בבסיס שדה דב נחתו היום שלושת מטוסי הכיבוי הראשונים מסוג אייר-טרקטור 802F האמורים להוות את שלד טייסת הכיבוי של חיל-האוויר, שהוקמה בעקבות הדליקה בכרמל. שלושת המטוסים הגיעו לשדה-דב מספרד, כשהם מלווים במטוס מסוג 'צופית'. מפקד יחידת הכיבוי סא"ל רמי אמר בטקס: "אני, מפקדה הראשון של יחידת הכיבוי האווירי גאה להוביל את שלושת המטוסים הראשונים של יחידת הכיבוי האווירי". את דבריו סיים סא"ל רמי בברכת "ברוכים הבאים" בספרדית. באתר האינטרנט של חיל-האוויר דווח כי בהמשך החודש ינחתו בארץ עוד שני מטוסים מסוג "אייר טרקטור" ושניים נוספים בעלי יכולת "סקופינג" (שאיבת מים ממאגרים או מהים תוך כדי טיסה). על-פי החוזה ישמשו המטוסים את חברת "כים-ניר" לכיבוי שריפות בלבד. מנחתי האם של המטוסים יהיו במגידו ובקדמה ובשעת הצורך גם במנחתים נוספים. היחידה לכיבוי אווירי תוקם בעוד שלושה שבועות. עד אשר תיפתח טייסת ויוכשרו צוותי אוויר וקרקע, תפעיל חברת "אלביט מערכות" את מטוסיה של היחידה החדשה, אשר יוטסו על ידי טייסי חברת "כים-ניר", המפעילה מטוסי ריסוס בשגרה. תחילה ייערכו יותר אימונים על-מנת לתרגל את תורת השליטה ולאחר מכן ייערכו אימונים אחת לשבוע-שבועיים. עם זאת, כנראה שהיחידה לא תזדקק לאימונים רבים בשל פעילויות הבט"ש הרבות הצפויות לה - 60-70 הפעלות בשנה. סא"ל רמי גילה כי "בין מאי לאוקטובר יש בערך 10 הפעלות בחודש, שזה אומר פעם בשלושה ימים בממוצע". במקביל תהווה היחידה את צוות ההקמה של הטייסת הקבועה העתידה להיפתח ותטיס, מטוסים מסוג "בומברדייר 415" שיופעלו משדה דב, שם גם תיפתח הטייסת ויוכשרו צוותי האוויר והקרקע. במהלך חודש אפריל צפוייה היחידה לקבל כשירות מבצעית ראשונית, מה שאומר שכבר ביום שלאחר מכן יוכלו לעלות לשמיים זוג מטוסים למשימת כיבוי. עד השבוע הראשון של מאי יוכשרו כבר כל טייסיה לביצוע המשימות. בכל מטוס ישב טייס אחד, וטייס נוסף יהיה בכוננות בשל שעות העבודה הרבות באוויר המצריכות חילופים ומנוחה מדי פעם.