בראיון ליומן ערוץ 7 פרס שר התחבורה את עיקרי מיזם האי המלאכותי מול חופי עזה, מיזם אותו הוא מקדם בתקופה האחרונה מול גורמים שונים ובידיעת ראש הממשלה נתניהו. עיקרו של המיזם הוא הקמת אי מלאכותי במרחק של ארבעה וחצי קילומטרים מחופי רצועת עזה ובו יוקם נמל תעופה שינוהל תחת פיקוח ביטחוני בינלאומי. לדבריו, לאחר שהתנגד לפינוי ישובי הרצועה תהה מה ההיגיון העומד מאחורי המציאות בה ישראל ממשיכה לקיים את הקשר האזרחי עם רצועת עזה, ומשלא מצא מענה הגיוני החליט לקדם את רעיון ההתנתקות האזרחית מהרצועה, רעיון בו דגל זה מכבר. "לא הגיוני שנספק חשמל, מים וסחורות לאויבים הכי מרים שלנו. בנוסף לכל זה הכתר הצבאי הופך אותנו לאחראים בעיני העולם שרואה את המשטים לעזה. המודל היחיד שיאפשר סגר ימי ופיקוח אפקטיבי של צה"ל ושל גורמים בינלאומיים הוא המודל הזה. אין פתרון אחר". על המיזם עצמו ומה שכלול בו הוא מספר: "מדובר באי שיוקם במרחק ארבעה וחצי קילומטרים כאשר גשר יקשר בינו לבין הרצועה ובו תהיה נקודת בידוק, שם יהיה כוח רב לאומי שיבדוק שאכן כאשר פורקים וטוענים סחורה אין בה אמל"ח". "מדובר בפתרון אזרחי", מדגיש השר כץ ומבהיר שאין מדובר במהלך שיבוא במקום הרתעה ולא במקום תגובה צבאית לפעילות עוינת. "זו הדרך היחידה לסגר צבאי שיגובה על ידי העולם ויאפשר פעילות אזרחית עצמאית. אין לנו שום אינטרס שהעולם יראה בנו אחראים למה שמתרחש ברצועה". מוסיף השר כץ ומציין כי הרשות הפלשתינית מבקשת הקמת נמל בעזה והקמת נמל תעופה בבקעת הירדן, ופתרון שכזה ישתיק חלק ניכר מהדרישות הללו, ובמקביל יביא לנתק בין רצועת עזה ליהודה ושומרון, מהלך חיובי עבור מדינת ישראל. ומי יממן את הפרויקט הזה? "המימון יהיה מימון בינלאומי ובנוסף ישנם הרבה יזמים פרטיים שמגלים עניין רב. באי הזה יהיו גם מלונות כך שיהיה כאן גם עניין כלכלי. הפעילות במקום תספק מקומות עבודה". ובנוסף לכל השר כץ רואה במהלך צעד המוכיח שגם לימין יש יוזמה מדינית. והאם כדי לקדם את המהלך תצטרך ישראל לפעול מול אנשי החמאס? כץ משוכנע שלא. "העבודה תתבצע בתיאום עם גורמים בינלאומיים וגורמים ברשות הפלשתינית. הבניה והתכנון יתבצעו בפיקוח אזרחי וצבאי ויופעלו אזרחית כשהביטחון בידינו. החמאס יכול להתנגד, אבל אנחנו לא מתכוונים לחכות ללחץ בינלאומי למדינה פלשתינית בגבולות 67', אלא לקדם יוזמה משלנו".