חמאס ממשיכה במאמציה להכניס את האוכלוסייה ברצועת עזה לתלם האיסלמי, ברוח תוכניתה האסטרטגית לכפות בהדרגה תהליכי אסלאמיזציה, עד להפיכתה של הרצועה ל"מדינת הלכה אסלאמית". כך מגלה מחקר חדש של השב"כ. המחקר מגלה כי כדי שלא לקומם נגדה את האוכלוסייה, מקפידה חמאס לעשות זאת בהדרגה, באופן בלתי ישיר ולעיתים תוך רתימת כלים מודרניים לשימושה. השימוש בטקטיקה זו כבר נותן את אותותיו ברצועה (למשל, בתמיכת האוכלוסייה בשימוש בעונש מוות), ומבטיח כי לאט אבל בטוח, הרצועה תחת שלטון חמאס הופכת לאסלאמית קיצונית יותר ויותר. בדו"ח השב"כ נאמר כי במסגרת זו, חמאס מאמצת את השימוש בכלים המודרניים, כגון תקשורת ואינטרנט, להטמעת ערכי האסלאם; מגייסת את חכמי הדת לעמוד לימינה ומקיימת מאבק על אופי החינוך ברצועה, תוך ניצול כל הזדמנות להביא להנחלת אורח החיים האסלאמי גם בקרב מוסדות חינוך מערביים, כדוגמת בתי הספר של "סוכנות הסעד והתעסוקה" של האו"ם (UNRWA). על אף המתח המובנה הקיים בין מסורת לקדמה, מצאה חמאס דרך לרתום את החידושים שמביאה עמה המודרניזציה לצורך חיזוק אחיזתה של הדת בקרב האוכלוסייה. קונקרטית, מדובר בניצול הכלים המודרניים, כגון מחשב ואינטרנט, לטובת הפצת ערכי האסלאם וההתקרבות לדת. במסגרת זו, אמצעי התקשורת ברצועה מדווחים על תופעה של שימוש באינטרנט לצרכים דתיים, ובעיקר להפצת "הדעוה" – מערך "הכשרת הלבבות" וההתקרבות לדת, שמפעילה חמא"ס – וכן על שימוש גובר של סטודנטים בפורומים באינטרנט למטרת דיונים בנושאים אסלאמיים ודתיים. מותר לבעל לכפות רעלה לצד האינטרנט, גם אמצעי תקשורת אחרים, כגון העיתונות הכתובה, משמשים כבמה לדיון בתחומי מנהגי האיסלאם, בדרך כלל באמצעות מדור "אסלאמיאת" (= המדור העוסק בענייני דת האסלאם). כך, בעיתון "פלשתין" שואלת קוראת האם חובה עליה לעטות רעלה תמיד. היא מספרת כי בעת שחיכתה בתור, שהתארך מאוד בקופת חולים, חשה בחום ולפיכך הסירה את הרעלה שעל ראשה. לדבריה, הנשים שהיו סביבה תקפו אותה בכעס ואמרו לה כי היא מביישת במעשה זה את בעלה. ד"ר יונס אלאסטל, חבר באגודת חכמי הדת הפלשתינים, המשמש גורם הלכה מרכזי בחמאס, התייחס לשאלה, והשיב לקוראת מעל דפי העיתון, כי במקרה שהבעל מטיל את מרותו על האישה וכופה עליה לעטות רעלה, עדיף לה להקשיב לו, כי אם לא תנהג כך היא תגרום לה ולנישואיה נזק רב. אלאסטל מזהיר מפני שימוש לרעה ברעלה, כגון לצורך הסוואת הזהות (במקרה של ריגול, למשל), קיבוץ נדבות או הגעה ל"מקומות מתועבים", ובכל מקרה, הוא כותב: משימת אכיפת הרעלה אינה כלל תפקיד המשפחה, אלא תפקיד המדינה, "שבכך היא מסייעת לשמירת המוסריות והצביון בדתי בחברה הפלשתינית". תכנית הלימודים הוחלפה ביטוי נוסף למגמה המתמשכת המתקיימת ברצועה לעיצוב מחדש של תהליכי האיסלמיזציה של האוכלוסייה, הוא המאבק על החינוך ברצועה. במסגרת זו, החליפה חמאס את תוכנית הלימודים, שהתבססה על תוכנית הלימודים המצרית, בתוכנית חדשה, המעוצבת, לדברי גורמי במשרד החינוך, ברוח "הפרויקט הלאומי הפלשתיני". בחודש מאי השנה הוצת מחנה קיץ של "סוכנות הסעד והתעסוקה" של האו"ם (UNRWA) בעיר עזה. בעקבות האירוע, המליצו גורמי חמאס ל-UNRWA לבחון את תוכניות הלימוד במסגרות שלה, ולהתאימן לחברה הפלשתינית, ובכלל זאת לשקול את נושא העסקת מורות בבתי ספר לבנים (= הפרדה בין המינים, ברוח דת האסלאם). במילים אחרות, חמאס רמזה כי גם על UNRWA מוטלת האחריות להצתה, וכי שינוי כמצוין יש בו כדי למנוע את הישנות הדבר. חכמי דת ברצועה תומכים בשימוש בעונש מוות במסגרת המאמץ להכשיר את האווירה להכתבת סדר יום אסלאמי, מגייסת חמאס גם את חכמי הדת ברצועה לתמיכה בהחלת עונש מוות, שחמאס החלה ליישמו בתקופה האחרונה. כך, חכמי הדת המצדדים בשימוש בעונש מוות, טוענים כי עונש המוות יוצר הרתעה ומרחיק את הפושעים משורות החברה הפלשתינית, והוא אף מקל על חייהם של קורבנות הפשיעה. חלקם אף מכתירים את ממשלת חמאס בראשות איסמאעיל הניה, כממשלה הראשונה ברצועה המיישמת את עונש המוות, ולפיכך כממשלה מוסרית יותר "המקיימת את רצון האל". יצויין, כי בשנת 2009 קיבלה הממשלה ברצועה את הצעת התובע הכללי, מחמד עאבד, לנהוג על פי החוק המצרי, הקובע עונש מות על מעשי אונס, ריגול, רצח ושימוש וסחר בסמים. באמצע אפריל השנה, היא הוציאה להורג 2 פלשתינים באשמת שיתוף פעולה עם ישראל, והכריזה על כוונתה להוציא להורג 30 נוספים, שלגביהם קיים פסק דין בעניין זה מחודש מרס. המהלך, שעליו נמתחה ביקורת חריפה בזירה הבינלאומית, זכה, על פי סקרים שפרסמה חמאס, לתמיכה של האוכלוסייה ברצועה.