דרך אגב, זאת נועם, אני לא יודעת למה אני מופיעה כאנונימית ... זה לא נכנס לי ...
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:11
לאנונימי היקרה.יאהובה קלייןי
תודה לדברייך- המחממים את הלב. אשר לשאלותייך,ידיהן של בנות צלופחד מושטות קדימה-זוהי שפת גוף- הן חפצות בהתנחלות בארץ ישראל- מתוקף שייכותן ליוסף אשר גם הוא אהב את ארץ הקודש - אהבה עזה, ההוכחה לכך: הוא דרש מבניו:"והעלתם את עצמותיי...."[בראשית ג',כ"ג] ציור זה, משמש כמדרש תמונה לתאור של בנות צלופחד- בפרשת פינחס,כאשר הן באות לפני משה ולפני אלעזר הכהן ולפני הנשיאים וכל העדה,מול פתח אוהל מועד.הן מבקשות:"אבינו מת במדבר, והוא לא- היה בתוך העדה....."[במדבר כ"ז,א'-ד'],לשאלתך הנוספת- גם אני אינני מבינה מדוע אינך מופיעה בשמך המלא? מדוע יש להופיע עם שם כינוי? תחשבי על זה בשבת -יש הרבה זמן -לנוח, לחשוב ולהרגע מעמל השבוע.
י"ג בתמוז תשס"ח, 20:54
הייתי מאוד רוצה לראות אותך מעלה ציורים בסגנון שונהיהסהר האיתןי
כמו למשל מופשט או סוריאליטי.
אני אוהבת את הציורים שלך אבל קצת משעמם אותי לראות כל הזמן אותו דבר מבחינת הציורים.
את מסוגלת לחדש לי,את מלאת כישרון!
י"ד בתמוז תשס"ח, 01:05
מסכימה מאוווד !!ינועם =)י
אני ממש אשמח לראות ציורים שלך בסגנון שונה, זה יהיה חידוש טוב ומעניין !
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:26
לסהר האיתן ולנועם היקרות! יאהובה קלייןי
אתן צודקות בבקשתכן- לראות גם סגנונות אחרים. אך , היות ושמתי לפני מטרה- לצייר מדרשי תמונה מהתנ"ך- ציורים המתארים פסוקים שונים,מצבים שונים,תפקיד הציור במקרה זה- הוא לקרב את הצופה לתנ"ך בצורה מוחשית ועל-ידי כך לחבב עליו את ספר הספרים- המקודש לנו ומדריך אותנו כיצד עלינו להתנהג עם הזולת וכיצד לעבוד את ה' -אלוקינו. מסיבה זו, קשה להגיע לתכלית- על ידי סגנונות אחרים,סגנונות אלו אשאיר לאנשים המעוניינים בכך. בכל אופן, אני שמחה לקבל ביקורת בונה תמיד . תודה!
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:33
אהובה אז אולי תציירי את עקידת יצחק? זה יהיה יהסהר האיתןי
מעניין.
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:37
לסהר האיתן היקרה.יאהובה קלייןי
ציירתי את הציור הזה כבר כמה פעמים. בע"ה אעלה אחד מהם- בזמן המתאים.
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:41
וואי תודהיהסהר האיתןי
י"ד בתמוז תשס"ח, 13:55
אבל.....יאליעד.י
אבל אפשר גם לצייר פסוקים מהתנך במופשט וכל מיני סיגנונות.
ט"ו בתמוז תשס"ח, 09:25
אלעד- לי זה קשה,יאהובה קלייןי
אשמח שתוכיח לי שאני טועה- על ידי שתקח נושא מהתנ"ך - צייר אותו בסגנון אחר , מה דעתך?
י"ד בתמוז תשס"ח, 17:18
תמונה מלאת חן ומלאה במסר חינוכי - לכי בכוחך זה!יאנונימיי
י"ג בתמוז תשס"ח, 21:24
איפה מיכלשרה?? איפה??...יהביצה שהתחפשהי
בס"ד
בפרוייקט שמינית עשינו הצגה ענקית ושיא המושקעת על בנות צלופחד...
