יחיאל פישמן, תושב אפרת שבגוש עציון, החליט שנמאס לו מהפסקות החשמל התכופות בישובים שבאזור שלו, הפסקות הפוגעות גם באורח החיים הסדיר של התושבים וגם במכשירי חשמל ובאירועים, והחליט לעתור לבית המשפט נגד חברת החשמל. לעתירה שלו חברו וחתמו עד כה 512 מהתושבים, ואולם הוא משוכנע שבמלאכת איסוף לא מסובכת יוכל להכפיל, לשלש ואף לרבע את המספר הזה. אתמול התקיים עוד דיון בסאגה המשפטית שהוא מנהל מול חברת חשמל. ביומן ערוץ 7 הוא מספר על הדיון שאליו הגיעו גם רבים מתושבי אפרת. "עורך הדין של חברת חשמל היה בהלם מהסולידאריות של התושבים", הוא מספר. לדבריו אל מול טענותיהם טוענת חברת חשמל בפני בית המשפט כי כמות הפסקות החשמל באפרת ובגוש עציון תואמת את הממוצע הארצי, ואף "טוענים שאנחנו מעין קוטרים כי אנחנו מקבלים חשמל אמין וזמין". בכתב התביעה שהוגשה כבר לפני כשנה טענו התושבים כי החשמל שחברת החשמל מספקת לתושבי אפרת וגוש עציון אינו אמין: ישנם שיבושים באספקת החשמל, הפסקות חשמל, קפיצות מתח ותקלות נוספות שגורמות נזקים ועוגמת נפש. התושבים אף טענו כי הפסקות החשמל התדירות פוגעות באיכות חייהם וגורמות נזקים רבים: נזקי רכוש, נזקים גופניים ואף נזקים פסיכולוגיים אצל ילדים וצעירים. התושבים תובעים מחברת החשמל פיצויים בסך של 34 מיליון שקל, סכום שלדבריו של פישמן אינו מופקע ואינו גבוה כאשר מחלקים אותו בין העותרים כולם, ובעיקר בהתחשב בפגיעה המתמשכת במכשירי חשמל רבים, באירועים כחתונה שנהרסה ועוד. פישמן קובע כי "אין תושב אפרת וגוש עציון שלא מכיר את ההפסקות התדירות באספקת החשמל, דבר שפוגע בנו בצורה משמעותית", הוא אומר ומציין מספר דוגמאות לפגיעה של תושבי האזור מהפסקות החשמל המרובות, החל מאוכל לשבת שהתקרר בגלל פלטה שהפסיקה לפעול בתחילת השבת ועד לסכנת חיים של ממש עבור מי שזקוק למכשירי הנשמה: "בעלי שמחות שהשמחה נהרסה בגלל הפסקות חשמל, ילדים שמתעוררים בלילה ומפחדים לישון לבד, אישה שריסקה את הקרסול עם תינוק בן שבוע באמצע הלילה, אדם מבוגר שישן עם מכונת נשימה ונפגע בצורה משמעותית בעקבות לילה של 14 הפסקות חשמל. כמו-כן, אינספור מכשירי חשמל ניזוקו במשך השנים, בעקבות הפסקות החשמל". באשר למכשירי החשמל הוא מציין כי בתביעה של אזרח פרטי מול חברת החשמל ניתן לדרוש ממנו הוכחה שביום בו נהרס המכשיר אכן הייתה הפסקת חשמל, ואולם לא פעם מדובר במכות חשמל מתמשכות שמביאות בסופו של תהליך להרס מוחלט של המכשיר. כדי להציג טענה זו, הוא מסביר, דרושה תביעה ייצוגית כוללת של התושבים הנפגעים. באשר לייצוגיותה של התביעה מציין פישמן את דבריה של השופטת פלפל שקבעה כי היא אינה מוצאת צורה נכונה יותר להתייחס לתביעה זו אלא כייצוגית. מנגד, מספר פישמן, טענו באי כוחה של חברת החשמל טענות פרוצדוראליות משפטיות במגמה לדחות את הטענות, ומבחינתו מדובר בעדות להצלחתו שכן לא נטענו טענות ענייניות. הוא מזכיר בהקשר זה טענה של בית המשפט שבין 512 החותמים יש בני זוג, מה שעשוי להקטין את מספר בתי האב שנפגעו. כמו כן ניסו באי כוח החברה לטעון כי החור אינו חל ביהודה ושומרון, טענה שנדחתה על ידי השופטת. לטעמו של פישמן עצם הניסיון להיתלות בטענות מסוג זה מעידה על צדקת טענותיו. מחברת החשמל נמסר בתגובה לטענות כי "בניגוד לטענות התושבים, כמות הפסקות החשמל ביישובי גוש עציון אינה חריגה כלל ועיקר, והיא דומה למקומות אחרים בעלי מאפיינים דומים ברחבי הארץ. זאת ועוד, אספקת החשמל לישובי גוש עציון, עומדת בדרישות התקנים המחייבים, לרבות, הוראות אמות המידה, אשר נקבעו על-ידי הרשות לשירותים ציבוריים –חשמל". עוד נמסר כי "חברת החשמל פועלת, כל העת, לשדרוג ולשיפור רמת אספקת החשמל, לכל ציבור לקוחותיה, ובכלל זאת, לתושבי גוש עציון. כחלק ממדיניות שירות זו, פועלת חברת החשמל, מזה זמן, להקמתם של קווי מתח חדשים, לחיבור ישובי הגוש לתחנת המשנה בית"ר, ובשבוע האחרון, לאחר התגברות על מכשולים לא פשוטים, הסתיים פרויקט חיבור הקווים, בהצלחה". בחברת החשמל מצטטים שבחים שהתקבלו באחרונה מכיוונו של יו"ר מועצת גוש עציון ואומרים כי "ראש המועצה האזורית גוש עציון, מר שאול גולדשטיין, שלח ב-15.6.2011, מכתב ברכה למנהל מחוז ירושלים של חברת החשמל, מר יצחק עבודי, והודה לו, "מקרב לב על השלמת פרויקט קווי המתח החדשים, והשדרוג הניכר באיכות חייהם של כ-20,000 תושבי גוש עציון". עוד הוסיף ראש מועצת גוש עציון, כי "ידוע לי היטב, כי הדבר היה כרוך במאמץ רב ובהתגברות על מכשולים לא פשוטים, הן מכשולים טבעיים והן מעשי ידי אדם. שמחתי לגלות שוב כי חברת החשמל שלנו דבקה במשימותיה ומעניקה שירות מצוין, גם כאשר התנאים מקשים עליה לבצע זאת". במסגרת הדיון שהתקיים אתמול, 19.06.2011, בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נחקרו עדי הצדדים, ובכך הסתיים שלב ההוכחות בתיק. דיון נוסף בתיק נקבע ל- 29 לנובמבר 2011.