מנכ"ל בית הנשיא לשעבר, אריה שומר, התייחס לשאלת העיתון בשבע השבוע אודות מעורבותו של הנשיא פרס במו"מ עם אבו מאזן. האם מדובר בסיוע רצוי או פגיעה במוסד הנשיאות, "חוק יסוד הנשיא לא מגדיר בדיוק את תפקידו של הנשיא. בעצם אם נדייק, הוא מגדיר שמקום מגוריו בירושלים, הוא מגדיר את נושא החנינות ופניות הציבור, ומגדיר כיצד הנשיא נבחר. כך שפגיעה ברמה של מהלך לא חוקי במוסד הנשיאות אין כאן. וכל עוד הנשיא פרס פועל בתיאום עם ראש הממשלה והכנסת – הוא לא פוגע בחוק יסוד הנשיא או בחוקי המשא ומתן או במה שאמון לבצע ראש הממשלה", אומר שומר. "אני אומר לנשיאים שאסור להם לשכוח שהם באו מהפוליטיקה, כלומר הם נבחרו על ידי הכנסת ולא על ידי אזרחי ישראל. צ קשה לי להאמין שפרס לא תיאם את המהלך עם ראש הממשלה כי פרס צריך להיזהר שלא לפגוע בצד הימני, הצד שנבחר להנהיג את המדינה. ריך להבין שברגע שנבחרה אישיות כמו שמעון פרס, אדם שעבר תפקידים רבים כגון שר החוץ, שר הביטחון, שר האוצר וראש ממשלה, ברור שהוא נפגש עם ראש הממשלה ומתעדכן מה קורה עם המו"מ. ברור שראש הממשלה מתייעץ עמו. וכאשר פרס פוגש באבו מאזן אני משער שהוא עושה זאת בתיאום עם רה"מ ובאישורו. ואם הוא לא עושה זאת באישורו – הוא לא צריך לעשות זאת", מדגיש שומר. "קשה לי להאמין שפרס לא תיאם את המהלך עם ראש הממשלה כי פרס צריך להיזהר שלא לפגוע בצד הימני, הצד שנבחר להנהיג את המדינה. כמו כן, היום אין מפגשים חשאיים, כמעט הכול גלוי. ולכן הוא צריך להבין שמפגש חשאי סופו להתגלות והציבור יידע מזה. לכן, בגלל כל הניסיון של פרס, קשה לי להאמין שהוא עשה משהו נגד ראש הממשלה ושלא בתיאומו. ולדייק – בתיאום עם ראש הממשלה לא אומר שראש הממשלה חייב להסכים לכך. למשל, כשערפאת הגיע לפגישה לקיסריה בהזמנה של ויצמן, הוא בא במסוק מעזה לקיסריה. למישהו נראה שצה"ל לא קיבל אישור להביא אותו והדבר לא נעשה בתיאום עם כל הדרגים הבכירים? ויצמן חשב שנכון לשבור את המצב הפוליטי הקשה שהיה אז, ולכן פעל כמו שפעל, והכול בתיאום. ואם נחזור לנשיא פרס, הייתי מצפה ממנו לפעול בנושא שליט הרבה יותר ממה שאני מניח שהוא פועל ביום".