ולא מצאה היונה מנוח
כי מים על פני כל הארץ
דואה היונה ברוח
אף אחד לא עומד בפרץ
והמים רבים,סוערים ושוצפים
בתוכם האבן,הם אותה מכסים.
כך עפה היונה וסובבת
מחפשת וגם מתאכזבת
אז החלטה בליבה מתגברת
הנה היא אל התיבה חוזרת.
חובטת היונה בכנפיה
הן נח לשובה מצפה
שטה היא במרומים
ממרחק אל המים תצפה.
ורואה היונה- עלה זית
אשר הוא בפיה טרף,
מרחוק משתקף
בעין
שירה
ויכולו
כ"ז בתשרי תשע"ב (25.10.2011)
בסד אייר תשעא
אבא שלי בפסיעות מהירות
עולה וגומא מדרגות רחבות
ואני אחריו ברגליים קטנות
מתבוננת בולעת חומות אדירות
לחייל בכניסה אמרנו שלום
הארנו פנים וחן של מקום
על יושביו בחיוך גדול הוא זורח
ואת הלבבות פותח
בחצר היונים רוחפות והומות
לשיר השירים בנעימה הן עונות
ושמש צובעת בגוונים של זהב
פיסה של שמים וגם דקל סב.
אילו היה להם כח
שרים חברים בדיבוק
אילו
אבא שלי בפסיעות מהירות
עולה וגומא מדרגות רחבות
ואני אחריו ברגליים קטנות
מתבוננת בולעת חומות אדירות
לחייל בכניסה אמרנו שלום
הארנו פנים וחן של מקום
על יושביו בחיוך גדול הוא זורח
ואת הלבבות פותח
בחצר היונים רוחפות והומות
לשיר השירים בנעימה הן עונות
ושמש צובעת בגוונים של זהב
פיסה של שמים וגם דקל סב.
אילו היה להם כח
שרים חברים בדיבוק
אילו
5
מונולוג
מנוחה ונחלה
כ"ה בתמוז תשס"ז (11.7.2007)
בס"ד
הוא : נשכחתי בדד בחולות
בארץ לא זרועה
חלל בשדה טוב ממני
גופתו לפחות נמצאה
היא : בשכבי בתיבת תחמושת
יסור יסרני י-ה
איך תוכל נשמתי לנוח
ואנוכי בחיק נכריה
הוא : נפשי בכפי אני שמתי
לגאול את ארצי מיד צר
אחריה במדבר הלכתי
הכריעוני אהלי קדר
היא : בפרוע פרעות אני קמתי
להציל את עמי מאכזר
כלביאה כרעתי שכבתי
וגופי
הוא : נשכחתי בדד בחולות
בארץ לא זרועה
חלל בשדה טוב ממני
גופתו לפחות נמצאה
היא : בשכבי בתיבת תחמושת
יסור יסרני י-ה
איך תוכל נשמתי לנוח
ואנוכי בחיק נכריה
הוא : נפשי בכפי אני שמתי
לגאול את ארצי מיד צר
אחריה במדבר הלכתי
הכריעוני אהלי קדר
היא : בפרוע פרעות אני קמתי
להציל את עמי מאכזר
כלביאה כרעתי שכבתי
וגופי
8
שירה
גן עדן
כ"ד בסיוון תשס"ז (10.6.2007)
בסד
זוג רגליים של טף
מקפצות
מודדות מרצפות ענק
בין יונים של שבת
שהומות
מעל אוהלו של יצחק
ולוחשת האבן
"אהובה קטנטנה
אלייך נכספתי
שבע מאות
שנה"
---
תודה ליע"ר על ההשראה
זוג רגליים של טף
מקפצות
מודדות מרצפות ענק
בין יונים של שבת
שהומות
מעל אוהלו של יצחק
ולוחשת האבן
"אהובה קטנטנה
אלייך נכספתי
שבע מאות
שנה"
---
תודה ליע"ר על ההשראה
18
מונולוג
איש
ג' בסיוון תשס"ז (20.5.2007)
בסד
איש
החיים דחפו, מחצו ,לחצו.
החיים לא הרפו, ובכח רדפו.
ואותי הם השיגו
בין המיצרים.
חנוקה,לחוצה ונואשת
חיפשתי רק פתח חלון או דלת
ובקצה המנהרה ראיתי אור
ואותי הוא משך,לא רציתי לחזור.
חמקתי החוצה דרך פתח מילוט
קשורה רק בחבל,שלא אברח בטעות.
חמקתי אל מרחבי החלום ,מנסה לשכוח את מיצרי המציאות.
וימצאני איש.
הוא שאל :
איש
החיים דחפו, מחצו ,לחצו.
החיים לא הרפו, ובכח רדפו.
ואותי הם השיגו
בין המיצרים.
חנוקה,לחוצה ונואשת
חיפשתי רק פתח חלון או דלת
ובקצה המנהרה ראיתי אור
ואותי הוא משך,לא רציתי לחזור.
חמקתי החוצה דרך פתח מילוט
קשורה רק בחבל,שלא אברח בטעות.
חמקתי אל מרחבי החלום ,מנסה לשכוח את מיצרי המציאות.
וימצאני איש.
הוא שאל :
4
שירה
שבת
ט"ו באייר תשס"ז (3.5.2007)
בסד
הנה זה עומד ממש אחר כתלנו
עוד מעט והאור יציץ אל תוך ליבנו
מאחור כבר השארנו את רוב השבוע
נסלל הוא בדם ובדמע הוא זרוע
רובו של שישי הנה עבר גם כן
הגיע הזמן להתחיל להתכונן
הנה היא בפתח כבר מחכה
עוד מעט ועלינו תזרח יפעתה
אלינו מחייכת שבת המלכה
שבתה של הארץ
שנת השמיטה
הנה זה עומד ממש אחר כתלנו
עוד מעט והאור יציץ אל תוך ליבנו
מאחור כבר השארנו את רוב השבוע
נסלל הוא בדם ובדמע הוא זרוע
רובו של שישי הנה עבר גם כן
הגיע הזמן להתחיל להתכונן
הנה היא בפתח כבר מחכה
עוד מעט ועלינו תזרח יפעתה
אלינו מחייכת שבת המלכה
שבתה של הארץ
שנת השמיטה
5
שירה
מוות וחיים
כ"ו באדר תשס"ז (16.3.2007)
בסד
שמונה יתומים טריים
הגדולה אנושה
הקטנה בת שלושה
חודשים.
האם זה הזמן
להתפנק
בצלילה מחודשת
אל תהומות
הדכאון ?
שמונה יתומים טריים
הגדולה אנושה
הקטנה בת שלושה
חודשים.
האם זה הזמן
להתפנק
בצלילה מחודשת
אל תהומות
הדכאון ?
6
קטע
תחת השמים
כ"ד באדר תשס"ז (14.3.2007)
בסד
בראשית היתה המצוקה.
לפני כן היה לי טוב.הכי טוב שיכול להיות,אבל לא ידעתי את זה.
ואיך יכולתי לדעת? לא היתה בי דעה כלל.לא ידעתי כלום,הייתי חלק מהטוב והטוב היה חלק ממני.
אבל אז הטוב הזה,החמים והמלטף,התחיל ללחוץ ולדחוף אותי החוצה.
כל כך רציתי להשאר,אבל הוא לא נתן לי.הוא לחץ אותי מכל הכיוונים והתחלתי לרצות לצאת. המצוקה היתה נוראה והיא חייבה אותי לצאת. אז הוא דחף אותי ואני
בראשית היתה המצוקה.
לפני כן היה לי טוב.הכי טוב שיכול להיות,אבל לא ידעתי את זה.
ואיך יכולתי לדעת? לא היתה בי דעה כלל.לא ידעתי כלום,הייתי חלק מהטוב והטוב היה חלק ממני.
אבל אז הטוב הזה,החמים והמלטף,התחיל ללחוץ ולדחוף אותי החוצה.
כל כך רציתי להשאר,אבל הוא לא נתן לי.הוא לחץ אותי מכל הכיוונים והתחלתי לרצות לצאת. המצוקה היתה נוראה והיא חייבה אותי לצאת. אז הוא דחף אותי ואני
3
שירה
משנכנס אדר -----> שמחה
א' באדר תשס"ז (19.2.2007)
אלוקי אבותי
האיר פניו אלי הבוקר
בדמותו של אדונצ'יק שמנמן
הוא אמר לי :
בת מלך,ראית את הג'וקר,
אל תיראי,אני איתך כל הזמן!
עבד הזמן הוא עבד נרצע
אמתו היא שפחה חרופה
אך עבדו של המלך,ימצא המוצא
למכתו הוקדמה כבר תרופה.
אם תרכיני הראש,תקבלי עול שמיים
לראשך אחבוש כתר אור של מלכות
אם תפני לאחד,תשפכי לב כמים
הערפול יתפזר,את תראי בפשטות.