ובאחת המערכות הייתה תנועה כזו של הבנות!! עם הידים והכל...
"כן בנות צלופחד דוברות"...
[אהבתי שכיסית את פרצופו של משה. אשרייך!!!]
מדהים.
י"ג בתמוז תשס"ח, 21:38
בבית אני מניח, מתאוששת לסטטוס החדש והשמח.ייעקב רוביןי
הציור יפיפה כהרגלך, באמת.
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:40
ליעקב.יאהובה קלייןי
תודה, אני תמיד נהנית לקרוא את יצירותך, ברוך תיהיה.
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:34
אושרית היקרה.יאהובה קלייןי
תודה לדברייך המאירים. אני שמחה לשמוע את הארות,כי הרי הציור שלי מבוסס על פי רוב - על דמיוני -לאחר שאני קוראת את הפסוקים והמפרשים. האמת, שאיש אינו יודע איזו תנועה- בנות צלופחד עשו?הדבר נתון לאיש,איש-לחשיבתו ודמיונו.
י"ג בתמוז תשס"ח, 22:09
יפה מאדייונהי
י"ג בתמוז תשס"ח, 22:51
נחמדיאליעד.י
ממש יפה אבל לא אהבתי את השמיםואני מאוד מסכים אם הסהר האיתן
י"ג בתמוז תשס"ח, 23:00
תודה אליעד סוף סוף מישהו מסכים איתייהסהר האיתןי
י"ג בתמוז תשס"ח, 23:38
גם אני מסכים..ידוידודי
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:42
לאלעד ודוידוב.יאהובה קלייןי
תודה על הבקורת הבונה, ברכות והצלחות.
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:41
ליונה.יאהובה קלייןי
תודה לפירגון .
י"ד בתמוז תשס"ח, 01:35
איזה יפהה.ימיסטר דוםי
איך אני אוהב לראות את הציורים שלך...
ואת ממש מציירת יפה כל הכבוד זה נראה ממש אמיתי וציורי כמו של מקצוענים...
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:45
מיסטר דום.יאהובה קלייןי
תודה לדבריך היקרים, הקב"ה יברך אותך.
י"ד בתמוז תשס"ח, 07:48
וואו! ציור מהמם ומעורר השראה!ישדה מואבי
כל ציור שלך מפעים אותי מחדש!
י"ד בתמוז תשס"ח, 08:00
לשדה מואב.יאהובה קלייןי
תודה על המילים הטובות. ה' יברך אותך בשפע ברכות וימלא את כל משאלותך לטובה- בכל התחומים שאתה חפץ.
י"ד בתמוז תשס"ח, 08:30
את ראויה לכל הברכות האלו על העבודה הרבה שלך...ישדה מואבי
כל הנושאים שלך הם יהודיים, את וודאי עושה בכך קידוש השם עצום, ואני מאד מעריך את זה - הלוואי שתמשיך בפועלך הרב הזה! :)
י"ד בתמוז תשס"ח, 17:54
לשדה מואב.יאהובה קלייןי
תודה.האמת שזוהי המטרה, לזכות את עם ישראל-להתקרב יותר לתנ"ך, כמו שדוד המלך אומר:,טעמו וראו כי טוב ה'".
י"ד בתמוז תשס"ח, 08:56
מדהיםיאנונימיי
פשוט ציור מדהים ואשמח לראות עוד ציורים יפהפיים כאלה. אין מלים!
י"ד בתמוז תשס"ח, 17:56
לגולן עזאני.יאהובה קלייןי
תודה לפירגון, תבורך בשפע ברכות משמים.
י"ד בתמוז תשס"ח, 09:43
ציור מדהים...יבת שמשי
רק כמה דברים שהפריעו לי: א. הידיים של בנות צלופחד- האגודל של הבת הראשונה עבה מדי. האגודל של הבת השניה גם הוא לא הגיוני... הבת הרביעית- פרק כף היד שלה דק מדי והיד הפוכה, והבת האחרונה- כף היד נראית לי קצת גדולה מדי.
