הועדה לשיפור המצב בפגיות שפעלה במשרד הבריאות הגישה את המלצותי, לאחר שבחנה את המצב בפגיות ברחבי הארץ וגילתה, כי תקן מיטות האשפוז בפגיות נקבע לפני שנים רבות והוא אינו תואם את צרכי האוכלוסייה והשיפור הטכנולוגי. "התקנים לכוח אדם רפואי בפגיות נקבעו בהסכמים קיבוציים בשנים 1977 ו1985 ומאז לא עודכנו,ולכוח אדם סיעודי על פי מקדמים נקבעו בשנים 1993-1997 על פי מספר מיטות האשפוז, ללא הפרדה בין רמות טיפול שונות. בשל אי ההתאמה לצרכים, לעיתים מזומנות נדרשת אף חריגה מתקן המיטות. בכך נוצרת מחויבות לטיפול רפואי מוגבר, ללא גיבוי תקציבי מתאים. תפוסת המיטות בתקן בפגיות בשנת 2006 הייתה 159% ובפועל 125%", קובע הדו"ח. הדו"ח קובע, כי מבחינת התכנון לתקינת מיטות וכוח אדם (ולא מבחינה קלינית) ניתן להסתפק בהגדרתן של שתי רמות טיפול בלבד: טיפול נמרץ בפג וטיפול מיוחד. בהתאם לכך קובע הדו"ח כי יש לקבוע את תקני הטיפול כך: במיטות טיפול נמרץ: רופא לכל 3.5 מיטות ואחות לכל 1.5 מיטות. במיטות טיפול מיוחד: רופא לכל 6.1 מיטות ואחות לכל 4.5 מיטות. "נמצא כי נדרשת תוספת תקינה של 240 מיטות טיפול נמרץ בילוד, 124 מיטות טיפול מיוחד בילוד, תוספת של 89 תקני רופאים ו 700 תקני אחיות. עלות תוספת התקינה נאמדת בכ- 210,000,000 ₪ בשנה", קובעים מחברי הדו"ח. לדבריהם, "עלות זאת תמומן על ידי בתי החולים באמצעות עלית הכנסותיהם מתמלוגי לידות –עליה בכמות, שינויי תעריף ויעוד כספים אלו להשקעה בפגיות, ובמקביל על ידי עדכון תעריפי תמלוגי הלידות המשולמות על ידי ביטוח לאומי". בהסתדרות הרפואית אומרים בתגובה, כי "אנו רואים בהמלצותיה של הוועדה צעד חשוב בכיוון הנכון לשיפור המצב העגום והקשה של תחום הניאונטולוגיה בארץ. יש ליישם את הדו"ח לאלתר ולוודא כי המיטות המתווספות יחולקו בפריסה ארצית על פי שיעור הילודה באזורים השונים". בהר"י מוסיפים, כי "אנו נפנה למשרד הבריאות להגדיר את המיטות בפגיות כטיפול נמרץ על מנת לדרוש את התקינה בהתאם. יש לקבוע את התקינה החדשה בהסכם קיבוצי כמקובל לגבי המקצועות הרפואיים". "לצערנו, הדו"ח אינו מציע פתרון כולל למצוקת כוח האדם במערך הניאונטולוגי והרופאים בפגיות יאלצו להמשיך להפנות כוח אדם גם למחלקת היונקים כך שפתרו בעיה בזירה אחת אך לא פתרו את מצוקת כוח האדם בזירה השנייה", קובלים מנגד בהסתדרות הרפואית.