יש יד מכוונת,העולם
האיר פניו אלי הבוקר
בדמותו של אדונצ'יק שמנמן
הוא אמר לי :
בת מלך,ראית את הג'וקר,
אל תיראי,אני איתך כל הזמן!
עבד הזמן הוא עבד נרצע
אמתו היא שפחה חרופה
אך עבדו של המלך,ימצא המוצא
למכתו הוקדמה כבר תרופה.
אם תרכיני הראש,תקבלי עול שמיים
לראשך אחבוש כתר אור של מלכות
אם תפני לאחד,תשפכי לב כמים
הערפול יתפזר,את תראי בפשטות.
יש יד מכוונת,העולם
4
קטע
אולי לא תאמיני,זה מה שאומר לך כשתשאלי "איך תביני?"
י"ג בשבט תשס"ז (1.2.2007)
בסד
תגובה לקטע הזה:
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=32401
-"איך תביני את זה,אמא?" ?
-ומאיפה ,יקירתי,את חושבת שהגעת את לעולם?
את חושבת שלי לא היו ציפיות שהפכו לאכזבות כל שבוע מחדש?
אז נכון שאף אחד מהם לא תכנן לעשות עלי סרט ב"מעלה",זה רק בגלל ש"מעלה" עדיין לא היה קיים בזמנו.חוץ מזה, אני מזדהה עם כל מילה ,
מאיפה את חושבת שהגעת את לעולם?
באיזשהו שלב תצטרכי
תגובה לקטע הזה:
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=32401
-"איך תביני את זה,אמא?" ?
-ומאיפה ,יקירתי,את חושבת שהגעת את לעולם?
את חושבת שלי לא היו ציפיות שהפכו לאכזבות כל שבוע מחדש?
אז נכון שאף אחד מהם לא תכנן לעשות עלי סרט ב"מעלה",זה רק בגלל ש"מעלה" עדיין לא היה קיים בזמנו.חוץ מזה, אני מזדהה עם כל מילה ,
מאיפה את חושבת שהגעת את לעולם?
באיזשהו שלב תצטרכי
2
שירה
בציפיה לשקדיה
כ"ח בטבת תשס"ז (18.1.2007)
בסד
הנה כהרף עין,עבר כבר שליש שנה
ומחוג הזמן חוזר,אל הזוועות של עמונה
ואחר כך יבוא הט"וּ
והפרחים אז ינבטו
כי שוקד אלוקים על דברו לעשותו.
ועוד חודש יעבור עלינו בברכה
ליהודים תהיה אז אורה ושמחה.
עיני שוב יביטו ויִצפו לבאות
כצאתנו ממצרים נראה נפלאות.
אך בנתיים עוד שבועיים,ונפשי הומיה
בלבי מתעוררת הציפיה לשקדיה.
הנה כהרף עין,עבר כבר שליש שנה
ומחוג הזמן חוזר,אל הזוועות של עמונה
ואחר כך יבוא הט"וּ
והפרחים אז ינבטו
כי שוקד אלוקים על דברו לעשותו.
ועוד חודש יעבור עלינו בברכה
ליהודים תהיה אז אורה ושמחה.
עיני שוב יביטו ויִצפו לבאות
כצאתנו ממצרים נראה נפלאות.
אך בנתיים עוד שבועיים,ונפשי הומיה
בלבי מתעוררת הציפיה לשקדיה.
6
שירה
"ואיננו, כי לקח אותו אלוקים" (בראשית,ה,כד)
כ"ד בטבת תשס"ז (14.1.2007)
בסד
את ה' התהלך,פשוט ותמים.
ואיננו,כי לקח אותו האלוקים.
עינים טובות,חיוך אדמוני
כזה הוא גיסי הצעיר, אין שני.
צדיק וחסיד,את ה' הוא עבד
זכה להביא לעולם בן ובת
לא ראה עמל,ואוון לא הביט
בחג החרות הכניס בנו בברית.
וחלפו ,לא יותר מחודשים ארבעה
ואיננו, אותנו היכתה הזוועה.
עליך אזעק צעקה בודדה:
אייכה ,גיסי הצעיר יהודה?
את ה' התהלך,פשוט ותמים.
ואיננו,כי לקח אותו האלוקים.
עינים טובות,חיוך אדמוני
כזה הוא גיסי הצעיר, אין שני.
צדיק וחסיד,את ה' הוא עבד
זכה להביא לעולם בן ובת
לא ראה עמל,ואוון לא הביט
בחג החרות הכניס בנו בברית.
וחלפו ,לא יותר מחודשים ארבעה
ואיננו, אותנו היכתה הזוועה.
עליך אזעק צעקה בודדה:
אייכה ,גיסי הצעיר יהודה?
13
מאמר
דוד ובת שבע - חלק ב - האיש הרש
י' בטבת תשס"ז (31.12.2006)
הפרק הקודם בקישור:
/Mosaic/Read/2565
בסד טבת תשס'ז
"ותהר האשה, ותשלח ותגד לדוד ותאמר הרה אנוכי.
וישלח דוד אל יואב: שלח אלי את אוריה החיתי……..ויאמר דוד לאוריה: רד לביתך…..
ויאמר דוד אל אוריה: הלוא מדרך אתה בא,מדוע לא ירדת אל ביתך ?
ויאמר אוריה אל דוד: הארון וישראל ויהודה יושבים בסוכות ואדוני יואב ועבדי אדוני ועבדי אדוני על פני השדה חונים,
ואני
/Mosaic/Read/2565
בסד טבת תשס'ז
"ותהר האשה, ותשלח ותגד לדוד ותאמר הרה אנוכי.
וישלח דוד אל יואב: שלח אלי את אוריה החיתי……..ויאמר דוד לאוריה: רד לביתך…..
ויאמר דוד אל אוריה: הלוא מדרך אתה בא,מדוע לא ירדת אל ביתך ?
ויאמר אוריה אל דוד: הארון וישראל ויהודה יושבים בסוכות ואדוני יואב ועבדי אדוני ועבדי אדוני על פני השדה חונים,
ואני
7
שירה
אושר
ו' בטבת תשס"ז (27.12.2006)
אוי,כמה שאני התגעגעתי !
לסופה משתוללת ,לערפל על ההר
לברד הנוקש ולשלג הקר.
זרחה עלינו שמש יותר מדי ימים
לתפילתנו נענה הא-ל ברחמים.
ושוב יערוף מטר ושוב טיפה תיזל
ויחד איתם גם הפסקת חשמ----
לסופה משתוללת ,לערפל על ההר
לברד הנוקש ולשלג הקר.
זרחה עלינו שמש יותר מדי ימים
לתפילתנו נענה הא-ל ברחמים.
ושוב יערוף מטר ושוב טיפה תיזל
ויחד איתם גם הפסקת חשמ----
8
קטע
תמות נפשי עם פלישתים
ד' בטבת תשס"ז (25.12.2006)
לע"נ אשר ויזגאן
News/News.aspx/157623
בת קול שמעתי באה ממרומים
"נקום את נקמת ה' במדינים"
"את זכר עמלק מחה תמחה"
את ארצי חילקו,ואיך לא אמחה?
בצוק העיתים ,נשברו הכללים
עשיתי דברים לא מקובלים
הארץ נחרבת,בני שפחה מתגרים
ובת קול מפוצצת בראש ההרים
קנא קנאתי,מצאוני השומרים
היכוני פצעוני,שמוני במסגרים
ברצועות נקשרתי,עזבוני החיים
ינקום גם את דמי,אלוקי
News/News.aspx/157623
בת קול שמעתי באה ממרומים
"נקום את נקמת ה' במדינים"
"את זכר עמלק מחה תמחה"
את ארצי חילקו,ואיך לא אמחה?
בצוק העיתים ,נשברו הכללים
עשיתי דברים לא מקובלים
הארץ נחרבת,בני שפחה מתגרים
ובת קול מפוצצת בראש ההרים
קנא קנאתי,מצאוני השומרים
היכוני פצעוני,שמוני במסגרים
ברצועות נקשרתי,עזבוני החיים
ינקום גם את דמי,אלוקי
13
קטע
"ואת העם היושב עליה,החזק הוא? הרפה?"
ל' בכסלו תשס"ז (21.12.2006)
(במדבר,יג,יח -עיינו ברש"י)
בסד חנוכה תשסז
גדרות,גדרות ,גדרות
חומות בטון גבוהות
בכל מקום מאבטחים
ושערים מצפצפים
איכה הפכנו לזרים?
נחלתנו לנוכרים
מצל עובר משקשקים
מתים מפחד
לא נושמים.
נכתב אחרי ביקור אצל רחל אמנו אתמול,
ביקור שכל כולו "נהי בכי תמרורים"
/Mosaic/Read/1789
חודש טוב ובשורות טובות. אמן.
