אגף הניסוי והערכה של משרד ההגנה של ארה"ב (DOTE) פרסם דו"ח אודות פגמים טכניים וחסרונות במטוס התקיפה Lockheed Martin F-35 Lightning II. האתר LENTA.RU מדווח כי בין הממצאים נמצאו ליקויים בתת היגוי, באוויוניקה חסרת יציבות ופגמים בתאוצת על וצגי הקסדה. הדו"ח מפרט כי בדגם הזנקה רגילה (F-35A CTOL) וגם הזנקה קצרה ונחיתה אנכית (F-35B STOVL) – (הדגמים שהוזמנו בידי חיל האוויר של ישראל, מ"ו) אותרו "חיתוכי זרם אוויר על הכנף בטיסה תת קולית, וגלישה צידית גדולה מן הצפוי במהירות בינונית". מעבר לכך מציין הדו"ח שחלק מן החלפים במטוס הם פחות אמינים ממה שצוין במסמכים הנלווים. המנוע מדגם F135 מתוצרת Pratt & Whitney מסרב לפעול בשיא כוחו בהפעלת מבערים מלאים (Afterburner). יתרה מכך בטיסה במהירות מקסימאלית מתחילות רעידות לא מתוכננות בגוף המטוס. בשל התקלה הזו אגב לוקהיד מארטין, אשר בונה את F-35 כבר דחתה את הניסויים בו כבר פעמים מספר. בימים אלו מהנדסי החברה עובדים על ניטרול התקלה. DOTE מדווח גם על תקלות בתצוגת המסך בקסדות הטייסים (אך לא מפורטות התקלות עצמן). דווקא תקלה זו לא אמורה להדאיג את טייסי העתיד של ישראל, כיוון שמדינת ישראל מתכוונת לצייד את מטוסיה באלקטרוניקה מתוצרת כחול לבן, כפי שנוהגת גם במטוסים אחרים. נציין כי נאף -35 יהיה המטוס הראשון שבו לא תהיה מטרת מכוון אלקטרונית על חלון הטייס. כל המערכות יוקרנו ישר לעיניו של הטייס על הקסדה. בחודשים קודמים דווח כי לוקהיד מרטין תיכננה מחדש חלק מחלפי אלומיניום בקנה הגלגל. במהלך ניסויים התגלה שלאחר מספר נחיתות החלף נסדק ומאיים על נחיתת המטוס על הקרקע. ב-11 בינואר 2010 הודיע שר ההגנה של ארצות הברית רוברט גייטס כי הוא נותן תקופת מבחן של שנתיים, שאם במהלכה לא ישופרו הפגמים במטוס, ייסגר הפרויקט וייפסק המימון. לדברי גייטס גרסת המטוס לנחתים F-35B STOVL "סובלת מבעיות בניסויים, שבגללן העלות של המטוס יכולה לעלות". נכון להיום ידוע כי משרד ההגנה של ארצות הברית כבר רכש 2473 יחידות של המטוס. הכניסה לשירות של מטוס F-35 תוכננה ל-2016 אך ככל הנראה תאריך היעד יתעכב.