הישוב עמונה עבר טלטלות רבות בשנה האחרונה. לפני כשבועיים נתבשרנו שסכנת עקירה שוב מרחפת מעל רוב הישוב. הרבה פעולות נעשות כעת בכדי לבטל את רוע הגזירה. אולם, הפעולה היסודית והשורשית, שתיתן סייעתא דשמיא לכלל העשייה, היא – התפילה. ראויה התפילה בכל השנה, אך היא משובחת בייחוד בימים הנוראים, הבאים עלינו לטובה. ימים שבהם אנו מתפללים להופעת מלכות ה' הרבה פעולות נעשות כעת בכדי לבטל את רוע הגזירה. אולם, הפעולה היסודית והשורשית, שתיתן סייעתא דשמיא לכלל העשייה, היא – התפילה השלמה. בראש השנה אנו מכריזים – ה' הוא המלך והוא הדיין. לא אנשים בשר ודם, הקרואים שופטים, אך לצערנו מעקמים שוב ושוב את המשפט, וַיְקַו לְמִשְׁפָּט וְהִנֵּה מִשְׂפָּח לִצְדָקָה וְהִנֵּה צְעָקָה. ה' הוא מלך המשפט, ואליו בעיקר עינינו נשואות. הוא מלכנו, והוא יושיענו. "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה, ומלוך עלינו מהרה אתה ה' ". הביטוי הפשוט והראשון של היות המלכות - מלכות ה', היא ב-'השיבה שופטינו כבראשונה', ולא אלו שהם בבחינת 'יגון ואנחה'. בעוד ימים ספורים נטה אוזן ונשמע את קול תקיעת השופר. הרבה רמזים וסודות נכרכו בו, ועדיין הוא כולו רז, למעלה ממילים. השופר קורא לנו לשוב בתשובה, לשפר מעשינו. אולם, הנביא ישעיהו מגלה לנו כי השופר גם מעורר את עם ישראל לשוב אל – ארץ ישראל. "וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר וְהַנִּדָּחִים בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם וְהִשְׁתַּחֲווּ לַה' בְּהַר הַקֹּדֶשׁ בִּירוּשָׁלִָם". וכן בתפילה - תְּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל לְחֵרוּתֵנוּ. וְשָׂא נֵס לְקַבֵּץ גָּלֻיּוֹתֵינוּ. וְקַבְּצֵנוּ יַחַד מְהֵרָה מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ לְאַרְצֵנוּ. ללמדנו כי השיבה לארץ, היא היא שיבה אל ה'. כפי שגם קראנו בשבוע שעבר בפרשת ניצבים – "וְשָׁב ה' אֱ-לֹהֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ וְרִחֲמֶךָ וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ ה' אֱ-לֹהֶיךָ שָׁמָּה". וגם כאשר אנו נמצאים בגופנו בארץ, השופר קורא לשוב אל הקדושה של הארץ, אל ההשגחה המיוחדת הנמצאת ב-'פלטרין של מלך'. ואמנם, ביום בו מתפללים על מלכות ה', אנו מתפללים בייחוד שייתן ה' שמחה לארצו וששון לעירו. יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה. ובתוך כל הכיסופים והתפילות הכלליות לתיקון עולם, אנו מבקשים מכלל הציבור שיוסיף תפילה מיוחדת בראש השנה וביום הכיפורים למען תושבי עמונה, המוסרים נפשם שנים רבות למען תקומת ארמונו של המלך.