בסד חנוכה תשסז
גדרות,גדרות ,גדרות
חומות בטון גבוהות
בכל מקום מאבטחים
ושערים מצפצפים
איכה הפכנו לזרים?
נחלתנו לנוכרים
מצל עובר משקשקים
מתים מפחד
לא נושמים.
נכתב אחרי ביקור אצל רחל אמנו אתמול,
ביקור שכל כולו "נהי בכי תמרורים"
/Mosaic/Read/1789
חודש טוב ובשורות טובות. אמן.
13
קטע
ועל הכל,ה' אלוקינו, אנחנו מודים לך
כ"ז בכסלו תשס"ז (18.12.2006)
בסד
א-ל אלוקי הרוחות
אנא שמע לתפילת הרווקות.
יש לה תואר ומשרה
מכונית יקרה
ויופי של דירה
ולמרות שאת כל אלה כבר השיגה
את החיים היא עדיין לא התחילה...
ואני לך מודה
על כל ענפי המשפחה
אחיות ואחים
דודים וקרובים
וגם רחוקים.
ועל כולם יש להודות
על כל ארבע הבנות
ואביהן שקצת רחוק
ועל הבכי והצחוק.
תודה לך,אדון הכל
ועוד רוצה ממך לשאול:
א-ל
א-ל אלוקי הרוחות
אנא שמע לתפילת הרווקות.
יש לה תואר ומשרה
מכונית יקרה
ויופי של דירה
ולמרות שאת כל אלה כבר השיגה
את החיים היא עדיין לא התחילה...
ואני לך מודה
על כל ענפי המשפחה
אחיות ואחים
דודים וקרובים
וגם רחוקים.
ועל כולם יש להודות
על כל ארבע הבנות
ואביהן שקצת רחוק
ועל הבכי והצחוק.
תודה לך,אדון הכל
ועוד רוצה ממך לשאול:
א-ל
3
קטע
מתוק
כ"ג בכסלו תשס"ז (14.12.2006)
בסד
מעין מים חיים
עמוק
דורש הוא להשקיע
כדי לשתות וכדי לרוות
צריך גם להזיע
ולצידו בִּיצה
רומזת בקריצה
בי מתוקים המים
וקל פה להגיע
אוי,כמה מתוקים
המים הגנובים
כך בקלות לאחרים
את החיים הורסים.
מעין מים חיים
עמוק
דורש הוא להשקיע
כדי לשתות וכדי לרוות
צריך גם להזיע
ולצידו בִּיצה
רומזת בקריצה
בי מתוקים המים
וקל פה להגיע
אוי,כמה מתוקים
המים הגנובים
כך בקלות לאחרים
את החיים הורסים.
11
קטע
עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו
י"ח בכסלו תשס"ז (9.12.2006)
בסד
"מסופר שמישהו ניגש אל הרבי מלובביץ וביקש לדעת אם אמנם המנהג של קיפול הטלית על ידי האיש,מיד עם צאת השבת,הוא סגולה לשלום בית בין איש לאשתו.
ענה הרבי: אינני יכול לומר בביטחה אם דבר זה עוזר לשפר את שלום הבית.אולם ברור לי מעל לכל ספק,שאם בעל הבית מפשיל שרווליו ומדיח את הכלים שנשארו לא שטופים משבת,זוהי בודאי סגולה לשלום בית"
(חיים נתיב,מקומון "על המקום"גליון 68 ,וישלח תשסז)
תודה
"מסופר שמישהו ניגש אל הרבי מלובביץ וביקש לדעת אם אמנם המנהג של קיפול הטלית על ידי האיש,מיד עם צאת השבת,הוא סגולה לשלום בית בין איש לאשתו.
ענה הרבי: אינני יכול לומר בביטחה אם דבר זה עוזר לשפר את שלום הבית.אולם ברור לי מעל לכל ספק,שאם בעל הבית מפשיל שרווליו ומדיח את הכלים שנשארו לא שטופים משבת,זוהי בודאי סגולה לשלום בית"
(חיים נתיב,מקומון "על המקום"גליון 68 ,וישלח תשסז)
תודה
6
שירה
מי אלה לך ;? ;(מתוך פרויקט "פרשת השבוע")
ט"ו בכסלו תשס"ז (6.12.2006)
בסד "וישלח" תשסז
"ויאמר מי אלה לך ויאמר הילדים אשר חנן ה' את עבדך" (בראשית,לג,ה)
"ואני אתנהלה לאיטי לרגל המלאכה אשר לפני ולרגל הילדים עד אשר אבוא…" (בראשית,לג,יד)
מוקדש באהבה לכל ההורים שביננו,
ובמיוחד ליהודי אחד יקר שחשב פעם שהוא "אבא לא מספיק טוב".
כי במקלי עברתי
בודד ורדוף
בורח בעור השיניים
מעצתו של עשיו
היצר הרע
והנה יש עימי-
מחניים.
"ויאמר מי אלה לך ויאמר הילדים אשר חנן ה' את עבדך" (בראשית,לג,ה)
"ואני אתנהלה לאיטי לרגל המלאכה אשר לפני ולרגל הילדים עד אשר אבוא…" (בראשית,לג,יד)
מוקדש באהבה לכל ההורים שביננו,
ובמיוחד ליהודי אחד יקר שחשב פעם שהוא "אבא לא מספיק טוב".
כי במקלי עברתי
בודד ורדוף
בורח בעור השיניים
מעצתו של עשיו
היצר הרע
והנה יש עימי-
מחניים.
5
מכתב
כאח
י"א בחשוון תשע"ב (8.11.2011)
בכל פעם מחדש
הפרידה ממך כואבת
בכל פעם מחדש
היא כואבת
קצת פחות
כך תפחת ותכאב
ותשאף עד אין סוף
אז אולי כבר אוכל
איתך לאהוב
הפרידה ממך כואבת
בכל פעם מחדש
היא כואבת
קצת פחות
כך תפחת ותכאב
ותשאף עד אין סוף
אז אולי כבר אוכל
איתך לאהוב
1
שירה
אביגיל
ה' באב תשס"ט (26.7.2009)
איך נשאת בגבורה את חייך
לצד איש שנבלה עימו
איך יצאת בחכמה אל האיש הצודק
למונעו מבדמים לבוא
יש שכר לפעולתך,אשת חיל ענווה
הנה אל ביתך השליח כבר בא
בספר חייך את פותחת עוד דף
בדמעותייך לרחוץ רגלי המלך הנרדף
לצד איש שנבלה עימו
איך יצאת בחכמה אל האיש הצודק
למונעו מבדמים לבוא
יש שכר לפעולתך,אשת חיל ענווה
הנה אל ביתך השליח כבר בא
בספר חייך את פותחת עוד דף
בדמעותייך לרחוץ רגלי המלך הנרדף
3
שירה
בן של השכנים
י' בתמוז תשס"ח (13.7.2008)
אותך לא הכרתי לעומק
האמת,שכמעט ובכלל לא
זאת אמך,שתמיד לי עוזרת
בעצה, בביצה,ובמה לא?
זה אביך,הרב הידוע
ששופע תורה כמבוע
אחיות מתוקות וקטנות
בשמחה עם בנותי משחקות
לא הבטתי בך פעמיים
בשגרה של יום ויומיים
כל אחד במסלול של חייו
אין סיבה שאלי הוא יקרב
רק שבילים של אותה אדמה
ואותה אהבה התמימה
של ארצנו,ארץ מולדת
בינך וביני מחברת
אהבה מקודשת
האמת,שכמעט ובכלל לא
זאת אמך,שתמיד לי עוזרת
בעצה, בביצה,ובמה לא?
זה אביך,הרב הידוע
ששופע תורה כמבוע
אחיות מתוקות וקטנות
בשמחה עם בנותי משחקות
לא הבטתי בך פעמיים
בשגרה של יום ויומיים
כל אחד במסלול של חייו
אין סיבה שאלי הוא יקרב
רק שבילים של אותה אדמה
ואותה אהבה התמימה
של ארצנו,ארץ מולדת
בינך וביני מחברת
אהבה מקודשת
7
שירה
אלייך בתי
כ"ט בסיוון תשס"ז (15.6.2007)
בסד
רציתי,ביקשתי
זכיתי,קיבלתי
הרגשתי,גדלתי
נשאתי,סחבתי
כאבתי,עמלתי
חייתי,ילדתי
נשאתי,חיבקתי
הנקתי,פינקתי
השגחתי,ליוויתי
למדתי,צפיתי
לימדתי,ריפדתי
בישלתי,כיבסתי
....
וצופה בך עכשיו
איך צמחת,אין רבב,
ורוצה את לפרוח
לחייך ולשמוח.
אך את זה לא אוכל
לעשות בשבילך.
