במשרד התחבורה מסבירים, כי ההחלטה לעצור את יבוא מכוניות מדגם סיטרואן C1 התקבלה משום שהדגם אינו עומד בתקן הולכי רגל. "במהלך שנת 2010 קיבלה חברת לובינסקי רישיון לייבא כלי רכב מתוצר סיטרואן C1 לישראל. רישיון הייבוא ניתן לחברה על סמך מסמכים שהוגשו למשרד התחבורה ובהם הצהרת היצרן, כי הרכב עומד בדרישות החובה בהתאם לתקנות", מסבירים במשרד התחבורה. במשרד מציינים, כי בבדיקה שבוצעה באגף הרכב התברר כי הרכב אינו עומד בכל דרישות החובה ולכן לא היה מקום להעניק לחברה רישיון לייבוא הרכב לארץ. בעקבות זאת זומנה החברה לשימוע במשרד התחבורה. לאור זאת הוחלט להפסיק את יבוא הרכב מדגם סיטרואן C1. עם זאת, הוחלט לא לבטל את רישומם של 94 כלי הרכב שכבר נמסרו ללקוחות. בנוסף לכך, החליט אגף הרכב לתת אישור פרטני לכל רכב שיוכח לגביו כי הוא נמכר לקונה על פי חוזה שנחתם עד ל-2 בינואר 2011 . במקביל לכך, הורה אגף הרכב לעדכן את כל רוכשי הרכב מסוג סיטרואן C1 כי המכונית אינה עומדת בתקן ההגנה על הולכי רגל כפי שנדרש מכל דגם רכב חדש שנרשם בישראל, החל משנת 2010.