בשנת 2009 מספר התאונות הקטלניות בשנת 2009 היה 284 והוא הנמוך ביותר מזה 43 שנים. מהדו"ח של הלשכה המרכזית ליסטטיסטיקה במספר ההרוגים בשנת 2009 (314) חלה ירידה של 24% לעומת שנת 2008 והוא היה הנמוך ביותר מזה 43 שנים. מהנתונים עולה בני 65+ מהווים 19% מבין הולכי הרגל שנפגעו - פי 2 מחלקם באוכלוסייה. מעבר החצייה אינו ערובה לחצייה בטוחה - מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, כ-68% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש, כ-52% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים (בני 65+), כ-69% נפגעו במעבר חצייה. כ-61% מהנפגעים בתאונות דרכים היו גברים וכ-39% היו נשים. חלקם של האופנועים במעורבות בתאונות עם נפגעים גדול פי ארבעה מחלקם בנסועה. עוד עולה מהנתונים כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בעוד שהנסועה השנתית גדלה ב-161% יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-139%, הרי ששטח הכבישים גדל ב-74%, ואורך הכבישים ב-42% בלבד. חלקם של הערבים בין הנפגעים גבוה מחלקם היחסי באוכלוסייה. הערבים מהווים כ-20% מאוכלוסיית ישראל, אך 27% מהנפגעים בתאונות דרכים (34% מההרוגים). בשנת 2009 באזור יהודה והשומרון אירעו 548 תאונות דרכים עם נפגעים, שנחקרו על ידי משטרת ישראל. בתאונות אלו נפגעו 1,403 איש, מהם 32 הרוגים, 141 פצועים קשה ו-1,403 פצועים קל.