מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, קורא לממשלה ולחברות המובילות במשק לסייע לעסקים קטנים לגייס את האינטרנט לשירותם ולהשתמש ברשת כפלטפורמה משמעותית לצמיחה כלכלית. ברנד, שהגיב בפורום קיסריה על ממצאי מחקר של חברת מקינזי שהוצג בכנס, הדגיש כי רק כמחצית מהעסקים הקטנים בישראל פעילים באינטרנט – והוסיף כי מחצית מהעסקים שלהם נוכחות מקוונת לא עדכנו את אתרם בשנה שקדמה לבדיקה. "למעשה, הם לא פעילים באמת", העיר. "הלכנו ובדקנו למה אלפי עסקים לא הקימו נוכחות מקוונת, ומצאנו כמה חסמים", המשיך ברנד. "החסם הראשון הוא העלות הכוללת – יצירת דומיין, הקמת אתר ואחסון – מתברר שהעלות בארץ היא פי שלושה מהממוצע בחו"ל. יש כאן בעיה מאוד משמעותית", אמר. בעיה נוספת שעליה עמד ברנד היא "בעיה של אינפורמציה או שפה", כהגדרתו. "להרבה מאוד מהעסקים הקטנים שפת הרשת פשוט לא מוכרת", אמר. "והדבר השלישי, שאולי ידוע לכל מי שעוסק בתחום של עסקים קטנים והחסמים שעומדים בפניהם – מחקרים מראים שעסקים קטנים סובלים ממחסור במימון וידע שיווקי". על כן קרא ברנד לגיבוש יוזמה ממשלתית-עסקית שתקדם שינוי מהותי ביחסם של העסקים הקטנים בישראל לרשת. "אני קורא לחברות המובילות במשק ולממשלה לגבש יוזמה למימוש הפוטנציאל של העסקים הקטנים באינטרנט – לייצר מקומות עבודה, לחבר את הפריפריה והמרכז ולייצר צמיחה. אנחנו בגוגל נשמח לקחת על עצמנו להוביל יוזמה כזאת, ונשמח לתת כל עצה ומידע בעניין", אמר. מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, בירך על דבריו של ברנד ואמר כי כי הוא מתנדב לסייע בקידום הצעתו בממשלה. "ביחד נרוץ קדימה", הבטיח. לדבריו, כלכלת הרשת מאפשרת לשלב בשוק התעסוקה קבוצות שבעבר הודרו ממנו. "אם תהיינה חברות שידחפו קדימה את השימוש באינטרנט ויעסיקו כך מוגבלים, הללו תקבלנה סבסוד של עד 20% מעלויות ההעסקה. הכסף הוא קטן, והפוטנציאל הוא גדול מאוד. אנו צריכים להיות דינמיים והתאים עצמנו למציאות המשתנה – הדברים משתנים בקצב מהיר מאוד, ומטרתנו לנסות ולהדביק את הקצב".