
בסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה עולה כי כ- 90.5% מהצרכנים מכירים את התקנות החדשות של החזרת המוצרים. תקנות אשר נכנסו לתוקפן לפני כשלושה חודשים וחצי. כמו כן, כ- 78% מקרב העולים החדשים ציינו כי הם מודעים לקיומן של התקנות.
עוד עולה מהסקר כי כ- 16% מהצרכנים כבר הספיקו להפעיל את זכותם על פי התקנות והחזירו מוצרים שקנו. מקרב הצרכנים אשר החזירו מוצרים, ציינו 75% מהם כי הם התרשמו שהעוסקים אשר אליהם פנו בבקשה לביטול העסקה הכירו את התקנות ורובם פעלו לפיהן.
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר בעקבות ממצאי הסקר "תוצאות הסקר משמחות משני היבטים; מצד אחד, אנו רואים מודעות רבה של הצרכנים לזכויותיהם בעניין החזרת מוצרים. מצד אחר, אנו רואים כי בניגוד לדעתם של כל המבקרים והמתנגדים לתקנות החדשות, אשר רובם באו מקרב העוסקים, הצרכנים אינם מנצלים לרעה את זכותם על פי החוק, ועושים בזכות זו שימוש מושכל ונכון. זו בהחלט בשורה המעידה על בגרותו של הצרכן הישראלי".
רשות ההסתדרות לצרכנות תעביר את תוצאות הסקר למשרד התמ"ת על מנת שיפעל להגברת ההסברה בנושא התקנות בקרב העולים החדשים. שם, כאמור, 22% אמרו כי אינם מכירים את התקנות בדבר החזרת מוצרים.