ירידה של כ-27% בביצוע עבירות תנועה לאחר השבתת הרכב - ההשבתה הביאה לצמצום בביצוע עבירות תנועה. כך עולה מדו"ח מחקר של לשכת המדען הראשי במשרד לביטחון הפנים בנושא "ניתוח מדיניות השבתת כלי רכב כמכשיר למאבק בעבירות תנועה בתאונות דרכים". עך פי הדו"ח נהגים אשר רכבם הושבת, ביצעו פחות עבירות תנועה בשנה שלאחר ההשבתה, לעומת נהגים אשר רכבם לא הושבת. המחקר שבוצע על ידי החוקרים ד"ר טובה רוזנבלום וד"ר אודי אלדרור מאוניברסיטת בר-אילן, כלל ניתוח נתוני עבירות תנועה ותאונות דרכים בקרב מדגם מייצג של 3,046 איש, במטרה לבחון את יעילות יישום התקנה המאפשרת להשבית כלי רכב בגין עבירת תנועה שביצע נהג ברכב. מהדו"ח עולה כי אפקט ההרתעה של השבתת הרכב משמעותי יותר שמדובר בעבירת תנועה ראשונה בשלוש שנים, וההשפעה של עונש ההשבתה מצטמצמת כאשר הנהג הינו עבריין תנועה כרוני, כלומר, השפעת ההשבתה משמעותית יותר כאמצעי הרתעה כאשר מדובר בעבירה ראשונה. לא נמצאה השפעה של ההשבתה על מעורבות בתאונות דרכים, אולי כיוון שפרק הזמן לבחינת האפקטיביות היה קצר יחסית (שנה בלבד). מממצאי הדו"ח עולה כי קיימת תמיכה ציבורית בעונש ההשבתה. עם זאת, החשיפה הכללית לעונש ההשבתה נמוכה, והציבור על פי רוב אינו מודע להשבתה ולענישה הנלווית לו, אלא רק תומך בענישה מחמירה יותר. עוד עלה, כי ההכרות הגבוהה ביותר של הנשאלים הייתה ביחס לנהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים, בו למעלה מ-46% ידעו לציין כי עבירה זו נענשת בהשבתה. בין המסקנות וההמלצות העולות מהדו"ח: "השבתת כלי רכב מביאה לצמצום בעבירות תנועה בשנה שלאחר ההשבתה, מהווה גורם מרתיע, ואף נתפסת כעונש ראוי, יש להרחיב את תוכניות ההסברה ומאמצי הפרסום כדי להעלות מודעות ציבורית בנושא, יש לחזק את המודעות לעבירות שנוספו לתקנת ההשבתה מאז 2006, כדוגמת 'הסעת נוסעים בשכר' ". במשטרה מציינים כי על פי התקנה המאפשרת השבתת כלי רכב על ידי משטרת ישראל ונכנסה לתוקפה ביוני 2006, רשאי קצין משטרה במשטרת ישראל להשבית כלי רכב בגין ביצוע עבירות תנועה, כאמצעי ענישה הנוסף לעונש הקבוע על פי חוק, שהוא שלילת רישיון. התקנה הרחיבה את סמכויות קצין המשטרה להחליט על השבתה באופן מיידי ולמשך 30 יום, כלי רכב אשר הנוהג בו ביצע אחת מעבירות התנועה הבאות: נהיגה עם רישיון שאינו בתוקף לסוג רכב זה, נהיגה בזמן פסילת רישיון, הסעת נוסעים בניגוד לחוק, הובלת מטען בעומס יתר, אי ציות לתקנות שעות עבודה ומנוחה, נהיגה תחת השפעות משקאות אלכוהוליים או סמים, נהג חדש בתקופת הליווי הנוסע ללא ליווי ו/או המסיע יותר משני נוסעים עימו, או המאפשר לנהג חדש לבצע עבירות אלו, מעורבות בתאונת 'פגע וברח'. משמעות ההשבתה הינה החרמת כלי רכב, על פי רוב באופן מיידי, לאחר שימוע הנערך על ידי קצין משטרה בנוכחות בעל הרכב ומתקיים בסמוך לביצוע העבירה. במידה והוחלט על השבתת הרכב, נדרש הבעל הרכב לאחסנו במגרש ייעודי תוך פרק זמן קצוב מסיום השימוע (לא יותר מ-24 שעות). לצורך העברת הרכב המושבת למגרש האחסנה עשוי בעל הרכב לקבל רישיון זמני מקצין המשטרה אשר השבית את הרכב, או לחילופין ידאג לנהג חלופי, או ישתמש בשירותי חברת גרירה. עלות הגרירה חלה על בעל הרכב. עלות השימוש במגרש האחסנה נקבעת על פי תעריף יומי המשתנה בין המגרשים השונים, וגם היא חלה על בעל הרכב. תקופת ההשבתה המקסימלית היא למשך 30 יום במידה ומדובר בעבירה ראשונה, ולמשך 60 יום במידה ומדובר בעבירה חוזרת בתוך 3 שנים. בפועל, עשויה תקופת ההשבתה להתקצר בהוראת בית משפט לתעבורה בעקבות ערעור המוגש על ידי בעל הרכב.