עלייך למצוא בעצמך
את דרכך
ללמוד להודות,
לכבד
רציתי,ביקשתי
זכיתי,קיבלתי
הרגשתי,גדלתי
נשאתי,סחבתי
כאבתי,עמלתי
חייתי,ילדתי
נשאתי,חיבקתי
הנקתי,פינקתי
השגחתי,ליוויתי
למדתי,צפיתי
לימדתי,ריפדתי
בישלתי,כיבסתי
....
וצופה בך עכשיו
איך צמחת,אין רבב,
ורוצה את לפרוח
לחייך ולשמוח.
אך את זה לא אוכל
לעשות בשבילך.
עלייך למצוא בעצמך
את דרכך
ללמוד להודות,
לכבד
8
קטע
נחש
י"ב בסיוון תשס"ז (29.5.2007)
בס"ד לק"י
נחש רושף
רוחש
לוחש
בפה פעור
פנים של אש
והוא מזהיר
'התרחקי-
בגורלך אל תשחקי'
והוא מותיר בי
הרהורים:
שבריריים
הם החיים.
פגשנו הערב נחש.
זה היה מפחיד !!!
נחש רושף
רוחש
לוחש
בפה פעור
פנים של אש
והוא מזהיר
'התרחקי-
בגורלך אל תשחקי'
והוא מותיר בי
הרהורים:
שבריריים
הם החיים.
פגשנו הערב נחש.
זה היה מפחיד !!!
8
סיפור בהמשכים
רסיסי לילה - ב
ג' בסיוון תשס"ז (20.5.2007)
בסד
פרק ב – רחמים
הגרזן הונף והיכה בחבטה על גזע העץ.
זה לא עזר,העץ נשאר זקוף ויציב בדיוק כמו קודם,אפילו שריטה לא נראתה עליו.
הגרזן הונף שוב ושוב,וקצב החבטות הלך והתגבר,הלך והתגבר.
החבטות הפכו חזקות יותר ותכופות יותר,כאילו עשרות אנשים הצטרפו אליו והחלו להכות גם הם בעצים.
"יוכבד יוכבד" הוא התחיל לצעוק.
מה פתאום הוא קורא לה באמצע היער?,ומה היא עושה שם בכלל?
יוכבד
פרק ב – רחמים
הגרזן הונף והיכה בחבטה על גזע העץ.
זה לא עזר,העץ נשאר זקוף ויציב בדיוק כמו קודם,אפילו שריטה לא נראתה עליו.
הגרזן הונף שוב ושוב,וקצב החבטות הלך והתגבר,הלך והתגבר.
החבטות הפכו חזקות יותר ותכופות יותר,כאילו עשרות אנשים הצטרפו אליו והחלו להכות גם הם בעצים.
"יוכבד יוכבד" הוא התחיל לצעוק.
מה פתאום הוא קורא לה באמצע היער?,ומה היא עושה שם בכלל?
יוכבד
4
שירה
זה ינחמנו
ט' בניסן תשס"ז (28.3.2007)
בסד
News/News.aspx/160934
על חורבות בית אמו
ברוב עם
נכנס העולל
בבריתו של אברהם
עולל של חיים
התחדשות ותקווה
מעז יצא מתוק
והכל לטובה
מה אומר לך,אמא
ומה לך אאחל
יחד איתך
בתפילה אייחל
שימשיך זה הרך
את הכוכב שדעך
לוּ שמש צדקה ומרפא
בימיו עלינו תזרח
גדלוהו בנחת
ולא נדע עוד פחד
על אדמת חומש
News/News.aspx/160934
על חורבות בית אמו
ברוב עם
נכנס העולל
בבריתו של אברהם
עולל של חיים
התחדשות ותקווה
מעז יצא מתוק
והכל לטובה
מה אומר לך,אמא
ומה לך אאחל
יחד איתך
בתפילה אייחל
שימשיך זה הרך
את הכוכב שדעך
לוּ שמש צדקה ומרפא
בימיו עלינו תזרח
גדלוהו בנחת
ולא נדע עוד פחד
על אדמת חומש
27
שירה
אור כהן
כ"ה באדר תשס"ז (15.3.2007)
בסד
"יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו,שתוליכנו לשלום ותצעידנו לשלום ותגיענו למחוז חפצנו לחיים ולשמחה ולשלום ותחזירנו לביתנו לשלום…" (תפילת הדרך)
"וכך היתה תפילתו של כהן גדול: יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו,שתהא שנה זו הבאה עלינו ועל כל עמך ישראל
בכל מקום שהם,אם שחונה גשומה,ואל תכנס לפניך תפילת עוברי דרכים לענין הגשם בשעה שהעולם צריך לו,
ואל יצטרכו עמך בית
"יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו,שתוליכנו לשלום ותצעידנו לשלום ותגיענו למחוז חפצנו לחיים ולשמחה ולשלום ותחזירנו לביתנו לשלום…" (תפילת הדרך)
"וכך היתה תפילתו של כהן גדול: יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו,שתהא שנה זו הבאה עלינו ועל כל עמך ישראל
בכל מקום שהם,אם שחונה גשומה,ואל תכנס לפניך תפילת עוברי דרכים לענין הגשם בשעה שהעולם צריך לו,
ואל יצטרכו עמך בית
2
שירה
המלך
ז' באדר תשס"ז (25.2.2007)
אסון כה נורא
שמעו נא,אחי
נלקחה הדסה
מבית מרדכי
עליה נמשך חסד חוט חינני
בביתו של צדיק איש ימיני
נחטפה והושמה בחיקו של ערל
זולל וסובא בשיכר מתגולל
מדוע קרה כך לבת ישראל ?
לא נדע לא נבין את דרכיו של הא-ל
וקיבלה בשתיקה הגזרה הרעה
בדממה ממתינה שתבוא השעה
ואז התגלתה הסיבה בפשטות
"אם לעת כזאת הגעת למלכות"
נבחרה לתפקיד בידי מלך עולם
להיות שליחתו להציל את כולם
ואת גודל הנס החבוי בהסתר
נחגוג ונקרא במגילה של אסתר
נלמד ונזכור תמיד לשנן
בחיי כל אחד מאיתנו גם כן
הגלולה המרה היא תמיד מתוקה
אלוקינו מקדים רפואה למכה.
אדר תשס"ז
שמעו נא,אחי
נלקחה הדסה
מבית מרדכי
עליה נמשך חסד חוט חינני
בביתו של צדיק איש ימיני
נחטפה והושמה בחיקו של ערל
זולל וסובא בשיכר מתגולל
מדוע קרה כך לבת ישראל ?
לא נדע לא נבין את דרכיו של הא-ל
וקיבלה בשתיקה הגזרה הרעה
בדממה ממתינה שתבוא השעה
ואז התגלתה הסיבה בפשטות
"אם לעת כזאת הגעת למלכות"
נבחרה לתפקיד בידי מלך עולם
להיות שליחתו להציל את כולם
ואת גודל הנס החבוי בהסתר
נחגוג ונקרא במגילה של אסתר
נלמד ונזכור תמיד לשנן
בחיי כל אחד מאיתנו גם כן
הגלולה המרה היא תמיד מתוקה
אלוקינו מקדים רפואה למכה.
אדר תשס"ז
7
שירה
דמעות על יהודי כשר-הרב יאיר אוריאל
כ"ב בשבט תשס"ז (10.2.2007)
חברון אהובתי
אנא שאי קולך בבכי
על הררייך
הנה שוב נאספים הראשונים
שבים
אל עפר רגבייך
לפני שנים
פנחס מנצורה
ואז אבי מורי
אחריו מרים טויטו
וגם קלרה דריבן
אם חברי.
ואבד עוד צליל
לעם לא אלמן
נאסף אל עמיו
הרב מנחם ליבמן
ולפני כשנה
היכה בנו רעם
בך נטמן נחליאל
רבי אברהם
ושוב
אנא שאי קולך בבכי
על הררייך
הנה שוב נאספים הראשונים
שבים
אל עפר רגבייך
לפני שנים
פנחס מנצורה
ואז אבי מורי
אחריו מרים טויטו
וגם קלרה דריבן
אם חברי.
ואבד עוד צליל
לעם לא אלמן
נאסף אל עמיו
הרב מנחם ליבמן
ולפני כשנה
היכה בנו רעם
בך נטמן נחליאל
רבי אברהם
ושוב
9
מאמר
דוד ובת שבע - חלק ד (2) - העשיר ואורחו
ה' בשבט תשס"ז (24.1.2007)
הפרק הקודם בקישור:
/Mosaic/Read/3220
בסד שבט תשס'ז
ג . החטא השלישי
דוד שכב עם בת שבע,ואחר כך שלח את אוריה אל מותו,אולם על שני חטאים אלה לא הוכיח אותו הקב"ה.
