ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בנושא עלייה ניכרת במספר תאונות הדרכים בשנת 2010, מתח יו"ר ארגון "מתונה" למאבק בתאונות הדרכים, מרדכי פדר, ביקורת על התנהלות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לדבריו, המאמצים לשפר את הבטיחות ולמנוע תאונות נעשים במתכונת מבצעים עוקבים, ללא תוכנית קוהרנטית וללא הכוונה. "החיסרון בהיעדר אסטרטגיה לאומית כוללת להורדת מספר ההרוגים והפצועים בתאונות הדרכים מורגש בצורה ברורה- כל גורם קובע את דפוסי הפעולה שלו לבד, אם זה משרד התחבורה לגבי השקעה בתשתית, אם זה המשרד לביטחון פנים (ברמת משטרת התנועה) לגבי אכיפה, אם זה הכנסת לגבי פרטי חקיקה ותקינה, ואם זה השופטים לגבי חומרת הענישה ועוד. כל זה מבלי להסתמך כראוי על מחקר מדעי", אמר. "מתונה" הינו ארגון ארצי התנדבותי וא-פוליטי, הפועל להשגת ירידה במספר ההרוגים והפצועים בתאונות הדרכים מזה כ-15 שנה. הדיון התקיים ביוזמתו של ח"כ מחמד ברכה (חד"ש), ונכחו בו ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) נציג מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נציג משרד האוצר, ונציגי ארגונים למאבק בתאונות הדרכים. "עצם העובדה שאיננו מצליחים לייצר מהלך דרמטי שיוריד את מספר נפגעי התאונות, הוא מטריד", אמר ח"כ ברכה, והתייחס באופן ספציפי למספר ההרוגים הגבוה בתאונות בקרב המגזר הערבי. "38% מהרוגי תאונות הדרכים בשש השנים האחרונות הינם מקרב המגזר הערבי, וזאת מתוך אוכלוסייה המונה 19% מתושבי המדינה. מדובר במספרים שהם פי שלוש משיעורם באוכלוסייה הכללית". "דרושה היערכות ממשלתית", חתם.