לכבוד חג הפסח כולם עסוקים בסדר, בניקיון, בשיפוץ הבית ובמצווה העיקרית של ביעור החמץ. ערב פסח הוא הזדמנות לדבר על בית נוסף ששייך לכל אחת ואחד באופן אישי. בית זה הוא גופנו. גופנו שמשמש משכן לנשמה שלנו. כמו שהבית שבו אנו גרים מושפע מדרך ההתנהגות איתו, כך גם גופנו מושפע מדרך ההתנהגות איתו. גם אם נספק לו מזון בריא, נקיון ונשמור עליו ממזון קלוקל, קרינות, רעלים, ועוד מפגעים, בכל זאת הוא עשוי להיפגע. השאלה היא: מדוע, מה עוד גורם לו להיפגע, ולמה הוא עוד זקוק? על פי שיטת "מח אחד" תחום משמעותי ביותר שגורם לגוף להיפגע הוא התחום ההתנהגותי. כמו שלשון הרע שהיא התנהגות רוחנית גורמת לצרעת הגוף, כך גיליתי שלכל מחלה ניתן למצוא את הגורם הרוחני שבגללו הגוף נפגע. בורא עולם נתן לנו מאות יכולות וכשהן בשימוש יתר או לא מספיק בשימוש, הביטוי לכך יופיע בכאב. הכאב הוא הדרך של הקב"ה לאותת לנו שסטינו מהדרך ביכולת מסויימת ועלינו להחזירה לאיזון. כל יכולת קשורה לחלק מסויים בגוף. עפ"י המיקום של כאב או חולי ניתן לגלות מה היכולת המסויימת שבה פעלנו יותר מידי או פחות מידי, מכיוון שהתפקיד של אותו חלק בגוף הוא גם היכולת הרוחנית. לדוגמא: הכבד תפקידו לסנן את הרעלים שהגיעו אליו מהדם. אם לא נסנן את ההרגשות הרעות שיש לנו הן תצטברנה בכבד ונרגיש שם מחושים. באופן פיזי ייגרם לכבד נזק והוא לא יצליח לסנן גם את הרעלים הפיזיים שיגיעו מהדם. בנוסף, האוזניים שתפקידן לשמוע תיפגענה מכל שמיעה או אי שמיעה שגרמה לנו למתח. כך גם כאבי הגרון הם תמיד יהיו קשורים לדברים שלא היינו אמורים להגיד או שנמנענו מלהגיד. עלינו להשתמש בכל היכולות שניתנו לנו כדי להוציא לפועל את הייעוד והתפקיד הייחודי שהקב"ה ייעד לנו פה בעולם. אדם שמצליח להגשים את המטרות של נשמתו, הנשמה שלו שמחה ומאושרת, כך הוא גם ירגיש וגופו יהיה בריא. אולם אם הוא לא מצליח אין לו, לא מנוחת הנפש ולא מנוחת הגוף. ולא נשאר לו אלא לחפש ולגלות במה הוא טועה ולתקן כפי שנאמר במסכת ברכות ה' "אם רואה אדם שיסורין באין עליו יפשפש במעשיו". התנהגות שיצאה מאיזון היא החמץ שבתוכנו וכמו שאת החמץ יש לבער ולבטל, כך יש לבער ולבטל את ההתנהגות הלא רצויה לבוראנו ולנשמתנו. כדי לגלות מה הייעוד ומה יש לתקן, אני משתמשת בשרירי הידיים, שמהווים כלי העבודה שדרכם מעביר לנו רופא כל בשר ומפליא לעשות את כל הייעוץ, המידע וההדרכה שקשורים לבעיה הגופנית. כשאנו מתקנים את ההתנהגויות, באופן פלאי גם הכאבים והחוליים נעלמים. אנו נגאלים גאולה פרטית והופכים לבני חורין שמשוחררים מסבלות המיצרים שנכלאנו לתוכם. בשורת גאולה מיוחדת לנשים: כל הבעיות הנשיות קשורות לתפקידי האישה וניתן לפותרן בדרך של תיקון. ב"ה נשים רבות נעזרו בדרך הזאת ונגאלו מיסוריהן מבעיות וסת ועד בעיות פוריות. דרך העבודה בשיטה זו מאפשרת לנו לגלות את כוחו, גבורתו וחכמתו של הקב"ה ולא נשאר לנו אלא לומר לפניו "שירה חדשה שבחו גאולים." נחמה פורת מטפלת בשיטת מח אחד ב "חצר הגפן" באלון מורה שבשומרון.