ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, בתוואי הרכבת בין ראשון לציון לבני דרום. כבר בתחילת השנה הבאה צפויות להסתיים העבודות על מסילת הרכבת בקטע שבין ראשון לציון עד בני דרום. בכך תתאפשר נסיעה מהירה של 38 דק' בנתיב המקביל לאיילון דרום בין יבנה מערב לתל אביב ההגנה. אורכה של מסילת הרכבת מראשון לציון מערב לבני דרום הוא כ- 17 ק"מ. הפרויקט הוכרז על ידי הממשלה כפרויקט לאומי בעלות של כ- 2 מיליארד שקלים. תוכנית הקמת המסילה כוללת הקמת 7 גשרי רכבת מעל כבישים 20, 4, 4311, גשרים מעל נחל שורק ומעל נחל יבנה ושני גשרים במשולש פלשת. שדרוג מחלף יבנה כולל ביצוע מעבר תת קרקעי באורך של 80 מ', ומנהרה באורך כ- 750 מ' בסמוך למערב יבנה וכן הקמת תחנת הנוסעים יבנה מערב. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש במהלך התצפית על עבודות המסילה לצמצם ולזרז את זמני העבודה עליה. "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מהפכת תחבורתית כלכלית וחברתית שתחבר בין כל חלקי הארץ. אנו יוצאים מהפקק הזה של חדרה גדרה, עם רכבות מחלפים וכבישים, זה שינוי אדיר. ההגעה מהפריפריה למרכז באמצעות הרכבת, תאפשר לסטודנטים וזוגות צעירים לגור מחוץ למרכזי הערים ולהגיע במהירות למרכז. רישות הארץ ברכבות ימחק את הפערים החברתיים. מתבצעת כאן עבודה כבירה ואני מודה לכם עליה- אני מבקש מכם, זרזו אותה. רישות הארץ בתחבורה מהירה תשפיע גם על שוק הדיור ותביא לפתרון המצוקות." שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ ציין כי במחצית השנייה של החודש הבא צפוי להיפתח קו הרכבת הישיר לחולון, בת ים וראשל"צ מערב ובתחילת השנה הבאה תגיע מסילת הברזל עד לעיר יבנה. "הפרויקט כולל הקמת מסילה כפולה בין ראשל"צ מערב לבין צומת בני דרום ויצירת רצף מסילתי מאיילון דרום עד להתחברות למסילת אשדוד-אשקלון. פרויקט זה הוא בעל חשיבות לאומית מהמעלה הראשונה, מאחר והוא מהווה תשובה לחלק מבעיות הדיור בגוש דן ויאפשר לאוכלוסיה הצעירה להמשיך לגור בפריפריה ולעבוד במרכז הארץ. כמו כן הוא יהווה מנוף חשוב להגדלת היצע הדיור בישובי פריפריה נוספים."