ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, תומך בהפעלת הרכבת הקלה מוקדם ככל הניתן, דבר שיאפשר להפעיל את מערך התחבורה החדש מהר יותר ולשפר את המערכת בהמשך. בהמשך למדיניות זו עיריית ירושלים בשיתוף משרד התחבורה והאוצר יפעלו בהמלצת הבורר להפעלה של הרכבת הקלה החל מ- 19.8 לכל אורך התוואי, גם אם לא כל רמזורי ההעדפה לרכבת יפעלו בצורתם הסופית. מהעירייה נמסר, כי בשלב הראשון, אורך הנסיעה מקצה לקצה, יהיה כ-60 דקות, זמן מהיר יותר ברוב המקרים מזמן נסיעה באוטובוס כיום. זמן זה צפוי להשתפר עם התקנת הרמזורים המהירים במרוצת הזמן עד כדי 45 דקות. ברכבת הקלה טוענים מנגד, כי משמעות הדברים לציבור הנוסעים היא שכיוון שהתקבלה החלטתה של המדינה זמן נסיעה ברכבת יוכפל. נסיעה מקצה הקו לקצה השני תארך כ-80 דקות, זאת במקום כ-40 דקות בלבד כפי שהיה מתבצע לו הייתה מתקבלת הצעת הזכיינית. "לתושבים מגיע המוצר הטוב ביותר ולא רכבת שעוצרת בכל רמזור. ולכן חשבה סיטיפס כי עדיף לדחות הפעלה בחודש אחד בלבד כדי שהתושבים יקבלו מוצר טוב", טוענים בחברת "סיטיפס", מפעילת הרכבת.