מאמרו של יוסי קליין ב'הארץ' נגד הציונות הדתית הוא מאמר אנטישמי קלאסי, לא בגלל הטרימינולוגיה האנטישמית שלו. אני יכול להבין לנפשו של קליין, שהבין שאם לא היה משתמש במשפטים כמו "הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים. את הערבים אפשר לנטרל, אותם לא... מדובר בסיקריים שמוכנים להקריב אותי כי כך ציווה עליהם אלוהים בחלום. קל לקנות את הקולות שלהם. תנו להם הפקעות וקיבלתם אותם, תנו להם תקציבים וקניתם אותם, תנו להם טרנספר והם שלכם לנצח. הם נאמנים למי שנותן..." ועוד כהנה וכהנה, אף אחד לא היה מתייחס למאמר הנבוב שלו. מאמרו הוא מאמר אנטישמי, לא בגלל שהוא נוטף לכל אורכו גודש שנאה מופגנת לאידיאולוגיה שאינה מקובלת עליו, דוגמת "טונות של אהבה מזויפת ולבביות מדומה ניגרו על ראשינו בגשם של סירופ מתוק מדי". מדובר במאמר אנטישמי קלאסי – כי הוא רצוף שקרים ועיוותי מציאות, בדיוק כמו שגדולי האנטישמים בעולם נהגו לאורך כל הדורות: ליהודי יש אף ארוך, יהודים רוצחים נוצרים כדי לאפות בדמם את המצות לפסח, 'הפרוטוקולים של זקני ציון' שמוכיחים שהיהודים זוממים להשתלט על כל העולם. מאמרו של קליין הוא מאמר נוסף בסדרה הזו. קחו לדוגמא את המשפט הבא, כאילו נלקח ישירות מה'פרוטוקולים': "הלאומיות הדתית שלהם... מחלחלת למערכת החינוך, מתחזקת בצבא ומשפיעה על בית המשפט העליון. הם כבר בדרך אלינו, עוד רגע והם פורצים את הדלת". נעבור על השקרים, אחד לאחד, במסגרת מגבלות היריעה: "הציונות הדתית זוממת להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים". שקר גמור. למעט שוליים באמת שוליים, לא תמצא אצל אנשי הציונות-הדתית, בכל הזרמים שלה, רצון "לנקות את המדינה מערבים". לא תמצא שיח כזה בשום כלי תקשורת מרכזי של הציונות-הדתית – ואני עורך את אחד העיתונים המרכזיים של הציונות-הדתית. אם זה היה נכון, גנדי והרב כהנא היו צריכים לקבל בשעתו 20 מנדטים – הפוטנציאל האלקטרולי של הציונות הדתית (תספור כמה ח"כים חובשי כיפות סרוגות יש בכל המפלגות גם יחד). לא זכור לי שאלו היו ההישגים שלהם. שקר שני: "תגידו להם "פערים חברתיים", והם יפהקו, דברו אתם על מצוקת דיור, והם יגחכו". אני לא מתכוון להלאות את הקורא במספר העמותות החברתיות שמפעילים אנשי הציונות-הדתית לעזרת השכבות החלשות, שחלקן צמחו מתוך ההתנחלויות. לא נלאה את הקוראים בהיקף הסכומים שנאספו רק בשבועיים הקודמים למצוות 'קמחא דפיסחא' – סיוע למשפחות נזקקות. אם כל העוסקים בפעילות הזו 'מפהקים' – זה לא בגלל שיעמום אלא בגלל שהם עוסקים בכך לילות כימים, עד כלות כוחותיהם. "הם האליטה, ואליטה לא רוצה שכנים כאלה לידה. האליטה השתנתה, אבל לא השיטה: אשכנזים למעלה, מזרחים למטה. הם לא יתערבבו עם מזרחים. לא בטוח שאשתו של סמוטריץ' תסכים ללדת לידם". אני מתקשה כעת לכתוב כי אני מחזיק את הבטן שלי מרוב צחוק. "הם לא יתערבבו עם מזרחים". נעזוב את 'הבית היהודי', שבו גם יוסי קליין לא יצליח להחליט מי אשכנזי ומי ספרדי. (איילת שקד אשכנזית? והרב בן-דהן? ושולי מועלם?). אני מודה שבהתנחלות בה אני גר, אלקנה, התנחלות שנחשבת ל'אליטה' של ההתנחלויות, אני לא יכול לקבוע כמה אשכנזים וכמה ספרדים מונים השכנים והחברים שלי, כי פשוט אני לא מתייחס לנושא הזה, לא אני ולא אף אחד מחברי. אף פעם לא בדקתי מי מהחברים שלי הוא אשכנזי או ספרדי, או בכלל מה המוצא שלו. את מי שאני אוהב - ארצה שהוא יהיה חבר שלי, ומי שלא – לא. אני רק יכול להעיד שיש לי חברים טובים מאד שלא מתפללים איתי באותו בית כנסת, כי הם הולכים או לאחד מבתי הכנסת הספרדים, או לאחד משני בתי הכנסת התימנים ביישוב. ובכל בתי הכנסת הללו לא חסר מניין, להיפך. עובד�! וגם השקר הבא: "מצוקת דיור? לא אצלם. הם לא יקראו לחסרי דיור לגור בבתים היפים שבנו בחצי חינם. הם לא רוצים אותם שם". כמה חבל שאת הבית היפה שלי, באמת יפה, לא בניתי בחצי חינם. הלוואי וזו היתה אמת. הייתי מאושר אם הייתי מקבל בית בחצי חינם. מה לעשות: הקבלן שבנה לי את הבית לא היה מוכן להסתפק בחצי מהעלות שקיבל בכל מקום אחר. ככלל, מאז הקפאת הבניה בפועל, מחירי הבתים בהתנחלויות הם מהיקרים במדינה – מציאות כלכלית פשוטה של היצע וביקוש. אני רק סקרן לדעת כמה חסרי דיור יוסי קליין בעצמו הכניס לבית שלו. אשמח לשמוע. יוסי קליין הוא כנראה תערובת של נביא ופאראפסיכולוג. הוא יודע מה אני חושב, בלי שאני אפילו יודע זאת. קליין יודע לקבוע כי "היום הם אומרים בקול "סיפוח", אבל בשקט כבר חושבים "טרנספר". מחר כבר יגידו בקול "טרנספר", ויחשבו על מה שחשבו חברי המחתרת היהודית". אני מאלו שאומר בקול 'סיפוח'. איזה מזל שקיים יוסי קליין, שמסביר לי מה אני באמת חושב היום ומה בכלל אחשוב מחר. איך הייתי יודע את זה בלעדיו? אפשר היה להרחיב כך על כל משפט ומשפט במאמרו הגרוטסקי, השקרי והאנטישמי של יוסי קליין. יש לי רק הצעה אחת בשבילו. אם באמת, כמו שהוא כותב, עם אסקימואי מאלסקה יש לו במשותף יותר מאשר עם אנשים כמוני, הוא מוזמן לארוז מזוודות ולהגר בחדווה לאלסקה, לגור בשכנות טובה עם האסקימוסים. בדרך כלל כואב לי הלב על כל ישראלי שיורד מהארץ לאיזשהו מקום בעולם, או על כל יהודי שנשאר בנכר ולא עולה ארצה – למעט חריגים. אם יוסי קליין יהגר לאלסקה, הלב שלי לא יקפא ולא יחוש צינה עקב כך.