לקוחות סלקום יפוצו על התקלה החמורה אתמול והשאלה כעת היא רק באיזה אופן ומה יהיה גובה הפיצוי. "רובנו משלמים לרוב לחברות הסלולריות תשלום קבוע בכל חודש", הסביר עו"ד רם אפרתי לעיתון "ידיעות אחרונות" והוסיף: "אם בשלב מסוים שהיינו זקוקים למכשיר הוא לא היה זמין בעבורנו, אנחנו זכאים לפיצוי". אך למרות זאת, סלקום ככל הנראה נהנית מהגנה מסוימת מתביעות עתידיות. "יש להניח שסלקום הכניסה בחוזה שלה סעיף המספק לה הגנה אם אי אפשר להשתמש במכשיר מסיבה כלשהי, לפיו הצרכן כביכול לא זכאי לפיצוי", מסביר עו"ד אפרתי. למרות שכל אחד מלקוחות החברה יכול להגיש בעצמו תביעת פיצויים בבית משפט לתביעות קטנות נגד החברה, רוב הסיכויים היא שהצרכנים יפוצו במסגרת תביעה ייצוגית. יותר משלושה מיליון לקוחות סלקום לא יכלו להוציא ולקבל שיחות לסירוגין אתמול במהלך רוב היום. לפי דיווח סלקום, התקלה אירעה בבסיס הנתונים של הרשת הסלולרית - המאגר שמכיל את כל הנתונים על כל המנויים. לפי הערכות הכשל היה מערכתי, גם בתוכנה וגם בחומרה של החברה. מהחברה נמסר אמש כי "החל מהשעה 21:32 הרוב המוחלט של הלקוחות לא חווים תקלה. יחד עם זאת אנחנו לא יכולים לבוא ולומר בוודאות שהתקלה מאחורינו. אנחנו ממשיכים לעבוד בנוהל חירום לפחות ב-24 שעות הקרובות, שבהם נעקוב אחר התנהגות הרשת ולתחקר את האירוע". מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אמר במסיבת עיתונאים שקיים אתמול (ד') כי התקלה שחוותה הרשת של החברה היא "הקשה ביותר מאז הקמת החברה".