ב. השמיים... יש סיבה מיוחדת לצבע שלהם?
ג. הגמל- למרות שהוא חלק שולי מאוד, הפריע לי איך שהוא מצוייר- הרגליים האחוריות נוטות קדימה והראש ישר.
עלי והצליחי!
י"ד בתמוז תשס"ח, 18:03
בת שמש היקרה,אני שמחה לקבל את תגובתך.יאהובה קלייןי
אני תמיד מתלהבת - מההתבוננות החדה שלך, אשרייך-חמודה. אשר להערותייך,יתכן ואת צודקת לגבי הפרטים,לגבי השמים -השמים מקבלים את הגוון החם-כדי שישתלבו עם הצבעים כחטיבה אחת ולא כמשהו נפרד. תודה, ברכות והצלחות.
י"ד בתמוז תשס"ח, 13:04
ציור יפהיאוהב אמתי
הסצינה מצוירת בדרמטיות ובכשרון. לטעמי, יש כמה דברים יסודיים שאת צריכה לתקן כשאת מנסה לצייר דברים שבקודש:
א. דרכי הקדמונים היו שונים מדרכינו. הפניית הידיים של בנות צלופחד כלפי משה רבינו יש בה עזות, מה עוד שדור המדבר היה במעלה רוחנית גבוהה וידע להתבטא היטב.
ב. חסר לימוד של הפרטים הקטנים. למשל, משה רבינו היה גבוה מאד. או במדבר מאד חם ורק בגדים לבנים מתאימים ללבוש שם, מה עוד שלבן סמל לקדושה.
ג. יש פרטים בתמונה, שאולי מוסיפים מבחינה אסתטית, אבל מיותרים מבחינה תוכנית. למשל, אהרן הכהן והדמויות שברקע.
דבר טוב עשית כשציירת את בנות צפלחד במרכז התמונה, שהרי הפרשה נקראת על שמן.
י"ד בתמוז תשס"ח, 18:14
לאוהב אמת.יאהובה קלייןי
אני שמחה לקרוא את הערותך - תמיד. כי חשוב לי- מה הצופה חושב כאשר מסתכל על התמונה.האמת היא ,שלפני שאני ניגשת לנושא, אני קוראת היטב -בכתובים ומעיינת במפרשים,רק אחרי זה- אני רואה בדמיוני את כל הרעיון וכך זה מעולה בחסדי ה' על הבד. במקור כתוב:"ותקרבנה בנות צלופחד בן חפר.....ותעמודנה לפני משה ולפני אלעזר הכהן...."[במדבר כ"ז,א'-ד']מסיבה זו גם דמויות אלה מופעים בציור. בכל אופן, תודה!! ברכות וישועות.
ט"ו בתמוז תשס"ח, 01:09
צדקת לגבי אלעזר הכהןיאוהב אמתי
תקראי שוב את פירוש רש"י שמביא מדברי חז"ל: לפני משה. ואחר כך לפני אלעזר, אפשר אם משה לא ידע אלעזר יודע, דברי רבי יאשיה. (כלומר, בכוונה נכתב בתורה לפני משה ולפני אלעזר ולא לפני משה ואלעזר). אבא חנן משום רבי אלעזר אומר, בבית המדרש היו יושבים ועמדו לפני כלם (כלומר, הנוכחים היו משה רבינו, אלעזר הכהן, הנשיאים והסנהדרין, ובנות צלופחד נעמדו בפתח אהל מועד שאסור היה להן להיכנס פנימה. אמנם אפשר לפרש גם שכלם נעמדו פתח אהל מועד. אבל בדרך כזו או אחרת, יש לכך צורה ברורה של היוועדות).
ט"ו בתמוז תשס"ח, 07:06
לאוהב אמת.יאהובה קלייןי
תודה ויישר כח- על ההסברים.
י"ד בתמוז תשס"ח, 13:47
איזה יופי!יאנונימיי
התמונות מדהימות! והפרשה הזו מקורבת לליבי :) noge (שאיבדה את סיסמתה)
י"ד בתמוז תשס"ח, 18:16
לאנונימי.יאהובה קלייןי
תבורכי משמים בשפע ברכות.