הקב"ה שולח את נתן הנביא להוכיח את המלך רק לאחר החטא השלישי,לקיחת בת שבע לאשה.
וזהו לכאורה,חטא קל יותר,שהרי בת שבע כבר אינה אשת-איש.
רק אז נאמר "וירע הדבר אשר עשה בעיני ה' "(יא,כז).
הרב מדן
/Mosaic/Read/3220
בסד שבט תשס'ז
ג . החטא השלישי
דוד שכב עם בת שבע,ואחר כך שלח את אוריה אל מותו,אולם על שני חטאים אלה לא הוכיח אותו הקב"ה.
הקב"ה שולח את נתן הנביא להוכיח את המלך רק לאחר החטא השלישי,לקיחת בת שבע לאשה.
וזהו לכאורה,חטא קל יותר,שהרי בת שבע כבר אינה אשת-איש.
רק אז נאמר "וירע הדבר אשר עשה בעיני ה' "(יא,כז).
הרב מדן
7
קטע
השלום שהיה (או לא...)
כ"ה בטבת תשס"ז (15.1.2007)
בסד
את הדברים הבאים כתבתי לפני חודש וחצי בתגובה לדברים שסיפר איתמר.
(כאן) /Mosaic/Read/2327
היום ראיתי באתר "ישעניוז" דבריו של אדם שטוען שרק בגללנו הוא כבר לא יכול לטייל בבריכות שלמה.
http://yeshanews.com/?id=53423&c=opinion (תגובתו של "משוטט בדרכים" )
אין הרבה סיכוי שאותו משוטט יאמין לי, אבל אני מתגעגעת לבריכות שלמה הרבה יותר ממנו.
לכן ראיתי לנכון לפרסם שוב את דברי באותו ענין.
בבקשה
את הדברים הבאים כתבתי לפני חודש וחצי בתגובה לדברים שסיפר איתמר.
(כאן) /Mosaic/Read/2327
היום ראיתי באתר "ישעניוז" דבריו של אדם שטוען שרק בגללנו הוא כבר לא יכול לטייל בבריכות שלמה.
http://yeshanews.com/?id=53423&c=opinion (תגובתו של "משוטט בדרכים" )
אין הרבה סיכוי שאותו משוטט יאמין לי, אבל אני מתגעגעת לבריכות שלמה הרבה יותר ממנו.
לכן ראיתי לנכון לפרסם שוב את דברי באותו ענין.
בבקשה
2
שירה
מתוך חלום
כ"ב בטבת תשס"ז (12.1.2007)
נורא התחשק לי לקרוא לשיר: * ,אבל אני יודעת ששני מאד לא אוהבת את זה....
בסד
לפעמים אני חולמת
עֲלָיו,עֲלֶיהַ
עֲלֶינוּ
לפעמים אני רוצה
דמעה
להיות
ככה פשוט
לצנוח
בלי כֹּחֵַ.
בסד
לפעמים אני חולמת
עֲלָיו,עֲלֶיהַ
עֲלֶינוּ
לפעמים אני רוצה
דמעה
להיות
ככה פשוט
לצנוח
בלי כֹּחֵַ.
9
שירה
אישי
ט' בטבת תשס"ז (30.12.2006)
מתוך פרויקט פרשת ויצא
Forum/lmf_Read.aspx/15907
בסד
"ותאמר לה המעט קחתך את אישי ולקחת גם את דודאי בני…" (בראשית,ל,טו)
זה שוב הפה שלי,
נמאס !!!
בלי מעצור
הוא אץ ורץ
את אחותי המעונה
הטביע שוב ביגונה.
איך זה העזתי,
בלי ליבוש*
ממנה עוד
תשלום לדרוש
על מציאה אשר מצא
בני הבכור שבקבוצה.
האם שכחתי עת קשה
שבה
Forum/lmf_Read.aspx/15907
בסד
"ותאמר לה המעט קחתך את אישי ולקחת גם את דודאי בני…" (בראשית,ל,טו)
זה שוב הפה שלי,
נמאס !!!
בלי מעצור
הוא אץ ורץ
את אחותי המעונה
הטביע שוב ביגונה.
איך זה העזתי,
בלי ליבוש*
ממנה עוד
תשלום לדרוש
על מציאה אשר מצא
בני הבכור שבקבוצה.
האם שכחתי עת קשה
שבה
7
שירה
פלא
ו' בטבת תשס"ז (27.12.2006)
בסד טבת תשסז
"שלושה המה נפלאו ממני וארבעה לא ידעתים.
דרך הנשר בשמים דרך נחש עלי צור, דרך אניה בלב ים ודרך גבר בעלמה.
כן דרך אשה מנאפת אכלה ומחתה פיה ואמרה לא פעלתי און". (משלי,ל,יח- כ)
וְדֶרֶךְ גֶבֶר בְּעַלְמָה
מְאָז וְלְתָּמִיד – תָּעַלוּמָה
אִם שלמה הַמֶלֶךְ ל א הֵבִין
הַרוֹעֶה בַּשוֹשָנִים
מָה נֹאמָר וְאֵיךְ נָהִין
לֵידָע,אֲנַחְנּוּ הָקְטַנִים.
"שלושה המה נפלאו ממני וארבעה לא ידעתים.
דרך הנשר בשמים דרך נחש עלי צור, דרך אניה בלב ים ודרך גבר בעלמה.
כן דרך אשה מנאפת אכלה ומחתה פיה ואמרה לא פעלתי און". (משלי,ל,יח- כ)
וְדֶרֶךְ גֶבֶר בְּעַלְמָה
מְאָז וְלְתָּמִיד – תָּעַלוּמָה
אִם שלמה הַמֶלֶךְ ל א הֵבִין
הַרוֹעֶה בַּשוֹשָנִים
מָה נֹאמָר וְאֵיךְ נָהִין
לֵידָע,אֲנַחְנּוּ הָקְטַנִים.
5
קטע
תודה לעיר הדרומית - זכרון רחוק רחוק
ד' בטבת תשס"ז (25.12.2006)
בסד
יושבים באוטובוס בתוך מזגן
נפתחת הדלת,יוצאים לכבשן
חייל וחיילת וקב'נית אחת
ב'אפטר' של קיץ בעיר אילת
קונים לנו קולה,מעט פיצוחים
יושבים על החוף וקצת משתזפים
חוזרים שוב בערב,ולעבודה
מתכוננים לשָבָּת בצוקי עובדה.
יושבים באוטובוס בתוך מזגן
נפתחת הדלת,יוצאים לכבשן
חייל וחיילת וקב'נית אחת
ב'אפטר' של קיץ בעיר אילת
קונים לנו קולה,מעט פיצוחים
יושבים על החוף וקצת משתזפים
חוזרים שוב בערב,ולעבודה
מתכוננים לשָבָּת בצוקי עובדה.
14
שירה
מדע מדויק ; ;(???)
כ"ח בכסלו תשס"ז (19.12.2006)
בסד חנוכה תשסז
אנזים אחד סורר
במקומו לא הסתדר
כמה מולקולות פשוט
ברחו להן ללא רשות.
מקרה אחד מתוך המון
אומר מדען בהגיון
אבל אצלי במשפחה
היתה זו מוריה שמחה
חיוך קטן מאיר
עיניים צוחקות
אבל הראש שמוט
גפיים בלי כוחות
כשאובחנה הבעיה
נוסף לה שם אחד "חיה"
אך התסמונת איומה
וכבר קשתה הנשימה
והחיאות
אנזים אחד סורר
במקומו לא הסתדר
כמה מולקולות פשוט
ברחו להן ללא רשות.
מקרה אחד מתוך המון
אומר מדען בהגיון
אבל אצלי במשפחה
היתה זו מוריה שמחה
חיוך קטן מאיר
עיניים צוחקות
אבל הראש שמוט
גפיים בלי כוחות
כשאובחנה הבעיה
נוסף לה שם אחד "חיה"
אך התסמונת איומה
וכבר קשתה הנשימה
והחיאות
16
מאמר
דוד ובת שבע - חלק א - הכבשה
כ"ו בכסלו תשס"ז (17.12.2006)
בסד חנוכה תשס'ז
מבוא בקישור:
/Mosaic/Read/2457
א.
כפי שעולה מתוכחתו של נתן הנביא ,אכן היה חטאו של דוד חמור.
אולם ניתן להראות בכמה דרכים שלא היה כאן עוון של אשת איש.
1) משל "כבשת הרש" -
עצם הצורך בתוכחת דוד המלך באמצעות משל,מראה שלא היה זה חטא מובן מאליו של "אשת איש",אלא מעשה מורכב יותר. בנוסף לכך, משל "כבשת הרש" מדבר על עשיר שלוקח,שלא בצדק, משל שכנו העני.
מבוא בקישור:
/Mosaic/Read/2457
א.
