בימים בהם ברור לכולם כי למה שקורה בפייסבוק, בטוויטר, וביוטיוב יש השפעה גדולה על המציאות בשטח וכי גם שם יש זירת לחימה, אמנם וירטואלית, טוב לדעת שבצה"ל יש חיילים עם תפקידים ייחודיים במינוחים הצבאיים - לצייץ, לשתף, לעשות לייק, ועוד. ערוץ 7 פגש את חיילי תא ניו-מדיה בחטיבת דובר צה"ל, מדובר בצוות שהחל את עבודתו פרי יוזמה של שני חיילים שפתחו ערוץ יוטיוב במהלך מבצע עופרת יצוקה. חיילי הניו-מדיה מספרים על ההצלחה של הפעילות כפי שזה מתבטא במספרים: יותר מ-425,000 צפיות בבלוג צה"ל, מדובר בכמות צפיות שהכפיל את עצמו משנת 2009. כ-11 מיליון צפיות השנה בערוץ היוטיוב של צה"ל וכ-20 מיליון צפיות סה"כ. כמעט 11,000 עוקבים אחר צה"ל בטוויטר, 150-200 עוקבים חדשים מדי שבוע, וצפי של 30,000 עוקבים עד סוף 2011. מעל 320,000 צפיות באתר לשיתוף תמונות "פליקר" מאז פתיחת העמוד לפני חודשיים.