אחד המותגים המוכרים ביותר בכל העולם, המותג של חברת קוקה-קולה, חוגג 125 שנים. הסיפור שעומד מאחורי ההצלחה הגדולה של קוקה-קולה, והפיכתה לאייקון של התרבות האמריקאי, הוא מיוחד. CNN מדווח. המתכון הראשוני של קוקה-קולה נוצר בחברת תרופות "איגל", בית מרקחת בקולומבוס, ג'ורג'יה, על ידי ג'ון פמברטון. המתכון המקורי היה אמור ליצור יין בשם "יין הקוקה הצרפתי של פמברטון". ככל הנראה הוא רצה להפוך את היין שלו למוצלח כמו יין הקוקה האירופאי, שהצליח מאוד באותו הזמן. בשנת 1886, כאשר באטלנטה ובמחוז פולטון העבירו חוק האוסר מכירת אלכוהול, שינה פמברטון את הנוסחה כך שנוצרה ה"קוקה-קולה", גירסה לא אלכוהולית של יין הקוקה הצרפתי. המכירות הראשונות התקיימו בבית המרקחת, ב-8/5/1886. הרוקח ניסה למכור את המתכון כתרופה רשומה, עבור 5 סנט לכוסית, עם מי סודה בפנים. באותו הזמן נהוג היה לחשוב כי סודה היא תרופה הטובה לבריאות. פמברטון טען כי הקוקה-קולה ריפאה הרבה מחלות, כולל התמכרויות, כאבי ראש, בחילות, ועוד. בסוף אותו החודש פבסרטון כבר פרסם את מודעת הפרסומת הראשונה שלו למשקה החדש. עד שנת 1888, היו כבר 3 גרסאות למשקה. ו"קוקה-קולה" הפכה לחברה עם שני שותפים זרים. בעקבות סכסוכים, כל שותף הפיץ את אותה הנוסחה תחת שם אחר, עד שלבסוף- "קוקה-קולה" היה השם היחיד שתפס בשוק. הפרסומות של החברה יצרו את אמריקה. יש הטוענים כי הפרסומות של חורף שנת 1930 הם שיצרו את דמות סנטה קלאוס המוכר באדום ולבן (כצבעי החברה), אם כי סנטה קלאוס כבר הייתה דמות מוכרת מפרסומות קודמות, אך זו הייתה הפרסומת שקידמה את הדמות בצבעיה הנוכחיים.