נהג המיניבוס מביתר, אשר שבעה בני משפחה שנסעו עימו נהרגו בתאונת רכבת סמוך לקרית גת, הוא האשם בתאונה, כך קובעת ועדה שמינה מנכ"ל משרד התחבורה. בדו"ח שפורסם קובעת הועדה, בראשות נצ"מ (בדימוס) משה בן-זיקרי כי "נהג סביר, הנוהג כחוק, היה מונע את התאונה בנקל". החברים הוסיפו וקבעו, כי "נהג האוטובוס הזעיר נהג בעליל באופן שגרם את התאונה הקשה ולא מנע אותה, על אף אזהרות חוזרות ונשנות על מפגש מסילה שאליו התקרב". הצוות מצא כי רכבת ישראל פעלה כחוק כאשר הציבה בגישה למפגש 252 את כל האמצעים שהיה עליה להציב, על פי ההנחיות הקיימות לתכנון מפגשי מסילת ברזל. כמעט כל האמצעים היו תקינים והוצבו כנדרש בהנחיות. כמו כן, הציבה רכבת ישראל כחוק תמרורים בגישה לאתר העבודה במקום, גם הם כולם על פי ההנחיות הקבועות שפרסם משרד התחבורה לתפעול אתרי עבודה בדרכים. הצוות קבע שבנסיבות מסוימות ומיוחדות ששררו באתר התאונה, בכל זאת לא היה בכוחה של הצבה כזו למנוע את התאונה הקשה, והמליץ לשקול אמצעים נוספים להגברת הבטיחות במפגשי-מסילה.