יבואני הרכב בעזה סירבו ביום חמישי שעבר להכנסת מספר רכבי יוקרה מישראל – הכוללים בין היתר מרצדס וג'יפים חדשים – בגלל דרישת משרד האוצר של חמאס להגדיל ב 25% את תשלומי המכס . הסוחרים התלוננו "לא יתכן שנשלם פעמיים - תחילה לממשלת רמאללה כדי לשחרר את המכוניות מהמכס בישראל, ובנוסף לממשלת חמאס המחזיקה אצלה את המפתחות לרכבים עד אשר מעבירים לחשבונותיה עשרות אלפי דולרים נוספים". לפני כשנה, בעקבות פתיחת המצור על עזה, אישרה ישראל לראשונה להכניס כלי רכב לעזה. שלטונות חמאס סרבו בתחילה לקבל את הרכבים וטענו כי ממשלת הרש"פ ברמאללה היא זו שתרוויח מהכנסת הרכבים במעבר כרם שלום – זאת משום שעל פי הסכם פאריס ישראל גובה ישירות מהיבואן את המס על המכוניות ומעבירה אותו מדי חודש לממשלת הרש"פ היושבת ברמאללה. ממשלת החמאס נכנסה אז למו"מ שארך כחודשיים, כדי לחלק את ההכנסות ממיסוי הרכבים בינה לבין ממשלת הרש"פ. שתי הממשלות הפלשתיניות, בעזה וברמאללה, הגיעו להסדר ביניהן אשר כלל העברת תקציבים מוגדלת לעיריות בעזה - עיריות הנשלטות ברובן על ידי אנשי חמאס, אשר מקבלים בפועל את הכספים. ההקצבות המוגדלות הללו לעיריות, בתוספת מספר תרגילים חשבונאיים הנוגעים לתשלום עבור החשמל והתרופות הנצרכים בעזה, איפשרו לממשלת רמאללה להלבין את העברות הכספים הללו לממשלת החמאס – בלא שממשלת רמאללה תואשם ישירות במימון ארגון החמאס. בחודש האחרון, בעת המו"מ על ממשלת האחדות, חדלה ממשלתו של פאייד להעביר חלק מהסכומים שהובטחו, למרות שהיא עצמה הגדילה את הכנסותיה מסחורה שנכנסת לעזה (באמצעות תקבולי המיסים שהעבירה אליה בתחילת החודש ממשלת ישראל). ממשלת החמאס בעזה מצידה הודיעה שלא תוותר על הכסף והחלה לדרוש את הכסף ישירות מהיבואנים. התנגדות סוחרי עזה לשלם את התוספת המבוקשת דלפה לעיתונות הפלשתינית וחשפה, לראשונה באופן ישיר, את העובדה שחמאס מרוויח מכסים לא רק על הסחורה המוברחת במנהרות אלא גם ממכוניות וסחורה המגיעים במעברים הרשמיים מישראל. יצויין כי ישראל מעבירה לעזה כ-3,000 כלי רכב בשנה, וסך המיסים הניגבים עליהם מגיעים לעשרות מיליוני דולרים בשנה. ממשלת חמאס מכחישה כי היא מרוויחה את תקציבה ממכסים ומיסים וטוענת שהיא מקבלת תרומות מהחוץ. אולם אירוע זה חושף את הדרכים שבהם - במודע או שלא - משתפת ישראל פעולה עם מימון החמאס בידי ממשלת הרש"פ.