כפי שעולה מתוכחתו של נתן הנביא ,אכן היה חטאו של דוד חמור.
אולם ניתן להראות בכמה דרכים שלא היה כאן עוון של אשת איש.
1) משל "כבשת הרש" -
עצם הצורך בתוכחת דוד המלך באמצעות משל,מראה שלא היה זה חטא מובן מאליו של "אשת איש",אלא מעשה מורכב יותר. בנוסף לכך, משל "כבשת הרש" מדבר על עשיר שלוקח,שלא בצדק, משל שכנו העני.
16
שירה
מציאות או דמיון?
כ' בכסלו תשס"ז (11.12.2006)
בסד כ כסלו תשסז
"ישבו שתים-עשרה שנה במערה. בא אליהו ועמד על פתח המערה ואמר מי יודיע לבר יוחאי שמת הקיסר ובטלה גזירתו? יצאו, ראו אנשים חורשים וזורעים. אמר רבי שמעון: מניחים חיי עולם ועוסקין בחיי שעה. כל מקום שנותנין עיניהן מיד נשרף. יצאה בת קול ואמרה להם: להחריב את עולמי יצאתם? חזרו למערתכם. חזרו וישבו עוד שנה." (שבת, ל"ג-ל"ד) (מנפלאות האנטרנט-מאיפה הייתי יכולה להביא מקור?)
"ישבו שתים-עשרה שנה במערה. בא אליהו ועמד על פתח המערה ואמר מי יודיע לבר יוחאי שמת הקיסר ובטלה גזירתו? יצאו, ראו אנשים חורשים וזורעים. אמר רבי שמעון: מניחים חיי עולם ועוסקין בחיי שעה. כל מקום שנותנין עיניהן מיד נשרף. יצאה בת קול ואמרה להם: להחריב את עולמי יצאתם? חזרו למערתכם. חזרו וישבו עוד שנה." (שבת, ל"ג-ל"ד) (מנפלאות האנטרנט-מאיפה הייתי יכולה להביא מקור?)
3
שירה
מוסר כליות ;ואהבת מיכל
ט"ז בכסלו תשס"ז (7.12.2006)
בסד
זה הוא השיר האמיתי הראשון שכתבתי.
הוא נכתב לפני שש שנים לכבוד אשה מיוחדת שקיימה גמילות חסד עם אחיה בגופה ממש.
בסד ערב ר"ח אב התש'ס
מיכל היא בת שאול
היא אצילה בת מלך
אשר מסרה נפשה
כדי להציל אהוב.
אותו היא שלשלה
מבעד למרפסת
ובליבה תפילה
'הלואי שהוא ישוב'
מיכל ,יקירתי,
את אצילה בת מלך
בגבורתך
זה הוא השיר האמיתי הראשון שכתבתי.
הוא נכתב לפני שש שנים לכבוד אשה מיוחדת שקיימה גמילות חסד עם אחיה בגופה ממש.
בסד ערב ר"ח אב התש'ס
מיכל היא בת שאול
היא אצילה בת מלך
אשר מסרה נפשה
כדי להציל אהוב.
אותו היא שלשלה
מבעד למרפסת
ובליבה תפילה
'הלואי שהוא ישוב'
מיכל ,יקירתי,
את אצילה בת מלך
בגבורתך
4
מכתב
"קריינא איגרתא" או "צחוק עשה לי אלוקים"
י"ג בכסלו תשס"ז (4.12.2006)
בעזרת ה' יתברך,הסטנד-אפיסט הכי טוב שאני מכירה.
Besheva/Article.aspx/6240
הרצים יצאו דחופים
לפני שנים רבות
בדבר המלך על סוסים
ובידם איגרות
ועוד שנים לפני כן
מעל גב הר עניו
קיבל אז איש האלוקים
הכתב והמכתב
מאז עבר הדואר
והתגלגל הלום
עד נעמי גברת השירים
"באוטו האדום"
אל התיבה ניגשת
מפתח בידה
ארנונה ,מים
Besheva/Article.aspx/6240
הרצים יצאו דחופים
לפני שנים רבות
בדבר המלך על סוסים
ובידם איגרות
ועוד שנים לפני כן
מעל גב הר עניו
קיבל אז איש האלוקים
הכתב והמכתב
מאז עבר הדואר
והתגלגל הלום
עד נעמי גברת השירים
"באוטו האדום"
אל התיבה ניגשת
מפתח בידה
ארנונה ,מים
3
מכתב
את אשר יאהב- יוכיח.
כ"ה בסיוון תשס"ז (11.6.2007)
זהו מכתב ששלחתי לפני כשבועיים באימייל לאדם מסוים.
זהו יהודי שמגדיר את עצמו "שמאלן".
בעקבות הויכוח שהתפתח עם יהודה ו. ביצירה של פלפלתי ,אני מביאה את המכתב הזה.
אני רוצה לציין שאותו אדם ענה לי,ואנחנו ממשיכים בהתכתבות מתוך כבוד הדדי.
אתה צועק "שריפה",יהודה ו., אני חושבת שזוהי האש שבה אנחנו יוצקים את כלי הזהב של המקדש.
יש ביננו חילוקי דעות,כנראה.
------
שלום,ד.
...............
חברה
זהו יהודי שמגדיר את עצמו "שמאלן".
בעקבות הויכוח שהתפתח עם יהודה ו. ביצירה של פלפלתי ,אני מביאה את המכתב הזה.
אני רוצה לציין שאותו אדם ענה לי,ואנחנו ממשיכים בהתכתבות מתוך כבוד הדדי.
אתה צועק "שריפה",יהודה ו., אני חושבת שזוהי האש שבה אנחנו יוצקים את כלי הזהב של המקדש.
יש ביננו חילוקי דעות,כנראה.
------
שלום,ד.
...............
חברה
6
שירה
תפילה של קיץ
ד' בסיוון תשס"ז (21.5.2007)
בס"ד
קיץ אחד של חורבן
וקיץ אחד של אובדן
(או ההיפך)
על כלל ישראל
ועל בנות משפחה
אנא השם
את הקיץ הזה
תחדש עלינו
לטובה ולברכה.
קיץ אחד של חורבן
וקיץ אחד של אובדן
(או ההיפך)
על כלל ישראל
ועל בנות משפחה
אנא השם
את הקיץ הזה
תחדש עלינו
לטובה ולברכה.
11
שירה
1013
י"ח באייר תשס"ז (6.5.2007)
בסד לג בעומר תשסז
עלינו היום לנטוע עצים על גבעה 1013,כהכנה להקמת ישוב,בע"ה.
--------------
אלף ושלושה עשר מטרים מעל פני הים
דברים שרואים מכאן לא רואים משם
בצפון – אפרתה
מדרום – חברון
חוזרים אל ארצנו
באהבה ובגאון
סעיר ממזרח
וחלחול ממערב
יעלו מושיעים
לשפוט את הר עשיו
את עשיו שמכר בכורתו בנזיד
ומתחצף
עלינו היום לנטוע עצים על גבעה 1013,כהכנה להקמת ישוב,בע"ה.
--------------
אלף ושלושה עשר מטרים מעל פני הים
דברים שרואים מכאן לא רואים משם
בצפון – אפרתה
מדרום – חברון
חוזרים אל ארצנו
באהבה ובגאון
סעיר ממזרח
וחלחול ממערב
יעלו מושיעים
לשפוט את הר עשיו
את עשיו שמכר בכורתו בנזיד
ומתחצף
4
שירה
תשוקת הלבנה
ו' בניסן תשס"ז (25.3.2007)
תגובה לשיר של יהודה (באותו שם)
/Mosaic/Read/4327
"מִי-זֹאת הַנִּשְׁקָפָה, כְּמוֹ-שָׁחַר: יָפָה כַלְּבָנָה, בָּרָה כַּחַמָּה--אֲיֻמָּה, כַּנִּדְגָּלוֹת." (שיר השירים,ו,י)
מי יוכל לגעת
במקור האור ?
נותר לנו רק לחוג
מסביבו
כשיכור.
עתידים ישראל
כמותה להתחדש
בכל חודש מחדש
להתמלא,להתרגש
במשך שבועיים
לשאוף לתמימות
ומיד אחר כך
להתחיל למות
וברגע
/Mosaic/Read/4327
"מִי-זֹאת הַנִּשְׁקָפָה, כְּמוֹ-שָׁחַר: יָפָה כַלְּבָנָה, בָּרָה כַּחַמָּה--אֲיֻמָּה, כַּנִּדְגָּלוֹת." (שיר השירים,ו,י)
מי יוכל לגעת
במקור האור ?
נותר לנו רק לחוג
מסביבו
כשיכור.