ט"ו בתמוז תשס"ח, 10:09
ציור מדהים ,ממחיש מציאותיאנונימיי
ט"ו בתמוז תשס"ח, 12:27
אחרי שיטוט קצר בחממה שלך...יאנונימיי
לא נותר לי אלא להסכים שיש לך ים של כשרון. מוצא חן בעיני שאיבת ההשראה מהמקורות ואני לא חושבת שיש רע בלהיצמד לסגנון שאת מרגישה טובה וחזקה בו. כמובן שכיף לפעמים לשנות להתנסות ולפתוח את הראש...
תגובות
זה פשוט מושלם, אין מה להעיר ...
רק שאלה, למה ידי בנות צלופחד מושטות קדימה ?
דרך אגב, זאת נועם, אני לא יודעת למה אני מופיעה כאנונימית ... זה לא נכנס לי ...
אשר לשאלותייך,ידיהן של בנות צלופחד מושטות קדימה-זוהי שפת גוף- הן חפצות בהתנחלות בארץ ישראל- מתוקף שייכותן ליוסף אשר גם הוא אהב את ארץ הקודש - אהבה עזה, ההוכחה לכך: הוא דרש מבניו:"והעלתם את עצמותיי...."[בראשית ג',כ"ג]
ציור זה, משמש כמדרש תמונה לתאור של בנות צלופחד-
בפרשת פינחס,כאשר הן באות לפני משה ולפני אלעזר הכהן ולפני הנשיאים וכל העדה,מול פתח אוהל מועד.הן מבקשות:"אבינו מת במדבר, והוא לא- היה בתוך העדה....."[במדבר כ"ז,א'-ד'],לשאלתך הנוספת-
גם אני אינני מבינה מדוע אינך מופיעה בשמך המלא?
מדוע יש להופיע עם שם כינוי?
תחשבי על זה בשבת -יש הרבה זמן -לנוח, לחשוב
ולהרגע מעמל השבוע.
כמו למשל מופשט או סוריאליטי.
אני אוהבת את הציורים שלך אבל קצת משעמם אותי לראות כל הזמן אותו דבר מבחינת הציורים.
את מסוגלת לחדש לי,את מלאת כישרון!
אך , היות ושמתי לפני מטרה- לצייר מדרשי תמונה מהתנ"ך- ציורים המתארים פסוקים שונים,מצבים שונים,תפקיד הציור במקרה זה- הוא לקרב את הצופה
לתנ"ך בצורה מוחשית ועל-ידי כך לחבב עליו את ספר הספרים- המקודש לנו ומדריך אותנו כיצד עלינו להתנהג עם הזולת וכיצד לעבוד את ה' -אלוקינו. מסיבה זו, קשה להגיע לתכלית- על ידי סגנונות אחרים,סגנונות אלו אשאיר לאנשים המעוניינים בכך.
בכל אופן, אני שמחה לקבל ביקורת בונה תמיד .
תודה!
בע"ה אעלה אחד מהם- בזמן המתאים.
מהתנ"ך - צייר אותו בסגנון אחר , מה דעתך?
בס"ד
בפרוייקט שמינית עשינו הצגה ענקית ושיא המושקעת על בנות צלופחד...
ובאחת המערכות הייתה תנועה כזו של הבנות!! עם הידים והכל...
"כן בנות צלופחד דוברות"...
[אהבתי שכיסית את פרצופו של משה. אשרייך!!!]
מדהים.
ברוך תיהיה.
אני שמחה לשמוע את הארות,כי הרי הציור שלי מבוסס על פי רוב - על דמיוני -לאחר שאני קוראת את הפסוקים והמפרשים.
האמת, שאיש אינו יודע איזו תנועה- בנות צלופחד עשו?הדבר נתון לאיש,איש-לחשיבתו ודמיונו.
ברכות והצלחות.
איך אני אוהב לראות את הציורים שלך...
ואת ממש מציירת יפה כל הכבוד זה נראה ממש אמיתי וציורי כמו של מקצוענים...
