נכנסנו כבר לחודש אדר ב' ואנו סופרים את הימים לפורים. "חג פורים חג גדול לילדים", ומה בשביל המבוגרים? האם סבל וכאב ראש? בשיחה עם ערוץ 7 מסביר הרב ד"ר בני לאו על מהות היום, "כל ההתנהגות של כולנו מהילדים ועד זקנים מעוררת סימן שאלה מאוד גדול. הילדים משתגעים עם הרעשנים והמבוגרים מנסים להוריד את עוצמת הרעש של המן ולשרוד את היום הזה. מה אופיו של יום הפורים?" "העולם של החסידות והעולם הפנימי, מצאו טעמים לפורים אשר לפיהם, מגיעים לעוצמות רוחניות כמעט של יום הכיפורים. עולם הישיבות ידוע בהתעלות זו בפורים, אך במקומות אחרים הוא חג מאוד קשה, יש בו יותר קשיים מאשר פתרונות". "מה או רואים במגילה?", מסביר הרב לאו, "עם מתבולל, שוכח את עברו ויעודו, מנסה להיות ככל הגויים ובגזרת המן ואחשוורוש הם מתנערים מתוך השכחה והתחפושות והם חוזרים להיות יהודים". הרב לאו מסביר כי פורים הוא יום של התעלות ולא של הוללות, "זאת קריאה שהופכת את חג הפורים לא להוללות אלא לחג של זהות יהודית, חג שכל עניינו לעצור ולהגיד - האם אנחנו מזהים את עצמנו, האם אנחנו יודעים מאין באנו? האם אנחנו יודעים להוריד את התחפושות?". "כל המגילה היא תחפושת גדולה של סופר המגילה שהעלים את שם ה' מהמגילה, ניסה להפוך הכל למקרה ופרודיה, שאומר אני אלמד אותכם מה זה מלכות שמים. זו ההזדמנות שלנו להמשיך יהדות מזוהה, שיודעת את יעודה ויעדה". "לאן סיפור המגילה ממשיך?", שואל הרב לאו, "על פניו יש טרגדיה שיהודים לא לומדים את הלקח ממגילת אסתר וממשיכים לשבת על נהרות בבל או על נהרות הטנזה ויושבים וממשיכים לספר את סיפורה של אסתר, גם אחרי השואה ואנחנו, החברה של ארץ ישראל, שהורינו זיכו אותנו לעלות לארץ, יודעים שההמשך הישיר והמדוייק של המגילה הוא פרק א' בספר נחמיה. אולי אפשר להציע שבזמן מנחה של פורים, נקרא את פרק א' ו-ב' בנחמיה - איך נחמיה עוזב את ממלכת פרס, עולה לירושלים, בונה את חומת העיר ומתחיל את המדינה היהודית מחדש".