הנוסעים ברחבי יהודה ושומרון אינם יכולים שלא להבחין בעבודה אינטינסיבית שנעשית בכבישים לטובת הגברת הבטיחות והנוחות של הנוסעים בכבישים. מצב זה אינו מובן מאליו!!! עד לפני שלוש שנים כבישי השומרון סבלו מהזנחה של שנים. האספלט היה מבוקע,חורים נפערו בדרכים, הכבישים היו ללא מעקות בטיחות ותמרורים (שרובם פשוט נבזזו ע"י הערבים). מיד בהכנסך מהשפלה לתוך השומרון הרגשת שאתה נכנס לשטח ב"מצב מלחמתי". המצב הקטסטורופלי הזה נבע מהחלטה עקרונית של שרי התחבורה האחרונים בממשלות שרון ואולמרט שלא להורות למע"צ לפעול ביהודה ושמרון כבתוך "ישראל הקטנה". מיד עם הכנסו של השר ישראל כץ למשרד התחבורה הוא הורה למע"צ לפעול ביהודה ושומרון כבכול מדינת ישראל, עם העדפה מתקנת במקומות המוכרחים .התוצאה היא ריבוד לאורך כבישי השומרון בתיאום עם המועצה האיזורית. דוגמאות אחדות כביש 57 בין עינב לשבי שומרון וכן בין המחסום התאנים לאבני חפץ ,צומת גיתי אבישר עד צומת יקיר ,לאורך כביש 5 מאריאל עד תפוח, כביש ברוכין-פדואל, כביש מבואה דותן –חרמש, כביש 505 ממעלה שומרון ועד קדומים וכמובן הריבוד המאסיבי לאורך כביש 60 המוביל לירושלים. עדיין לא מנינו הטלאות רבות וכן החזרת מעקות ותמרורים למקומם . עד לפני שלוש שנים כבישי השומרון סבלו מהזנחה של שנים. האספלט היה מבוקע,חורים נפערו בדרכים, הכבישים היו ללא מעקות בטיחות ותמרורים (שרובם פשוט נבזזו ע"י הערבים). כל הפעולות הללו ברובם נעשות באישון לילה כדי למנוע הפרעה לנהגים. מיותר לציין שמפעולות הללו נהנים ערבים ויהודים כאחד. אלו הן פעולות להצלת חיים ממש. רק לאורך כביש 60 נהרגו יותר מחמישים בני אדם (יהודים וערבים )בשלוש שנים האחרונות, מספר בלתי נתפס. זאת בהתחשב בכך שאין בידינו נתונים של הרוגים בתאונות שבין ערבים לערבים תושבי הרשות הפלסטינית,אזי מספר ההרוגים הוא גדול לפחות ב50% מהנתונים הקיימים. בתחום הסדרי הבטיחות בישובים גם כן חל מהפך אדיר לטובה .כל תושב מזהה את הקמת הסובות החדשות (לדוגמא יקיר-נופים, נטפים, ברקן ועוד) התקנת מעקות בטיחות וכן במפרים. בימים אלו בשיתוף עם משרד התחבורה, המועצה איזורית שומרון יוצאת בפורייקט של התקנת הסדרי בטיחות בעלות של יותר ממליון שקל. כול תושבי השומרון וכן הנוסעים הרבים העוברים בכבישים יחושו זאת במידית . אבל העבודה עוד רבה! די אם נציין שני פרויקטים אדירים המצפים לבצוע בכבישי יהודה ושומרון. האחד הפיכת כביש 5 מאריאל לתפוח לדו-מסלולי והשני הפיכת כביש 60 משכם לירושלים לכביש דו-מסלולי . מאבק חשוב נוסף הוא נושא ההכרה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בתאונות שמעורבות בהם רק אזרחים פלשתנאים. העובדה שתאונות אלו לא נספרות גורמות לכך שכבישים רבים ביהודה ושומרון לא נכנסים לקטגוריה של כבישים מסוכנים שמשרד התחבורה משפרם מתקציב מיוחד המיועד לכך . האתגרים לשיפור הכבישים והבטיחות ביהודה ושמרון הם רבים אך בטוחני שבשיתוף הפעולה הקיים היום עם משרד התחבורה נדע לקדם ולפתור רבות מהבעיות .