אלביט מערכות הודיעה כי הושלמה בהצלחה טיסת בכורה של המטוס ללא טייס מסוג הרמס 90 עם מנוע דלק כבד. המנוע החדש והמיוחד מאפשר שימוש בסולר או דלק סילוני, דלק שאינו מתלקח בקלות ולכן נחשב לבטיחותי. הדלק הכבד מאושר לשימוש בכלי שייט ולכן הופך את הרמס 90 למתאים לזירות הלחימה הימית ויאפשר לתדלק, להמריא ולנחות על גבי פלטפורמות ימיות כגון נושאות מטוסים וספינות. 

חיים קלרמן, מנכ"ל חטיבת כלים בלתי מאוישים, אמר כי טיסת הניסוי להרמס 90 עם המנוע הכבד מהווה פריצת דרך במסגרת האסטרטגיה להתאמת מטוסים ללא טייס של החברה לישומים ימיים. לדבריו, בשלב הבא מתכננת החברה לבצע ניסויים בהנחתת מל"טים על גבי כלי שייט שונים. 

בין תכונותיו העיקריות של ההרמס 90: שרידות גבוהה, שהייה ממושכת של מעל 15 שעות, טווח פעולה של מעבר ל- 100 ק"מ,יכולת נשיאת מיגוון מטעדים, שיגור נקודתי ויכולת נחיתה על משטחי עפר ללא צורך בתשתיות מיוחדות. המערכת מאפשרת חיבוריות עם כל מערכת תיקשוב (C4I) לשיתוף מידע מהיר ולתיאום יעיל בין הכוחות הפועלים בשטח. תכונות אלו הופכות את מערכת הרמס 90 למתאימה למגוון יישומים צבאיים, לשימוש כוחות מתמרנים, למשימות של בטחון פנים וליישומים אזרחיים. 

מערכת ההרמס 90 פועלת ביום ובלילה, לרבות בתנאי מזג אוויר קשים. מימדיה הקטנים של המערכת מאפשרים לשאת אותה על גבי שני רכבי שטח קלים (כדוגמת  (Humvee ולפרוש אותה בשטח בקלות ותוך זמן קצר על ידי צוות של 2 - 3  אנשים. המערכת כוללת תחנה קרקעית מתקדמת לשליטה, בקרה ותפעול משימה, המותקנת על אחד מרכבי השטח. יכולותיה האוטונומיות של המערכת ופשטות התפעול בכל שלבי המשימה, מאפשרים שימוש מבצעי ומקצועי לאחר הכשרה קצרה של אנשי הצוות. 

המערכת היא בעלת יכולות אוטונומיות גבוהות המתאימות למשימות שונות ותצורות טיסה שונות המשותפות למשפחת מל"טי ההרמס. 

המערכת הבסיסית של הרמס 90 כוללת מטעד אלקטרואופטי מסוג מיקרו קומפאס מתקדם של חברת הבת אלאופ, בעל ביצועי תצפית מעולים. המטעד כולל מצלמת יום CCD צבעונית, מצלמת לילה מבוססת הדמאה תרמית מקוררת מהדור השלישי- כולל זום אופטי רציף, מאיר לייזר ומד טווח. כמו כן ניתן לשלב במטעד מציין לייזר. בנוסף למטעד האלקטרואופטי, מערכת הרמס 90 יכולה להפעיל מגוון מטעדים המיועדים למשימות נוספות לכוחות המתמרנים.