הסלולרי הפך מזמן בקרב אזרחי ארה"ב לכלי לביצוע רכישות. יתרה מכן, לאחרונה הלקוחות גם מנצלים את המכשירים לרכישות ברשתות קמעונאיות רגילות. לרוב כאשר הלקוח מוצא מוצר בחנות, בה הוא נמצא, הוא סורק את הברקוד באמצעות יישום בסלולרי ומשווה את המחיר למקומות אחרים. באמצעות התוכנה, אפשר לאתר מוצר זול בהרבה, להזמינו דרך הרשת או אפילו לבוא בטענות לבעל החנות בדרישה להשוות את המחיר. הלקוחות כמובן מרוצים מריבוי האפשרויות, גם כי הדבר מוזיל להם עלויות וגם בגלל הנוחות. מהצד השני בעלי רשתות שיווק רואים במכשירים ממש אימת מהפכה בממכר קמעונאי. מייקל דיוק, מנכ"ל רשת Wal-Mart (רשת הסופרמרקטים הגדולה בארצות הברית) מדווח על "עידן שקיפות מחירים" ומספר כי זה עלול להפוך על פניהם את המודלים הקיימים ברשתות השיווק הגדולות ביותר באמריקה. מטרת השיווק של רשת הסופר מארקטים בעבר היתה – להזמין את הרוכש במבצעים מיוחדים וכבר שם לשכנע את הלקוח לרכוש דברים נוספים. היום אנשי השיווק ממש נאבקים בלקוחות, שבלחיצת כפתור יכולים לבדוק עד כמה מחיר "המבצע" הוא באמת מבצע ואם ההצעה היא אכן אטרקטיבית. כמות הלקוחות כאלו גדלה מיום ליום. לטענת חברת סקרים IDC Retail Insights לפחות 45% מן הלקוחות בעלי סמארטפונים, נעזרים בהם לקבלת מידע על המחירים. הקבוצה הסובלת ביותר מן התופעה – הן רשתות מותגים ורשתות יוקרה, כגון מוצרי החשמל והאלקטרוניקה. Best Buy – הרשת הגדולה בארה"ב לממכר אלקטרוניקה, הכריזה כי אנשיה יתחילו לאבד נתח שוק בשנה הבאה בגלל תופעת השוואת מחירים. היום לא ברור, היכן התופעה תיעצר וכמה אחוזים מן הלקוחות ישקיעו את הזמן בהשוואת מחירים באופן כללי. ככל הנראה הטכנולוגיה תנוצל לרוב בזמן רכישת מוצרים יקרים ולא במוצרים יומיומיים. אך המימדים מתחילים לקבל קנה מידה משמעותי, ורשתות קמעונאיות מביעות דאגתם מן התופעה. אם לפני שנה בזמן מכירות חג המולד (שזו התקופה ה"חמה" לשיווק ברחבי ארה"ב) כמות הלקוחות שנעזרו ביישומי השוואות מחירים היה 0,1 % מסך כל הלקוחות. השנה מספר זה הוא כבר 5.6 % שזו צמיחה פי חמישים. מומחים לממכר אלקטרוני מצפים שצמיחה זו תגדל עוד, כוון שכמות מכירות הסמארטפונים עולה בכל יום. המפתחים בינתיים עובדים על יישומים, ההופכים את הסמארטפון ל"נשק רכישה" כדברי המפתחים עצמם. עשרות יישומים כאלו כבר היום נגישים באמצעות חנויות יישומים iTunes ו- Android Market. לשם דוגמה היישום TheFind הורד במשך 4 שבועות מאז השקתו מעל 400000 פעמים. מחקר, שנערך ב-10 מדינות, מראה, כי 73% אחוזים מבין הלקוחות מעדיפים לבדוק באמצעות סלולר מידע על מוצר במקום שיח עם המוכר בחנות. יותר ויותר לקוחות מעדיפים "ללחוץ" על כפתורים בכדי לחסוך כמה דולרים והתופעה של ביקור במקום אחד בכדי לקנות הכל, ככל הנראה עתידה להעלם.