מועצת יש"ע ושדולת ארץ ישראל בכנסת מקיימים במהלך ימי החנוכה טקסי הדלקת נרות באתרי קרבות החשמונאים בהשתתפות ראשי המועצה, ראשי רשויות, וחברי כנסת ובראשם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וראשי השדולה: יו"ר הקואליציה זאב אלקין וח"כ הפרופ' אריה אלדד. ביום רביעי, נר ראשון של חנוכה, התקיים טקס במעמד יו"ר הכנסת באלעזר, ולאחריו היה אמור להתקיים מעמד נוסף יחד עם יו"ר מועצת יש"ע ויו"ר הקואליציה באתר קרב בית צור סמוך ליישוב כרמי צור שבגוש עציון. כמו כן תוכננו טקסים נוספים: הערב הדלקת נר שני בבית אל, ובשבוע הבא בהרי גופנא בבנימין, בסרטבה בבקעת הירדן, בעטרת, בבית חורון, ובחפירות הכותל הדרומי בירושלים. האירועים כולם תואמו ואושרו מראש יחד עם כוחות הביטחון. את הנר הראשון התכוונו כאמור בשדולת ארץ ישראל ובמועצת יש"ע להדליק באתר בית צור שבו החל קרב בית צור המפורסם שבמהלכו נפרצה הדרך לירושלים. טקסים דומים התקיימו במקום בשנים עברו מספר פעמים אך ביום רביעי הודיע מפקד כוחות צה"ל ביו"ש תא"ל ניצן אלון ליו"ר מועצת יש"ע דני דיין כי לא יאשר את טקס הדלקת הנר הראשון באתר קרב החשמונאים בית צור – בסמוך ליישוב כרמי צור שבגוש עציון. דיין השיב למפקד האוגדה כי "אי מתן האישור אינו בעיה מבצעית אלא בעיה ערכית". במכתב ששיגר אתמול יו"ר מועצת יש"ע לתא"ל אלון עם העתק למפקד פיקוד המרכז האלוף אבי מזרחי כותב דיין: "לפני למעלה מאלפיים שנה לחם באתר זה צבא המכבים ויכל לאויביו. כתוצאה מן הניצחון נפתחה הדרך לשחרור ירושלים, לטיהור המקדש ולנס אותו אנו מציינים מאז ועד היום. שווה בנפשך: יהודים עומדים באותו אתר בו צבא אבותיהם לחם וניצח, ומציינים את הניצחון. לאחר אלפיים שנות גלות, לאחר אלפיים שנים של השפלה ושואה, שב העם למחוזות עברו ומתחבר אליהם. לאחר אלפיים שנה בהן נר ראשון הודלק בוורשה ובקזבלנקה, בטביליסי ובבואנוס איירס – הדור שלנו זוכה להדליקו באתר חשמונאי. האם יש צידוק חזק מזה לברכת "שהחיינו" שאנו אומרים בנר ראשון של חנוכה?" יו"ר מועצת יש"ע הוסיף: "לאמיתו של דבר, צבא הגנה לישראל לא היה צריך להיות הגורם המאשר והמאבטח את האירוע: צבא הגנה לישראל היה צריך להיות היוזם והמארגן של האירוע. צה"ל היה צריך להיות הגורם הראשון במעלה המעוניין בעריכת הטקס. כיצד אפשר שלא להבין שהחיבור לדורות הקודמים של לוחמים יהודים בארצם למען חירות ישראל ועצמאותה – הוא מרכיב הכרחי בבניין הכח של צה"ל!". דיין דחה את הטענות כאילו מדובר באירוע פוליטי: "אין בכך שמץ "פוליטיקה", שאכן לצה"ל אסור להיות מעורב בה. הרי איש לא יטען שעמדה פוליטית כזו או אחרת מחייבת שיכתוב ההיסטוריה או השכחתה... אינני רואה באי- מתן האישור בעיה מבצעית. ברור לי שצה"ל יכל – לו רצה – לאבטח את האירוע על הצד הטוב ביותר. אני רואה בכך דבר חמור בהרבה: בעיה ערכית. עריכת טקס כזה – קל וחומר אישורו לתושבי היישוב כרמי צור הסמוך – היא משימה שבמהות תפקידו של צה"ל. כמו ההשבעות בכותל ובמצדה, או, להבדיל אלף אלפי הבדלות, המטס החסר מעל אושוויץ. נתק את צה"ל מן העוצמה הנובעת מחיבורו להיסטוריה היהודית – ונטילת חלק חשוב ממקורות כוחו".