תדמינו לעצמכם נכנסים לחנות ספרים ובאמצעות הנייד שלכם מגיעים למחבר הספר שחושף בפניכם את עולמו ואת הסיפור שכתב בכל מקום ובכל זמן. הדבר מתבצע בקלות ובמהירות באמצעות סריקת ברקוד QR Code המוטבע על גבי כריכת הספר. ברוכים הבאים לעולם הבא של שיווק ספרים . בית ההוצאה "אופיר ביכורים" הכניס לאחרונה את QR Code (קיצור של Quick Response ) לעולם הספרים ומאפשר לקוראים הצצה אינטראקטיבית לחלקים שונים ומגוונים ביצירה הספרותית של הסופרים. מיזם זה נעשה בשיתוף Scan Me , החברה המובילה בישראל ליצירת QR Code . הקוראים, באמצעות סריקה מהירה של הברקוד QR Code המוטבע על הספר (ממכשירים סלולארים חכמים), מופנים ישירות לתפריט בו ניתן לבחור מידע על: תקציר הספר, קטע מהספר , סרטון על המחחבר עצמו המתאר את תחושותיו סביב כתיבת הספר ותהליך הפקתו, המשוייכות לחלקים שונים ביצירה. דבר זה מעצים את התחושה אצל הקורא, מעניק לו מימד תחושתי ויזואלי נוסף על הספר וממקד אותו במסרים שרוצה הסופר להעביר. QR Code הינו גרפיקה מקודדת שמטרתה שער לעולם האינטרנט דרך הסלולארי של כל אחד בכל מקום ובכל זמן. במקום לכתוב כתובת אתר ארוכה ומייגעת כדי להגיע לדף אינטרנט ספציפי, מספיקה סריקה מהירה של הקוד ומיד מגיעים ליעד המתבקש. המידע מוצפן יכול להיות טקסט, כתובת או נתונים אחרים. אודי אוחנה, מנכ"ל אופיר ביכורים מציין, "כמו"ל של יוצרים בראשית דרכם, חשוב לי להעניק למחברים ולסופרים של בית ההוצאה שלנו ממשק שיווקי עולמי, מתקדם ואיכותי שחושף אותם ואת יצירתם- הספר, לכל אחד באמצעות הסלולר. המשתמשים המצוידים בטלפון מצלמה יכולים לסרוק את התמונה של QR קוד ולהגיע להצגת טקסט, פרטי קשר, להתחבר לרשת האלחוטית , או לפתוח דף אינטרנט יעודי על הספר. אני יכול לציין בסיפוק כי הכלי השיווקי מיושם בהצלחה בהוצאתנו". This act of linking from physical world objects is termed hardlinking or object hyperlinking . ישראל סצ'י, מיסד ומנכ"ל חברת scan me מוסיף,, "את הפניית ה- QR Code (הברקוד) ניתן לשנות בכל רגע נתון כך שאם הסופר/ מוציא לאור רוצה להעביר מסרים חדשים כגון שיווק ספר חדש העומד לצאת, ניתן להוסיף זאת לברקוד גם אחרי ההדפסה". QR Code קיים כבר מ 1997 ביפן ומשרת את תושבי המדינה בכל נושא בחייהם, מפרסום, הוראות הפעלה, דף אחריות, טיפול לרכב, כרטיס טיסה ועוד .מועברים ללקוח בQR Code ומשמשים את גורמי הממשל הרשמיים כמו את כל בעלי העסקים. QR Code משתלט על אירופה וארה"ב מזה כ 3 שנים ובשנה האחרונה הגיע גם לישראל ומרגע נחיתתו נכנס לעולם שלם של מוצרים, שירותים ופרסום, מעולם המזון ועד עולם הרכב דרך ענף התיירות, התחבורה הציבורית, אתרי בילוי ועוד. המבקרים בשבוע הספר העברי 2011 שמתקיים בין התאריכים 15 ליוני ל- 26 ליוני יוכלו להתנסות בחוויה אינטראקטיבית ייחודית בדוכני הוצאת אופיר ביכורים בכיכר רבין בתל אביב ובחנות ההוצאה ברח' אברהם גירון 28 יהוד-מונוסון.