הליך מכירת זכויות המדינה בחברת דרך ארץ, אשר ניתנה למדינה במסגרת פרויקט כביש חוצה ישראל הושלם היום (חמישי). ועדת המכרזים, ברשות סגן החשבת הכללית, גיל שבתאי, בהשתתפות נציגי חברת כביש חוצה ישראל, הודיעה כי מחיר המכירה שנקבע בהליך עומד על כ- 1.4 מיליארד ש"ח. היקף הביקושים שהתקבל מהמתמודדים השונים עומד על כ- 1.8 מיליארד ש"ח. ארבעה גופים המורכבים מגופים מוסדיים וקרנות השקעה, השתתפו בהליך. הזכויות שנמכרו כוללות 49% מהזכויות בפרויקט, הכוללות זכות בחוב הבעלים ובדיבידנד וכן בחוב המזאנין (חוב ביניים). ההצעה הגבוהה ביותר, שגם זכתה בכל הזכויות שנמכרו, הינה של קרן "נוי-חוצה ישראל" - קרן השקעות המורכבת מגופים מוסדיים. באמצעות ההליך התחרותי המוצלח, הצליחה המדינה למכור את זכויותיה במחיר גבוה משמעותית ממחיר המינימום שנקבע בהליך (1.05 מיליארד ₪), ומהמחיר הנגזר מן העסקאות שבוצעו לאחרונה בחברה. את המכירה ליוו עו"ד טל דנון-שנהב ממשרד שנהב ושות', פיני שמואלי ואביב גדי מ-BDO, זיו האפט וקותי גביש - יועצי ההנפקה של המדינה. לחברת דרך ארץ ולבעלי מניותיה ישנם 30 ימים (עד ליום 14.8.2011) להחליט האם להפעיל את זכות הסירוב ולקנות בעצמם את זכויות המדינה במחיר שנקבע בהליך. במשרד האוצר ובחברת חוצה ישראל הביעו סיפוק רב מתוצאות הליך המכר, ומהמחיר הגבוה שהושג. הודעת משרד האוצר יוצאת יום לאחר שהודיעה המדינה על כך שלהליך המיון המוקדם בפרויקט ההארכה צפונית של כביש חוצה ישראל, ניגשו שבעה מתמודדים, ובכללן חברות בינלאומיות. במשרד האוצר ציינו כי "מכירה מוצלחת זו וההתעניינות במכרזים החדשים מהווים הוכחה נוספת לאמון הרב בפרויקטי PPP בקרב הסקטור העסקי". שר האוצר, יובל שטייניץ, בירך את החשבת הכללית "על הביצוע המוצלח של המכרז המורכב ביותר למכירת כביש חוצה ישראל". השר אמר כי "תוצאת ההצלחה תתרום להתמודדות עם גירעון המדינה". עוד הוסיף השר כי "פלטפורמה זו של ביצוע פרויקטים מורכבים בשיתוף המגזר הפרטי, מצליחה להביא לידי ביטוי את היתרונות של כל אחד מהצדדים, ומאפשרת ביצוע איכותי ומהיר של פרויקטי תשתית בישראל".