בסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות בימים אלו, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, עולה, כי 54% מההורים לילדים עד גיל 18 ציינו שלילדיהם יש טלפונים סלולאריים. ממצאי הסקר הראו; שעד גיל 8 יש ל- 12% מילדי ישראל טלפון סלולארי, עד גיל 10 יש ל- 23% ועד גיל 14 יש ל- 43% מהילדים טלפון סלולארי. עוד עולה מהסקר, כי 67% מההורים לילדים המחזיקים טלפונים סלולאריים היו מגבילים מראש את ההוצאה עבור השימוש בטלפון הסלולארי של ילדיהם אילו הייתה קיימת אפשרות כזו. עובדה זו מאוד מעניינת, מאחר שמרבית ההורים קנו את הטלפונים לילדיהם מתוך דאגה להם, זמינותם והרצון לשמור על קשר תמידי עמם, וכנראה לא ציפו שההוצאה עבור הטלפונים הסלולאריים תהיה כל- כך גבוהה. רק 27% מההורים ציינו שרכישת הטלפון הסלולארי עבור ילדיהם נבע "מלחץ חברתי" - שמבוטא בכך, שלכל הילדים יש כיום טלפון סלולארי. נתון נוסף העולה מהסקר הוא שההוצאה על הטלפונים הסלולאריים של הילדים עומדת על כ- 258 ₪ לחודש, וזה מהווה 40% מההוצאה החודשית הממוצעת של המשפחה כולה עבור הטלפונים הסלולאריים, העומדת על 644 ₪ למשפחה. מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר היום: ש"השימוש ההולך וגובר של ילדים בטלפונים סלולאריים ובמיוחד ההוצאה החודשית הגבוהה שבה נאלצים לשאת כתוצאה מכך רוב בתי האב בישראל, מחייבים לתת בידי הורים כלים לבקרה ולפיקוח. לכן, יש לחייב את החברות הסלולאריות לאפשר להורים להגביל מראש את ההוצאה עבור השימוש בטלפונים הסלולאריים, של ילדיהם ושלהם, באמצעות יצירת מסלולים מיוחדים". עוד הוסיף לוינסון ואמר כי "לאחרונה, אמנם החלו חלק מהחברות הסלולאריות להפעיל מסלולים כאלו ואף קיימת הצעת חוק כזו. חשוב מאוד שהמסלולים הללו יהיו פשוטים, ברורים וזולים, ועל משרד התקשורת לתת פרסום לכך כדי להגביר את מודעות הציבור".