רבקה יפה, יוצרת תערוכת מגזרות נייר "התנערי מעפר קומי" פותחת בפני גולשי ערוץ 7 את סוד היצירה בגזרי הנייר ומסבירה את מקורותיו. "בתערוכה זו אני מנסה לגעת במורכבות זו בה אנו חיים, מאז שהחל עם ישראל לחזור לארצו משמשות בערבוביה השמחה על הבניין והגאולה, הצער על ייסורי חבלי משיח והציפיה לשלום בעולם ובניין המקדש". "תחילת מסענו בגולה מיוצג בתערוכה ע"י מגזרות בהשראת מגזרות יהודיות מגלויות שונות : פרס (אירן), צפון אפריקה ואירופה. ההמשך הוא במגזרות המראות את הגאולה של הטבע . מהרגע שהחלו יהודים להגיע לארץ היא התחילה לתת פרותיה בעין יפה ולהצהיל פנים לבאים אליה, הטבע פורח, הניצנים נראים בארץ, הדוד מקבל את פני הרעיה. הקיר המרכזי של התערוכה הוא ההשתוקקות לבית המקדש, צימאון לתוכן ערכי ואידאליסטי שימלא את הבניין החומרי של המדינה. בחלק מהמגזרות השער הוא המוטיב המרכזי, העמידה בפתח השער, על מפתן הר הבית מבטאת את המקום שבו אנו היום, עומדים מבחוץ וחוששים להכנס פנימה, לומר בגאון שכאן מקומנו ולהתחייב למדרגת הקדושה". "המגזרת הינה טכניקת עבודה באומנות", אומרת יפה, "בטכניקה זו יוצרים דימוי או עיטור בנייר באמצעות גזירה או חיתוך של חלקים מתוך הנייר. בסופו של התהליך נשאר בנייר רק הדימוי והעיטורים שסביבו. כל החלקים מחזיקים זה את זה, והחורים בדף מהווים חלק מהקומפוזיציה, והם אלו שמגדירים את הצורות הפוזיטיביות. ראשית דרכן של מגזרות הנייר הינו בסין במאה השנייה לספירה. מקורן של המגזרות הוא ככל הנראה מתיאטרון הצלליות במזרח הרחוק. עם המצאת הנייר בסין נולדו מגזרות הנייר העשויות כרשת עדינה החובקת ציור. טכניקה זו התפשטה במזרח הרחוק ובימי הביניים המשיכה לפרס ותורכיה ואחר כך לצפון אפריקה ולבסוף לאירופה". יפה מוסיפה כי "במאות ה-18, ה-19 והעשרים התפשטו מאוד מגזרות הנייר בקרב היהודים היושבים במזרח אירופה וצפון אפריקה. כל תפוצה הושפעה בסגנונה ובמוטיבים משכניה הגויים. באירופה רווחו המגזרות ש 'מזרח' במרכזן, והן מעוטרות בחיות, עצי חיים, עמודי יכין ובועז, אריות כתר תורה ולוחות הברית. בצפון הפריקה המנורה במרכז וסביבה בעיקר עיטורים גראפיים וצמחיים, וברקע הודבקו ניירות צבעוניים מבריקים , שהיו בחלקם בעצם עטיפות של ממתקים. הפונקציה של עיטור לבית או לבית הכנסת שמזכיר לנו את יהדותנו חורז את כל הקהילות . זה מתבטא במוטיבים משותפים כדוגמת פסוקים, שם ה' ומנורה,. באמצע המאה ה20 , עם התקדמות הטכנולוגיה ירדה הפופולאריות של הגזירה. ויחד עם יהודי אירופה שהושמדו בשואה כמעט נכחדה גם אומנות זו. בשנים האחרונות האחרות החלו לעסוק הרבה אומנים ישראלים במגזרות נייר, כל אחד וסגנונו, כל אחד ומידה שונה בה הוא מכניס את מסורת המגזרות לעבודותיו". רבקה יפה בוגרת המסלול לאומנות והוראה במכללת אמונה. בת 28, אם לשלושה ילדים, יוצרת מגזרות נייר מאז שנת 2008. עבודותיה נשענות על המבנה הקלאסי של מגזרות יהודיות הן מאירופה והן מצפון אפריקה. המייחד אותה הוא התייחסותה לתהליכי הגאולה שעוברים עלינו בדור הזה, ע"י הכנסת דמיות ואובייקטים מחיי היום יום שלנו בתוך המגזרת. בימים אלה התערוכה מוצגת בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים ואף עומדות למכירה.