ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד אזולאי, קיימה היום דיון מהיר שעסק בצורך להגביר את אכיפת חוקי התנועה היהודה ושומרון. בפתח הדיון ציין ח"כ אלדד כי מי שנוהג בחודשים האחרונים בכבישי יהודה ושומרון מגלה כי קיימת נהיגה פרועה של ערבים בכבישים. בתאונות קשות נפגעים הן ישראלים והן פלסטינים, אולם מסתבר כי את הנפגעים הפלסטינים לא מכניסים לסטטיסטיקה של התאונות והתאונות בהם נפגעים רק פלסטינים אינן מפיעות בסטטיטיקה של הלמ"ס. ח"כ מקלב ציין כי קיבל פניות נואשות של ישראלים המתחננים להגביר את האכיפה בכבישים. ח"כ מקלב הוסיף ואמר כי במבחן התוצאה המשטרה כשלה וישנם הרבה כבישים בהם אין אכיפה וכתוצאה מכף קיימת בהם נהיגה פרועה. סנ"צ דורון ישראלי, ראש אגף תנועה במחוז ש"י, ציין כי קיימת אכיפה שיוויונית ואישר כי קיימת נהיגה פרועה של תושבים פלסטינים. סנ"צ ישראלי אמר כי לא קיימת בעיה של ניידות. באופן שגרתי מחוז ש"י מפעיל 16 ניידות ו- 17 ניידות נוספות מצטרפות אחת לשבוע לאכיפת חוקי התנועה. מבחינת כוח האדם, ביחידת התנועה של מחוז ש"י כ- 70 שוטרים מתוך 1000 שוטרים המשרתים בכלל מחוז ש"י. סנ"צ ישראלי אמר כי הבעייה העיקרית אינה במספר הניידות כי אם בכוח האדם שניתן אין בעיה של כוח אדם. מדובר בתירוץ עלוב. אין כל בעיה להפקיע שטח לחניון למכוניות שהוחרמו להקצות למשימות אכיפת חוקי התנועה. סנ"צ ישראלי הוסיף כי המשטרה אינה אוכפת במקומות בהם קיימת סכנה בטחונית לשוטרים. סנ"צ ישראלי אישר כי הלמ"ס אינו רושם תאונות בהם מעורבים פלסטינים. ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), תושב בית אל, אמר כי הבעיה היא בעיקר תקציבית. הוא הלין על כך שבעוד שהאוכלוסיה גדלה, מצבת כוח האדם של המשטרה אינה גדלה באופן יחסי. עוד אמר כי יש צורך להכין תכנית למעגלי תנועה על כביש 60 שיאטו את התנועה בנקודות קריטיות בכביש. בעיה נוספת שעלתה בדיון היא היעדרם של מגרשים לאחסון כלי רכב . סנ"צ ישראלי אמר כי החוק מאפשר בתנאים מסוימים החרמת כלי רכב של פורעי חוק אולם עד כה, למרות מכרז שהמשטרה פירסמה, אף רשות מקומית בשומרון לא נענתה להשכיר מגרש למשטרה. ח"כ בן ארי תקף בחריפות את המשטרה ואמר כי "אנו ערים להפקרות מוחלטת וסדרי עדיפות שערורייתיים של המשטרה. המשטרה חרוצה בדיכוי היישוב היהודי אך נוקטת אפס פעולה בתחום אכיפת חוקי התנועה". ח"כ בן ארי הוסיף ואמר כי "אין בעיה של כוח אדם. מדובר בתירוץ עלוב. אין כל בעיה להפקיע שטח לחניון למכוניות שהוחרמו. יש תאונות קשות ורוב ההרוגים הם ערבים. הערך של חיי אדם מתייחס גם אליהם וצריך להציל אותם. אנו נדרוש תכנית אופרטיבית שתגדיר כיצד אוכפים את החוק בכבישי יהודה ושומרון כלפי כולם".