המגזין Popular Science מדווח על תכניות סוכנות החלל נאס"א לתקופה של תום עידן מעבורות. עם שיגורה של מעבורת אטלאנטיס אמורה להסתיים תקופה זו ומסתבר, כי מהנדסי הסוכנות אינם קופאים על שמריהם ומפתחים שיטת שיגור חדשה לחלל, שכוללת הזנקה באמצעות רייל גאן (רובה מסילות) ומנוע היפר קולי שיופעל להזנקה. ההמראה תבוצע באמצעות שדה מגנטי שיפעל בין מסילות מתכת ו"ידחוף" את המעבורת מעלה. המעבורת אטלאנטיס בשיגור האחרון ארכיון נאס"א המנוע שינוסה בפרויקט החדש הוא מנוע קווי בעל 240 אלף כוחות סוס מתוצרת פראט אנד וויטני. המנוע מסוגל להזניק את מעבורת החלל עד 1,5 מאך (1770 קילומטר לשעה) בפחות מדקת עבודה. כוח הכבידה בכלי החלל בזמן הזינוק מגיע לשלושה ג'י (פי שלושה מכובד משקל האדם) – מאוד נוח בהתחשב שהאסטרונאוטים שמוזנקים היום סובלים מכוח כבידה של עד שבעה ממשקל גוף בזינוק שמתקיים היום (7 ג'י). בשלב השני יופעל טיל סילון היפרקולי, שיאפשר לטיל להגביר עוד מהירות עד מהירות שעולה עד פי עשרה על מהירות הקול ממהירות הקול. בגובה 60 קילומטרים השלב הזה בטיל ינותק וינחת לקרקע. מנוע כזה, בהבדל ממנועי הטילים שהשתמשו בהם קודם, הנו רב פעמי, ויכול להפוך לשמיש כבר כעבור יממה. ההשקעה בפרויקט היום מוערכת בכמיליארד דולרים, אך השיגור הפרטני יוזיל משמעותית את השיגורים בהשוואה לשיגור המעבורות בעבר. המנוע החדש יאפשר שיגור של כלים מסוג שונה ולא יגביל את הטילים בשיגורי המעבורות וגם יקטין את הסיכון בשיגור אסטרונאוטים לחלל. סטאן סטאר ממרכז החלל של קנדי סבור כי שיטה זו של שיגור היא המפותחת ביותר מבין אלו שלא כולל את טיל המשגר. ניסוי חיל הים האמריקאי בינתיים חיל הים של ארצות הברית עורך ניסויים בתותחי מסילה (הפעם בתור כלי נשק ספינתי) וטיל השיגור מנוסה בנאס"א בכלי טיס בלתי מאוישים ( דוגמת X-51 עליו כתבנו בעבר ) וגם במיני מעבורת החדשה שסיימה את הפיתוח בימים אלה ממש. מיני מעבורת