הצעת חוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון להעלאת עונש המקסימום על פושעי פגע וברח מ-7 ל-14 שנה, עברה הערב בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. ההצעה זכתה לתמיכת משרד המשפטים. "חשוב לי שברגע הדריסה יבין הנהג, כי העונש הממושך והכבד אינו על עצם הדריסה אלא על ההחלטה להפקיר את הנפגע", אומר ח"כ מטלון. עוד בהצעת החוק, שהיא איחוד של הצעות חוק דומות של ח"כ חמד עאמר וח"כ זאב בילסקי: חובת הטלת מאסר בפועל על מי שהורשע בהפקרה כמו גם הטלת אחריות ההפקרה גם על מי שנסע עם הנהג בעת המעשה. הצעת החוק, שעניינה החמרת הענישה בעבירת ההפקרה, מדרגת הפקרה על פי חומרתה (החל מרשלנות ועד לגרימת מוות בשל הפקרה), מטילה במקרה החמור ביותר מקסימום 14 שנות מאסר (במקום 7 המצוינות בחוק הנוכחי), מגדירה ענישה ללא מאסר בפועל כאקט חריג, הדורש הנמקות ומטילה אחריות לא רק על הנהג המפקיר אלא גם על אלה ששהו ברכב בעת ההפקרה. ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), יוזם ההצעה, הוסיף, כי "מעשה ההפקרה כמוהו כבגידה בערכים הבסיסיים ביותר שאנו גדלים עליהם – העזרה לאחר והצבת חייו ובריאותו של אדם מעל לכל עניין אישי. לצערי טרגדיות של פגע וברח הופכות לעניין, ששום שבוע בישראל אינו שלם בלעדיו. אבל אל לנו להתייחס לתופעה זו כאסון טבע שלא ניתן לעצור. חקיקה וענישה מחמירות עשויות לחולל שינוי של ממש במגמה".