לפחות כ- 6,000 מורים בארץ, המהווים 5% מכלל המורים בארץ, מתקשים למלא את תפקידם. כך מעריך ד"ר אליעזר יריב – חוקר ומרצה לחינוך. במחקר מקיף, שיוצג בכנס החינוך השנתי של מכללת "אורות ישראל", הוא מדווח כי בין 5% ל 7% ממדגם של 1200 מורים הוגדרו על ידי מנהליהם כמתקשים, או כאלה שבעבודתם מציבים אתגר למערכת. רבים מהמורים האלה, כך התברר מלמדים בפריפריה, ופחות באזורים מבוססים. ד"ר יריב ראיין 40 מנהלי בתי ספר יסודיים בישראל שנדגמו באופן אקראי, ובדק את התמודדות מנהלי בתי הספר עם אותם מורים. המחקר המקיף, שיוצג בכנס שיתקיים מחר (ד') מוכיח כי לפחות 5% מהמורים בארץ אינם מתפקדים, וכי מנהלי בתי הספר מתקשים להתמודד עם אותם מורים ונמנעים מלתת להם משוב שלילי או להוציא אותם מהמערכת. ד"ר אליעזר יריב, חוקר ומרצה לחינוך במכללת גורדון ערך את המחקר בקרב 1200 מורים ב - 40 בתי ספר בישראל שנדגמו באופן אקראי, ובדק את התמודדות מנהלי בתי הספר עם אותם מורים. ד"ר יריב גילה כי בין 5-7% מהמורים הם מורים שאינם מתפקדים כראוי במערכת, ההגדרה למורים שאינם מתפקדים כראוי במערכת היא עבור מי שאינו מצליח ללמד בכתה, לנהל שיעור וגם עבור מורה שפועל באופן לא חוקי, שמעשיו מוגדרים בספר החוקים כעבירה: מכה, מבייש תלמידים באופן לא מידתי וכן הלאה. ד"ר יריב מציין שעשרות אלפי תלמידים במדינת ישראל נחשפים למורים מסוג זה. אולם ד"ר יריב מוטרד לא רק מהמספרים, אלא בעיקר מחוסר היכולת של המערכת לטפל בנושא הרגיש הזה. המכשול העיקרי טמון בכך שמנהלים מתקשים לתת משוב, לחשוף את הקשיים ולסייע לאותם מורים להשתפר. בראיונות עלה שכאשר התברר למנהלים שלמורה יש קשיים בעבודה, מחציתם העדיפו תחילה להתעלם מהבעיה בתקווה שהיא תיפתר איכשהו. רק כאשר המשיכו להגיע איתותי מצוקה של הורים ותלמידים המנהלים נחלצו לפעולה. בהרצאתו יציג ד"ר יריב ממצאים נוספים ויצביע על דרכים בהן משרד החינוך וארגוני המורים יכולים לשפר את תפקודם של המורים המתקשים. יצוין כי בכנס החינוך השנתי של מכללת אורות ישראל כנס עמדו"ת, צפויים להיחשף מעל 25 מחקרים בתחומי המנהיגות. בין השאר ייחשפו מחקרים בנושא: מנהיגות נשית בציבור הדתי, מנהיגות רבנית, מנהיגות צבאית, מנהיגות בחינוך ועוד.