ב'יד לאחים' מקווים שיהיה מי ממתמודדי חידון התנ"ך שיחרים את החידון בשל השתתפותה של הנערה בת למשפחת היהודים המשיחיים, שפעלה בשורות המיסיון. הרב שלום ליפשיץ, יו"ר ארגון 'יד לאחים', קובע כי אם אכן יתקיים החידון כמתוכנן יהיה בכך חילול ה' חמור. כזכור, מהומת חידון התנ"ך החלה עם היוודע זהותה של אחת המתמודדות - בת אל לוי, תלמידת כיתה י"א בתיכון פסגת זאב בירושלים. לוי היא בת לכת המכונה 'היהודים המשיחיים', ולדברי הרב ליפשיץ ידוע לכל כי בני משפחתה עוסקים בפעילות מיסיון בביתם ובמקומות שונים. "תקנון החידון קובע שהוא מיועד ליהודים בלבד", אומר הרב ליפשיץ הסבור כי עדיין יגבר ההיגיון על השיקולים האחרים ומארגני החידון יבהירו ללוי כי היא לא תוכל להשתתף בחידון. לשאלה האם משרד החינוך ומנהלי החידון לא צפויים לחשוש מעימות חזיתי מול היהודים המשיחיים, אומר הרב ליפשיץ כי עימות כזה אמור היה להתרחש מזמן שכן מדובר בכת שכל מגמתה היא להעביר את העם היהודים על דתו ולהביא לו גורל דומה לזה לו מייחל החמאס היינו היעלמותו מהעולם של העם היהודי. לדבריו לאחר ששיגרו מכתבים לגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך, בסוכנות, ובהנהלת החידון, אנשי 'יד לאחים' מקיימים מגעים בין השאר גם עם חלק מהמתמודדים. אנשי הארגון מקווים שיהיה מי מהמתמודדים שירים את האירוע ויודיע שלא יוכל להתמודד מול גויה מיסיונרית. עם זאת הוא מציין כי הוא מבין את קשייהם של תלמידים, שעמלו חודשים ארוכים כדי להגיע לחידון ועברו את שלביו השונים והמפרכים, להודיע על החרמה של האירוע. לדבריו במידה ואכן יתקיים האירוע כמתוכנן צפויה מחאה באולם החידון. "ההיגיון מחייב מחאה כזו", אומר הרב ליפשיץ. "אולי יקומו חלק מהקהל ויצאו מהאולם בהפגנתיות, אולי יקומו כמה מהמתמודדים ויעזבו את האולם במחאה. יהיה בכך קידוש ה' גדול". באשר לסיכויים לשכנע את מארגני החידון להוציא ממנו את המועמדת, אומר הרב ליפשיץ כי לא ניתן להעריך את הצפוי שכן "אפשר להעריך רק את מעשיהם של החכמים, אבל לא את מעשי הטיפשים...". כאן המקום להזכיר את תשובתו של הרב יעקב אריאל לשאלה 'האם יהודי משיחי נחשב ליהודי, מה ההבדל בינו לבין כל יהודי חילוני?' שהועלתה באתר 'הישיבה'. " "יהודי" משיחי אינו יהודי. מכיוון שהוא מאמין באותו האיש הוא עבר את הגבול בין יהודי לגוי ובעצם הוא גוי. לדוגמא, מותר להלוות לו בריבית כי אינו אחינו יותר, וכן הוא לא יורש את קרוביו היהודים. נותק קשר הדם שביננו לבינם, הוא משומד. חילוני הוא יהודי אלא שאינו מקיים את כל המצווות, הוא לא השתמד, הוא לא עבר לדת אחרת".