עתידים ישראל
כמותה להתחדש
בכל חודש מחדש
להתמלא,להתרגש
במשך שבועיים
לשאוף לתמימות
ומיד אחר כך
להתחיל למות
וברגע
6
שירה
סוף אדר בהר
כ"ה באדר תשס"ז (15.3.2007)
בסד
אויר לבן
והר לבן
וקרקע ושבילים
פתיתים נופלים
פתיתים עפים
הכל מטשטשים
והעולם טהור וצח
ואור חדש מאיר
וזה מה שקורה אצלי
כששלג על העיר
שלג שמח לכולם !
אויר לבן
והר לבן
וקרקע ושבילים
פתיתים נופלים
פתיתים עפים
הכל מטשטשים
והעולם טהור וצח
ואור חדש מאיר
וזה מה שקורה אצלי
כששלג על העיר
שלג שמח לכולם !
1
קטע
מצוות כיבוד אם
ד' באדר תשס"ז (22.2.2007)
בסד
לפני כמאתיים שנה, השתוללה בעם ישראל מחלוקת קשה ומרה בין ה"חסידים" לבין ה"מתנגדים".
בראש תנועת החסידות עמד בעל ה"תניא", ובראש ה"מתנגדים" עמד הגר"א.
בדיון שהיה לי עם צבי,הוא הזכיר את אותה המחלוקת.
היום נזכרתי בסיפור מעניין שקשור לנושא.
את הסיפור שמעתי מהרב מאיר הורביץ שליט"א, רב קהילת חסידות "בוסטון" בשכונת הר-נוף בירושלים.
בעל ה"תניא" עשה מאמצים אדירים להפגש
לפני כמאתיים שנה, השתוללה בעם ישראל מחלוקת קשה ומרה בין ה"חסידים" לבין ה"מתנגדים".
בראש תנועת החסידות עמד בעל ה"תניא", ובראש ה"מתנגדים" עמד הגר"א.
בדיון שהיה לי עם צבי,הוא הזכיר את אותה המחלוקת.
היום נזכרתי בסיפור מעניין שקשור לנושא.
את הסיפור שמעתי מהרב מאיר הורביץ שליט"א, רב קהילת חסידות "בוסטון" בשכונת הר-נוף בירושלים.
בעל ה"תניא" עשה מאמצים אדירים להפגש
26
מאמר
דוד ובת שבע - חלק ה- הנביא
כ' בשבט תשס"ז (8.2.2007)
הפרק הקודם בקישור:
/Mosaic/Read/3221
בסד שבט תשס'ז
א . המשל
נתן הנביא מוכיח את דוד המלך באמצעות סיפור העשיר הלוקח את כבשת הרש.
התבוננות במשל מעלה בבירור מספר שאלות:
לגבי המשל- מדוע דין פשוט של גזל כבשה מובא אל המלך ולא לדיין פשוט?
ומדוע גוזר דוד את דינו של העשיר למוות,שזהו עונש חמור מדי לעבירה יחסית פשוטה?
לגבי הנמשל- ישנו חוסר התאמה בין
/Mosaic/Read/3221
בסד שבט תשס'ז
א . המשל
נתן הנביא מוכיח את דוד המלך באמצעות סיפור העשיר הלוקח את כבשת הרש.
התבוננות במשל מעלה בבירור מספר שאלות:
לגבי המשל- מדוע דין פשוט של גזל כבשה מובא אל המלך ולא לדיין פשוט?
ומדוע גוזר דוד את דינו של העשיר למוות,שזהו עונש חמור מדי לעבירה יחסית פשוטה?
לגבי הנמשל- ישנו חוסר התאמה בין
6
מאמר
דוד ובת שבע - חלק ד (1) - העשיר ואורחו
ה' בשבט תשס"ז (24.1.2007)
הפרק הקודם בקישור:
/Mosaic/Read/3075
בסד שבט תשס'ז
א . ודוד יושב בירושלים
הרב מדן מזכיר לנו שאנחנו עוסקים בדוד המלך,על כל המשמע מכך.
מכיון שכך, קשה מאד לאמר שחטא בת שבע וכל ההתדרדרות שבאה בעקבותיו נבעו אך ורק מכישלון רגעי של יצר העריות.
עלינו לחפש גורמים מהותיים יותר שגרמו לדוד ליפול לחטא זה.
הפרשה נפתחת בפסוק "ודוד יושב בירושלים",ומכאן אפשר לקבל
/Mosaic/Read/3075
בסד שבט תשס'ז
א . ודוד יושב בירושלים
הרב מדן מזכיר לנו שאנחנו עוסקים בדוד המלך,על כל המשמע מכך.
מכיון שכך, קשה מאד לאמר שחטא בת שבע וכל ההתדרדרות שבאה בעקבותיו נבעו אך ורק מכישלון רגעי של יצר העריות.
עלינו לחפש גורמים מהותיים יותר שגרמו לדוד ליפול לחטא זה.
הפרשה נפתחת בפסוק "ודוד יושב בירושלים",ומכאן אפשר לקבל
5
מאמר
דוד ובת שבע - חלק ג - שליח לדבר עבירה
כ"ד בטבת תשס"ז (14.1.2007)
הפרק הקודם בקישור:
/Mosaic/Read/2842
בסד טבת תשס'ז
א . בין שתי מלחמות
הרב מדן משווה בין המלחמה בבני עמון שבה נפל אוריה החיתי (פרקים יא-יב),לבין מלחמה שהתנהלה באותו מקום,
שנה אחת קודם לכן (פרק י).
השוואה זו מדגישה את קלונו של יואב במלחמה הנוכחית.
נראה כי הוא מתנהג בדיוק ההיפך מדרכו הנשגבת בשנה הקודמת :
אחוות הלוחמים המופלאה לעומת הפקרת חבר לנשק,
/Mosaic/Read/2842
בסד טבת תשס'ז
א . בין שתי מלחמות
הרב מדן משווה בין המלחמה בבני עמון שבה נפל אוריה החיתי (פרקים יא-יב),לבין מלחמה שהתנהלה באותו מקום,
שנה אחת קודם לכן (פרק י).
השוואה זו מדגישה את קלונו של יואב במלחמה הנוכחית.
נראה כי הוא מתנהג בדיוק ההיפך מדרכו הנשגבת בשנה הקודמת :
אחוות הלוחמים המופלאה לעומת הפקרת חבר לנשק,
2
קטע
שמונה מאות ששים ושתיים
י' בטבת תשס"ז (31.12.2006)
בס"ד
"שישים המה מלכות ושמונים פילגשים ועלמות אין מספר". מכירים את זה ?
אז זהו, אולי לעלמות אין מספר ,אבל לי בהחלט יש.
עלמה מספר שמונה מאות ששים ושתיים. נעים להכיר.
אתם בטח רוצים לדעת מי אני…
אז ככה, פעם קראו לי יסמין.
היום אף אחד לא קורא לי.
היום אני קוראת והם עונים. ובשם שלי אף אחד כבר לא משתמש.
מכנים אותי "גבירתי" או "גיברת",זה תלוי אם אני נמצאת בבית או
"שישים המה מלכות ושמונים פילגשים ועלמות אין מספר". מכירים את זה ?
אז זהו, אולי לעלמות אין מספר ,אבל לי בהחלט יש.
עלמה מספר שמונה מאות ששים ושתיים. נעים להכיר.
אתם בטח רוצים לדעת מי אני…
אז ככה, פעם קראו לי יסמין.
היום אף אחד לא קורא לי.
היום אני קוראת והם עונים. ובשם שלי אף אחד כבר לא משתמש.
מכנים אותי "גבירתי" או "גיברת",זה תלוי אם אני נמצאת בבית או
7
סיפור בהמשכים
רסיסי לילה -א
ז' בטבת תשס"ז (28.12.2006)
בס"ד
פרק א -טוֹיבֶּע
טויבע נשאה את עיניה אל האופק הכחול. מתי כבר יגמר הסיוט הזה ?
כבר חמישה שבועות הם מתנדנדים בתוך קופסת הסרדינים הזאת וסביבם רק מים ושמים.
היא ובעלה וחמישה זאטוטים ,מנסים לשמור על מרחב מחיה משפחתי מינימלי בבטן הספינה הרעועה,בין מאות הפליטים האחרים. נחמה אחת יש ,חשבה לעצמה במרירות, הילדים לא יכולים להתרחק יותר מדי במצב הזה…
לפני שנה הכל התחיל,
בעלה נכנס
פרק א -טוֹיבֶּע
טויבע נשאה את עיניה אל האופק הכחול. מתי כבר יגמר הסיוט הזה ?
כבר חמישה שבועות הם מתנדנדים בתוך קופסת הסרדינים הזאת וסביבם רק מים ושמים.
