עורכי הדין ורד כהן ורענן בר – און פנו אתמול (ב') פעם נוספת, לשר התחבורה ישראל כץ, בדרישה שיפעל בדחיפות להעלאת הגיל המינימאלי לנהיגה, כך שיעמוד על גיל 18 שנה לכל המוקדם. לדבריהם מבדיקה שערכו הסתבר שבשנת 2010 אירעו לכל הפחות 71 תאונות מדווחות, בהן היו מעורבים נהגים בגילאי 18-17, כאשר לכל הפחות 6 תאונות מבין 71 תאונות אלה הוגדרו כקשות במיוחד. "נתון של 71 תאונות בשנה, בהן מעורבים נהגים בגילאי 18-17, כדאי וצריך להוות תמרור אזהרה, וכי כל התאונות האלה יכולות היו להימנע", הם אומרים ומוסיפים כי "על כפות המאזניים מונחים מחד גיסא מניעת עשרות תאונות דרכים בשנה, בחלקן קשות, בהן מעורבים בני נוער, ומאידך גיסא העדר שיקול כלשהו בעד התרת נהיגה בגיל פחות מ- 18 שנה". לטענת כהן ובר און "בעידן בו תאונות הדרכים מאכלות כל חלקה טובה, ובמיוחד כאשר בני נוער הנוהגים ברכב מעורבים בנתח עצום מכלל תאונות הדרכים, הגיעה השעה להעלות את הגיל המינימאלי לנהיגה, ל- 18 שנה, לעניין כל כלי הרכב". השניים מציינים כי "במדינות כדוגמת סין, הודו, יפן, דנמרק, צרפת, גרמניה, הולנד, איטליה, שבדיה ורבות אחרות – גיל המינימום לנהיגה הינו 18 שנה".