שלושה חודשים לאחר סיום שביתת העובדים הסוציאלים ובעיצומה של שביתת הרופאים אשר הציפו את חיוניות המקצועות האלו לציבור בכלל ולצרכני החינוך המיוחד בפרט, יתכנסו מחר (שני) ב'מכללה ירושלים' מאות אנשי הוראה ומטפלים מהתחום, לכנס השנתי ה-13 בנושא 'תכניות להתערבות טיפולית-לימודית'. התכנית כוללת שלושה ימים עשירים בתוכן ובמיטב המומחים. מארגנת הכנס ראש החוג לחינוך מיוחד בוגרים ב'מכללה ירושלים' גיטה ראוכברגר בירכה על התפתחות המחקר בתחום ושיפור ההתמודדות עם החינוך המיוחד אך ביקשה להזכיר לכולם ש"גם לאנשים 'הכי נורמטיביים' לכאורה יש מה לשפר בקשב שלהם". היום הראשון של הכנס יפתח בהרצאתו של הרב סעדיה דנן אודות 'מאמנים באמונה: כלים שלובים, העצמת המורה והתלמיד', ימשיך בהרצאתו של ד"ר יונתן שתיל אודות 'שיטת הפסיכוגרפיה, שיפור היכולת הגרפית של הילד בציור ובכתיבה', עובר להרצאתה של קלינאית התקשורת ד"ר מיכל איכט אודות 'רכישה לשונית מאוחרת' וכלה בהרצאתה של אורנה דינרי מטפלת ברפואה סינית אודות תזונה ותנועה והשפעתם על תפקודי למידה. יומו השני של הכנס יפתח בהרצאתה של פרופ' דורית רביד על 'תהליכי קריאה וכתיבה אצל ילדים בביה"ס היסודי', ימשיך בהרצאתה של ד"ר אורלי יזדי-עוגב אודות 'הפרעה התפתחותית בקואורדינציה (DCD): מאפיינים והשלכות ליישום תכנית התערבות', עובר להרצאתה של ד"ר אורית דהן אודות 'אבחון כתיבה, רציונאל והדגמת אופני אבחון' וכלה בהרצאתה של ד"ר כרמלה נשר אודות 'סימן קריאה, רציונאל וכלים לטיפול בקשיי קריאה" והרצאת של אלינה גושן על 'מבט מתוך התוהו ובוהו, מסע אל עולמם של בעלי הפרעת קשב וריכוז'. היום השלישי והאחרון יפתח ב'עדכונים בנושא ADHD - מאבחון ועד טיפול' מאת ד"ר יריב דורון, ימשיך בממצאי מחקרים עדכניים על השפעתה של התערבות טיפולית מאת ד"ר יוסי ארנרייך, עובר לאימון מוחי לטיפול בהפרעת קשב וריכוז מאת ד"ר אמנון גימפל וכלה בממצאים על חקר המוח והשלכותיו על טיפול בדיסלקסיה מאת ד"ר קרול גולדפוס ופרטים על מרו"ם, תכנית להעצמה רגשית-חברתית מאת מנוחה אבר.