ארגון זכויות האדם "שורת הדין" הזהיר היום את חברת Inmarsat, המספקת רשת תקשורת לווינית לספינות בלב ים באיזור המזרח התיכון, שהיא מסתכנת באחריות פלילית ותביעות ענק כספיות, אם תספק שירותי תקשורת לווינית לספינות המשתתפות במשט לעזה. Inmarsat היא חברת התקשורת הלווינית הגדולה בעולם, והספקית העיקרית של שירותי תקשורת ימית. בסיסה בלונדון ולה נציגות גדולה בדובאי ובארה"ב. התקשורת הלוויינית נחוצה כדי לתקשר עם נמלים, רשויות עגינה וכלי שיט אחרים. ללא שירותי תקשורת ימית אין ביכולת הספינות להפליג. על פי אתר האינטרנט של החברה, ספינת המאווי מרמרמה, אשר השתתפה במשט הקודם לעזה ועתידה להשתתף בו שוב, מקבלת שירותי תקשורת לווינית מ-Inmarsat. האזהרה, שנשלחה לחברה ולראשיה באנגליה ובארה"ב, מבהירה, כי על פי הדין האמריקאי, אספקת שירותי לווינות לספינות המשתתפות בעזה מטילות אחריות פלילית ואזרחית מכח שני חוקים: האחד, החוק העוסק בסיוע לאויבים של מדינה ידידותית - חוק הניטרליות. החוק קובע, כי אזרחי ארצות הברית (או עסקים בארה"ב לצורך זה) אסורים בסיוע לכל אקט התוקף את ידידותיה של ארה"ב ובכלל זה ישראל. כפי שעולה מהמשט הקודם, פעילות המשט נחשבת לפעילות המסייעת לאויבי ישראל, בשל ההתנגשות עם השייטת הישראלית, ובשל הקשר שהוכח לארגונים הקשורים לחמאס. החוק השני הוא החוק למניעת סיוע לטרור, שזכה ביוני 2010 לפרשנות מרחיקת לכת. פרשנות זו, מחזקת את ההערכה שסיוע של Inmarsat לספינות המיועדות לסייע לחמאס, יחשב תחת החוק לסיוע לטרור, מאחר ויעדן הסופי של הספינות הוא עזה הנשלטת על ידי חמאס. לפי הדין בארה"ב, "שורת הדין" מחויבת להודיע שבוע מראש על נקיטת אמצעים משפטיים כנגד החברה, ולכן נשלח היום המכתב לחברה ולמנהליה. במידה והחברה לא תודיע מיד כי לא תספק את השירות למשט, יוצא צו מניעה מיידי על ידי בית המשפט בארצות הברית והחברה תהיה חשופה גם לתביעות פליליות בגין העבירה על החוק, וגם לתביעות אזרחיות לקבלת פיצויים ממי שיפגע מן הסיוע. זהו צעד שני במלחמתה של "שורת הדין" כנגד הוצאת המשט. "שורת הדין" כבר נחלה הצלחה בשלב הראשון בטיפול המשפטי בעצירת המשט, לאחר שאיימה בצעדים משפטיים כנגד חברות הביטוח הימי וקיבלה לפני מספר ימים מכתב מחברת לוידס, האחראית לביטוח רובם המכריע של כלי השיט בעולם, כי לא תבטח את ספינות המשט. ההערכה היא, כי בתוך ימים אחדים, שאר החברות "יישרו קו" בעקבות לוידס השולטת על כ-90 אחוז משוק הביטוח הימי. אף נמל לא יאפשר לספינות לשהות בשטחו ללא ביטוח, ועל כן יש בהודעה לחברות הביטוח כדי לפגוע בהתארגנות המשט. לדברי יו"ר ארגון שורת הדין, עוה"ד ניצנה דרשן-לייטנר: "מטרתנו למנוע שפיכות דמים בלב ים, ובכוונתנו לעצור את הספינות עוד לפני שתצאנה. החוק האוסר סיוע לטרור הינו חד משמעי, ובאמצעותו ניתן לסייע לממשלת ישראל להילחם בטרור".