המרכז הרפואי סורוקה יזם מסע הסברה לקידום מודעות לזיהוי סימני שבץ מוחי ועידוד הגעה מהירה לחדר המיון לקבלת טיפול רפואי. מבית החולים נמסר על עלייה דרמטית בהגעת חולים בעקבות סימנים מוקדמים. מנתוני 'סורוקה' עולה כי 33% מחולי השבץ שטופלו במקום בחודשים האחרונים פנו לביה"ח תוך פחות משלוש שעות מרגע הופעת הסימנים, לעומת כ – 4% לפני כן. יצוין כי שבץ מוחי הינו הגורם השלישי לתמותה בעולם וגורם התחלואה הראשון לנכות. נתוני התחלואה והתמותה משבץ בעולם מצביעים על מגמה ברורה של התגברות התופעה. הסיבה העיקרית לשבץ מוחי הינה חסימה של כלי דם במח כתוצאה מהיווצרות קריש דם. החסימה הפתאומית בכלי הדם גורמת לפגיעה באספקת הדם והחמצן לרקמת המח שמסופקת על ידי כלי הדם. כתוצאה מכך מופיעים חסרים נוירולוגים בהתאם לאזור במח שניפגע. התוצאות המיידיות וארוכות הטווח של שבץ מוחי שונות בחומרתן. לעיתים הן יכולות לחלוף לחלוטין ולעיתים הן יכולות לגרום לנזק קשה ובלתי הפיך ואף למוות. ב'סורוקה' מציינים כי בשנים האחרונות ניתן טיפול תרופתי לשבץ שמטרתו פירוק קריש הדם ועל ידי כך חידוש זרימת הדם לרקמת המח הפגועה. הטיפול ניתן בצורת זריקה של חומר בשם TPA לתוך הוריד ובמקרים מסוימים ניתן גם באופן ישיר לתוך העורק הסתום תוך כדי צנתור. "טיפול בתרופה זאת מניב הצלחות רבות עם הורדה משמעותית של הפגיעה התפקודית במצבו של החולה לאחר השבץ. הטיפול יעיל רק בשלוש השעות הראשונות מהופעת הסימפטומים הראשונים", אומרים בבית החולים. בבית החולים מונים רשימת סימפטומים ראשוניים הכוללת: חולשה פתאומית, הרדמות של הפנים, בלבול פתאומי, קשיים בדיבור, בעיות ראיה פתאומיות בעין אחת או בשתי העיניים, סחרחורת, איבוד שיווי משקל או חוסר קואורדינציה, כאב ראש פתאומי וחמור מסוג שלא נחווה עד כה ומסיבה לא ברורה. כאמור מסקר שבוצע בעבר בבית החולים סורוקה עלה כי המודעות בקרב הציבור הרחב לחשיבות הצורך בפנייה מהירה למיון לקבלת טיפול רפואי בהופעת סימני שבץ היא נמוכה. מנתונים שנרשמו בתחילת שנת 2007 עלה כי רק כ – 4% מהחולים עם שבץ מגיעים בזמן סביר לקבלת טיפול. לאור הנתונים יזם הצוות לטיפול בשבץ מוחי בסורוקה קמפיינים להגברת המודעות למניעת שבץ מוחי, בקרב רופאי הקהילה ובקרב הקהל הרחב באזור הדרום וברחבי הארץ. מטרת הקמפיינים היתה להעלות המודעות לזיהוי מאפייני השבץ המוחי ולעודד הגעה מהירה לחדר המיון. הקמפיין הראשון פנה לקהילה ההטרוגנית של אזור הדרום בשלוש שפות. פורסמו מודעות בעיתונות המקומית ועל גבי שלטי חוצות ובהן פרוט הסימנים לשבץ מוחי. בנוסף נתלו פוסטרים במרפאות הקהילה לרווחת הציבור. שיאו של הקמפיין היה בכינוס המיועד לרופאי משפחה ולאחיות במרפאות קופות החולים השונות שכותרתו: "עדכונים בטיפול החריף והכרוני בשבץ איסכמי". הקמפיין השני בוצע בהתנדבות ע"י משרד הפרסום ראובני פרידן, והתבסס על הקונספט של "שעון חול שהולך ואוזל מהרגע בו לקית בשבץ מוחי".