ה' יברך אותך בשפע ברכות וימלא את כל משאלותך לטובה- בכל התחומים שאתה חפץ.
ואשמח לראות עוד ציורים יפהפיים כאלה.
אין מלים!
רק כמה דברים שהפריעו לי:
א. הידיים של בנות צלופחד-
האגודל של הבת הראשונה עבה מדי.
האגודל של הבת השניה גם הוא לא הגיוני...
הבת הרביעית- פרק כף היד שלה דק מדי והיד הפוכה, והבת האחרונה- כף היד נראית לי קצת גדולה מדי.
ב. השמיים... יש סיבה מיוחדת לצבע שלהם?
ג. הגמל- למרות שהוא חלק שולי מאוד, הפריע לי איך שהוא מצוייר- הרגליים האחוריות נוטות קדימה והראש ישר.
עלי והצליחי!
אשר להערותייך,יתכן ואת צודקת לגבי הפרטים,לגבי השמים -השמים מקבלים את הגוון החם-כדי שישתלבו עם הצבעים כחטיבה אחת ולא כמשהו נפרד.
תודה, ברכות והצלחות.
הסצינה מצוירת בדרמטיות ובכשרון. לטעמי, יש כמה דברים יסודיים שאת צריכה לתקן כשאת מנסה לצייר דברים
שבקודש:
א. דרכי הקדמונים היו שונים מדרכינו. הפניית הידיים של בנות צלופחד כלפי משה רבינו יש בה עזות, מה עוד
שדור המדבר היה במעלה רוחנית גבוהה וידע להתבטא היטב.
ב. חסר לימוד של הפרטים הקטנים. למשל, משה רבינו היה גבוה מאד. או במדבר מאד חם ורק בגדים לבנים מתאימים ללבוש שם, מה עוד שלבן סמל לקדושה.
ג. יש פרטים בתמונה, שאולי מוסיפים מבחינה אסתטית, אבל מיותרים מבחינה תוכנית. למשל, אהרן הכהן והדמויות
שברקע.
דבר טוב עשית כשציירת את בנות צפלחד במרכז התמונה, שהרי הפרשה נקראת על שמן.
כי חשוב לי- מה הצופה חושב כאשר מסתכל על התמונה.האמת היא ,שלפני שאני ניגשת לנושא, אני קוראת היטב -בכתובים ומעיינת במפרשים,רק אחרי זה- אני רואה בדמיוני את כל הרעיון וכך זה מעולה בחסדי ה' על הבד.
במקור כתוב:"ותקרבנה בנות צלופחד בן חפר.....ותעמודנה לפני משה ולפני אלעזר הכהן...."[במדבר כ"ז,א'-ד']מסיבה זו גם דמויות
אלה מופעים בציור.
בכל אופן, תודה!!
ברכות וישועות.
לפני משה. ואחר כך לפני אלעזר, אפשר אם משה לא ידע אלעזר יודע, דברי רבי יאשיה. (כלומר, בכוונה נכתב בתורה לפני משה ולפני אלעזר ולא לפני משה ואלעזר). אבא חנן משום רבי אלעזר אומר, בבית המדרש היו יושבים ועמדו לפני כלם
(כלומר, הנוכחים היו משה רבינו, אלעזר הכהן,
הנשיאים והסנהדרין, ובנות צלופחד נעמדו בפתח אהל מועד שאסור היה להן להיכנס פנימה. אמנם אפשר לפרש גם שכלם נעמדו פתח אהל מועד. אבל בדרך כזו או אחרת, יש לכך צורה ברורה של היוועדות).
התמונות מדהימות! והפרשה הזו מקורבת לליבי :)
noge (שאיבדה את סיסמתה)
לא נותר לי אלא להסכים שיש לך ים של כשרון. מוצא חן בעיני שאיבת ההשראה מהמקורות ואני לא חושבת שיש רע בלהיצמד לסגנון שאת מרגישה טובה וחזקה בו. כמובן שכיף לפעמים לשנות להתנסות ולפתוח את הראש...
שבת שלום לכן צדיקות.