פרשת "נשות הכותל" הסוערת בחודשים האחרונים היא סקנדל. זהו חוסר יושר של הנהגת הזרמים הליברלים בארץ הגורר את מנהיגי הזרמים בחו"ל לעמדה קיצונית שתביא למלחמת אחים. יו"ר ארגון נשות הכותל, ענת הופמן, אמרה מפורשות לעיתון "הארץ" כי המטרה של הארגון היא הורדת המחיצה בכותל. הדרישה הזאת היא בלתי צודקת מכל הבחינות האפשריות: א . מבחינה דמוקרטית - משום שהן אינן עומדות בהחלטות בג"צ - בג"צ הוא פרה קדושה רק שכפוסק לטובתם. ב . מבחינה דתית - תיאולוגית: רפורמים אכן אומרים קדיש והנשים מתעטפות בטלית אבל הם לא מתפללים עם מחיצה. אם כן- מה להם במקום בו גברים ונשים מופרדים עם מחיצה. הרפורמים הוציאו את התפילות להקמת המקדש מרבים מן הנוסחים שלהם, לרבים מהם אין משמעות לכותל, מובן מאליו שאין אף רפורמי או קונסרבטיבי אחד שמגיע יום יום לתפילה בכותל כפי שרבים מאד מן האורתודוקסים נוהגים. מכאן שתפילות המונהגות על ידי ראש המרכז לדת ומדינה של התנועה הרפורמית בכותל הן לשם ההפגנה בלבד. בראיון של ענת הופמן ל"הארץ" לאחרונה היא אמרה מפורשות שמטרתה להביא להורדת המחיצה בכותל- כלומר להביא למלחמת אחים שתהפוך את הכותל לבית כנסת רפורמי. מי שלא מעוניין בכך - זה רוב המתפללים והמתפללות הקבועים בכותל, מה יהיה עליהם? אותה זה לא מעניין... אגב פורסם לא מזמן מאמר ב"הארץ" שמי שאינו מאמין בהלכה של השולחן ערוך (ולרפורמים אין מחוייבות להלכה כלל) הכותל הוא עבורו סתם קיר. הטענה שלפני ששת הימים לא היתה מחיצה בכותל ושזה שינוי המנהג (אני טענתי בזמנו במאמר ב"ידיעות" שיש לכבד את מנהג המקום) היא טענה מופרכת שכן לפני ששת הימים אסור היה לתקוע בשופר בכותל כי הוא היה כבוש בידי האנגלים והירדנים. בזמן הירדנים אסור היה להתפלל בו ליהודים בכלל. כמו כן בתקופת המנדט שעה שהתפללו בכותל נשים לא התעטפו בטלית לא הניחו תפילין ולא קראו בתורה בכותל. האם הרפורמים והקונסרבטיבים מוכנים לוותר על מנהגים אלו לטובת הורדת המחיצה? ג. מבחינת היושר הציבורי - יש בעיה קשה עם זה שהיה הסכם למדינת ישראל עם התנועה הקונסרבטיבית שקשת רובינזון הוא המקום לתפילות שאינן על פי הנוהל האורתודוקסי. למרות שהסכם זה משרת באופן נפלא יהודים שרוצים במניין שונה במעט מן הנוהג האורתודוקסי, כיום הקונסרבטיבים מפרים את ההסכם הזה ומשתתפים וגם מביאים את הנוער שלהם לתפילות של נשות הכותל. עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית, תומך בנשות הכותל בגלוי . יש בכך הפרה של חוזה עם המדינה ותקדים לכך שהזרמים הליברלים מפרים חוזה עם המדינה.. ד. כלתו של ישעיהו ליבוביץ ראתה במאבק נשות הכותל מאבק של נציגות האימפריאליזם האמריקאי מאבק בחרדים ישראלים שהם עניים ואין מאחוריהם נציגי ממשל של מדינה גדולה לא יהודית. יהודיות אמריקאיות רבות מהן אינן מתגוררות דרך קבע בישראל ולא תשאנה את העול הכבד של החרפת היחסים עם החרדים שעמם אנו חיים. יש עדויות לכך שנשות הכותל ניסו לערב חברי קונגרס יהודים בסוגיות אלו של דת ומדינה בישראל. או לפחות ליצור דעת קהל אנטי ישראלית בשם המאבק הזה שרוב הציבור הישראלי אינו מעוניין בו. ה . ובכן מה הפתרון? הפתרון הוא במסגרת "קשת רובינסון" - יהודי קונסרבטיבי יקר בשם דונלד דווידזון הנדבן שעזר לשפץ את הגן הארכיאולוגי ושהגן נקרא על שמו תרם ספר תורה לצורך תפילות שאינן על פי הנוהג האורתודוקסי המרכזי- גם תפילות אורתודוקסיות של נשים מתקיימות שם בשקט. ידוע לי שגם משפחות שאינן רפורמיות או קונסרבטיביות המעלות את בנותיהן לתורה עושות זאת בגן הארכיאולוגי בקשת רובינזון או מול "שערי חולדה" בשקט בלי להתעמת עם הממסד הדתי כי הן רוצות באחדות עם ישראל ולא בפירודו כפי שמנהיגי הזרמים עושים כרגע.. על המדינה להקצות לטובת מתפללים אלו כסאות- מתקפלים אם יש צורך בכך וסידורים אורתודוקסים או סידורים בנוסח אחר למעוניינים בכך ולשלם לפקיד ממשלתי מטעם משרד הדתות להשגיח על הסדר במקום ולהסדיר את ענייני המתפללים. כל בר מצווה או תפילה שרוצים לקיים בכל אחת משעות היום תוסדר ותיענה ותתרחש ללא תשלום עם המלצה לתרומה לצורך שימור הסדר באזור זה של הכותל המערבי. בכותל המערבי עצמו יש לכבד יותר את הנשים המתפללות על פי הנוהג האורתודוקסי הפוקדות את המקום יום יום ולהרחיב את עזרת הנשים, להנמיך את המחיצות כך שנשים תוכלנה לצפות בבניהן העולים לתורה או להתקין מחיצות עם זכוכית אטומה מכיוון עזרת הגברים, ושלום על ישראל.