היא ובעלה וחמישה זאטוטים ,מנסים לשמור על מרחב מחיה משפחתי מינימלי בבטן הספינה הרעועה,בין מאות הפליטים האחרים. נחמה אחת יש ,חשבה לעצמה במרירות, הילדים לא יכולים להתרחק יותר מדי במצב הזה…
לפני שנה הכל התחיל,
בעלה נכנס
8
שירה
גשם
ו' בטבת תשס"ז (27.12.2006)
בעזהשי'ת
נסלחו עוונות,נפתחו ארובות
מעֶרֶב עד יום ניתך גשם ברכות
בלילה בלילה חלמתי חלום
בכוכב נגעתי,אמרתי שלום
משמים שופעת ברכה עד בלי די
נודה ונשיר לך,א-ל ש-די
לרוכב ערבות נזמר ונהלל
ברכה ושלום על כל בית ישראל
נסלחו עוונות,נפתחו ארובות
מעֶרֶב עד יום ניתך גשם ברכות
בלילה בלילה חלמתי חלום
בכוכב נגעתי,אמרתי שלום
משמים שופעת ברכה עד בלי די
נודה ונשיר לך,א-ל ש-די
לרוכב ערבות נזמר ונהלל
ברכה ושלום על כל בית ישראל
2
שירה
יופי נצחי
ג' בטבת תשס"ז (24.12.2006)
בסד
תרגום לססטינה "יופי נצחי" של פליץ
/Mosaic/Read/2704#20914
חרגתי מכללי הססטינה ,והוספתי נופך משלי.
מקווה שתהנו.
הדרך ארוכה ובה הולכות רגלי
בנתיב המתקרא חיים
ובפי כולם זאת האמרה מולכת
אהבה וגם שנאה הם מלאים
מלאים באור וגם באפילה,אך יש גם מוסיקה
היא מקננת בי ומצפה להזדמנות חיי.
ישנם ימים,יש רגע שמופיע
בו
תרגום לססטינה "יופי נצחי" של פליץ
/Mosaic/Read/2704#20914
חרגתי מכללי הססטינה ,והוספתי נופך משלי.
מקווה שתהנו.
הדרך ארוכה ובה הולכות רגלי
בנתיב המתקרא חיים
ובפי כולם זאת האמרה מולכת
אהבה וגם שנאה הם מלאים
מלאים באור וגם באפילה,אך יש גם מוסיקה
היא מקננת בי ומצפה להזדמנות חיי.
ישנם ימים,יש רגע שמופיע
בו
21
קטע
נחיתה
כ"ח בכסלו תשס"ז (19.12.2006)
בסד חנוכה תשסז
ובלילות על מיטתי
ממריאה נשמתי.
היא קושרת קצוות
מאחדת עולמות.
הכל ברור,הכל אחד
הכל נפתר כאן ומייד.
שם,תחת כסא הכבוד
שם נעלמות השאלות.
ואז. השמש זורחת
את העיניים פוקחת
וקצה חלום כזה קרוב
וממאן הוא לעזוב.
ונשמתי כבר מתבלבלת
מדוע זה סגורה הדלת?
והעולם סוגר סביב
והוא מגביל והוא
ובלילות על מיטתי
ממריאה נשמתי.
היא קושרת קצוות
מאחדת עולמות.
הכל ברור,הכל אחד
הכל נפתר כאן ומייד.
שם,תחת כסא הכבוד
שם נעלמות השאלות.
ואז. השמש זורחת
את העיניים פוקחת
וקצה חלום כזה קרוב
וממאן הוא לעזוב.
ונשמתי כבר מתבלבלת
מדוע זה סגורה הדלת?
והעולם סוגר סביב
והוא מגביל והוא
10
שירה
מחזור המים בטבע
כ"ה בכסלו תשס"ז (16.12.2006)
בסד
הדמעות זרמו כמים
בסוף השבוע האחרון
קרובים אל השמיים
גבוהים הרי חברון
יושב מעל האב
מפתח בידיו*
של המטר ושל חיה
וגם של התחיה
ואצורים באוצרותיו
אך בשמים אין גם עב
הם כחולים ויבשים
ואנחנו כה צמאים
ולמטה על האדמה
התנגשות ותאונה
כשממריא לו הקמ"ש
מתבלבל אז המרגש
וכל טעות
גם אם קטנה
גורמת נזק
סכנה!
והדמעות זורמות כמים
זולגות,עולות
הדמעות זרמו כמים
בסוף השבוע האחרון
קרובים אל השמיים
גבוהים הרי חברון
יושב מעל האב
מפתח בידיו*
של המטר ושל חיה
וגם של התחיה
ואצורים באוצרותיו
אך בשמים אין גם עב
הם כחולים ויבשים
ואנחנו כה צמאים
ולמטה על האדמה
התנגשות ותאונה
כשממריא לו הקמ"ש
מתבלבל אז המרגש
וכל טעות
גם אם קטנה
גורמת נזק
סכנה!
והדמעות זורמות כמים
זולגות,עולות
6
מאמר
דוד ובת שבע - מבוא
י"ט בכסלו תשס"ז (10.12.2006)
בעזה"ית החונן לאדם דעת.
כסלו תשס'ז
הקדמה
א
שתי בעיות מרכזיות עומדות בפנינו כשאנו לומדים את מעשה דוד ובת שבע :
א. הבנת התנהגותו של דוד –
דמותו הכללית של דוד המלך היא של צדיק שיראת חטאו קודמת לחכמתו ,וחסידותו ורדיפת הצדק
שלו קודמים אצלו אף ליראת החטא. אנו מקבלים את הרושם הזה מכל מה שמסופר עליו בספרי שמואל,ובמיוחד מהזהירות בכבודו של שאול המלך. וכמובן צדקותו
כסלו תשס'ז
הקדמה
א
שתי בעיות מרכזיות עומדות בפנינו כשאנו לומדים את מעשה דוד ובת שבע :
א. הבנת התנהגותו של דוד –
דמותו הכללית של דוד המלך היא של צדיק שיראת חטאו קודמת לחכמתו ,וחסידותו ורדיפת הצדק
שלו קודמים אצלו אף ליראת החטא. אנו מקבלים את הרושם הזה מכל מה שמסופר עליו בספרי שמואל,ובמיוחד מהזהירות בכבודו של שאול המלך. וכמובן צדקותו
5
מכתב
מלפני חמש שנים בדיוק
ט"ז בכסלו תשס"ז (7.12.2006)
מצאתי את זה כשחיפשתי משהו אחר.....
--------------
בס"ד. כסלו תשס"ב.
אבא יקר!
נפרדתי ממך במוצאי שביעי של פסח תשס'א,לאחר שהקפצת אותי עם בנותי (ועם אחותי כמלווה) חזרה לביתנו במושב ישעי.
לאחר הביקור של כל פסח בקרית ארבע.
נפרדנו פרידה קצרה ומהירה. כדרכך,תמיד היה לך לאן למהר.
אולם בניגוד לפרידות קודמות שנפרדתי ממך,היתה לי תחושה שהייתי רוצה להודות לך יותר וחבל שלא הספקתי.
חשבתי
--------------
בס"ד. כסלו תשס"ב.
אבא יקר!
נפרדתי ממך במוצאי שביעי של פסח תשס'א,לאחר שהקפצת אותי עם בנותי (ועם אחותי כמלווה) חזרה לביתנו במושב ישעי.
לאחר הביקור של כל פסח בקרית ארבע.
נפרדנו פרידה קצרה ומהירה. כדרכך,תמיד היה לך לאן למהר.
אולם בניגוד לפרידות קודמות שנפרדתי ממך,היתה לי תחושה שהייתי רוצה להודות לך יותר וחבל שלא הספקתי.
חשבתי
8
מאמר
דוד ובת שבע- הקדמה
י"א בכסלו תשס"ז (2.12.2006)
בסד כסלו תשס'ז
ב"פרויקט אושפיזין" העלה רצו"ש את הנושא של דוד המלך ונשותיו מיכל,ובת שבע.
Forum/lmf_read.aspx/14835
/Mosaic/Read/1548
הוא הביא את המדרש האומר שבת שבע היתה המיועדת לדוד מזמן הבריאה.
ולכן כתב שדוד "טיהר את דם אוריה" בכך ששלח אותו אל מותו.
הענין הזה לא היה לי כל כך ברור.
ידועה האמרה "כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה",אבל ,לעומת זאת,ה'
ב"פרויקט אושפיזין" העלה רצו"ש את הנושא של דוד המלך ונשותיו מיכל,ובת שבע.
Forum/lmf_read.aspx/14835
/Mosaic/Read/1548
הוא הביא את המדרש האומר שבת שבע היתה המיועדת לדוד מזמן הבריאה.
ולכן כתב שדוד "טיהר את דם אוריה" בכך ששלח אותו אל מותו.
הענין הזה לא היה לי כל כך ברור.
ידועה האמרה "כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה",אבל ,לעומת זאת,ה'
4