בצה"ל חונכים את ג'יפ סופה 3 החדיש, שישמש את מפקדי השדה של הצבא. 156 כוח סוס, מנוע דיזל, מקום לחמישה נוסעים, כושר מעמסה של 1053 ק"ג ומהירות של עד 130 קמ"ש. הרכב, פרי פיתוח משותף של צה"ל, חברת קרייזלר האמריקאית ומפעל תעשיות רכב נצרת יחליף בשנתיים הקרובות את "סופה 1", ובהדרגה גם את ג'יפ "סופה 2" המתקדם יותר. על פי תוכנית ההצטיידות שקבע צה"ל, יירכשו כ-500 ג'יפים חדישים לדרגי המפקדים השונים. בטקס חגיגי שהתקיים היום (שלישי) במפעל בנצרת נמסר הג'יפ הראשון למפקד חט"ל, תא"ל חיים רובין, שזכה לקבל את המפתחות לרכב החדש. באתר דובר צה"ל דווח כי ה-'סופה 2' היא אחד הרכבים הפופולאריים ביותר הנראים בשטח בזמן תרגילים ואימונים. החל משנת 2005, שנת הקליטה של הג'יפ, הפגין הרכב יכולות עבירות מעולות בתנאי דרך לא פשוטים. עם זאת, בצה"ל הייתה שאיפה להמשיך ולהשתכלל, ובשנת 2008 החלה יריית הפתיחה לפרויקט "סופה 3". חברת קרייזלר האמריקאית שלחה ארצה שלושה דגמים ראשוניים, והם עברו מסכת ארוכה של ניסויים בזרוע היבשה, בין היתר בנס"א, יחידת הניסויים של הזרוע. במהלך השנתיים בהם נבחן הרכב הוא נסע עשרות אלפי קילומטרים ועבר שינויים רבים שהותאמו לצרכים המבצעיים הישראלים: כך, למשל, שנורקל מיוחד הותקן בסופה, וביכולתו לקלוט אוויר ולאפשר נסיעה באדמה חולית ובמכשולי מים. הרכב, כך מבטיחים, יעבור כל מכשול שהאמר יעבור, ויוכיח יכולות עבירות ושרידות מרשימים. "מדובר ברכב שונה לחלוטין מ-'סופה 2'", מסביר לאתר צה"ל רע"ן רכב טקטי, סא"ל ניסים עינת. "ה"סופה 3" הרבה יותר נוח למשתמש, דומה ברובו לרכב פרטי מבפנים, יש לו רדיו אינטגרלי וגם אמינות - הוא אמין בצורה משמעותית יותר מ-סופה 2; יש בו הרבה פחות תקלות ובעיות. כמו כן, מדובר רכב אוטומטי והוא נע בעזרת מנוע דיזל". דרישות נוספות של צה"ל באות לידי ביטוי ב-'סופה 3' : יש בה מיזוג אוויר איכותי, צמיגים מיוחדים, מערכת קשר, תאורת לילה חזקה וווי גרירה אחוריים וקדמיים שמעניקים את היכולת, שעשויה להיות קריטית במצב חירום, לחלץ את הסופה במידה והיא נתקעת. מסתבר כי ה'סופה' תתחיל להיות חלק מהנוף הצבאי כבר החודש. "כמה עשרות יקלטו לצבא למסגרות הדרכה", מגלה סא"ל עינת, "נוכל לראות אותם כבר בחלק מהבה"דים. בחודש הבא ננפק כלים נוספים". והמפקדים? כפי שמעריך הרע"ן, הם עוד יתרגשו מהפיתוח על ארבע. "הם ללא ספק יתלהבו מהרמה והאיכות. הרכב יגיע למאות מפקדים ברמת המ"פים והמג"דים". "אחרי הניסויים שעברו הרכבים ואחרי שהלכו ליחידות השדה השונות, בתום השדרוגים, אפשר להגיד שיש לנו כלי מצוין המתאים לדרישותיו של צה"ל ובראשן של זרוע היבשה", סיכם תא"ל רובין את הדברים. "האתגר עוד לפנינו, ניפקנו כמה עשרות רכבים ויש עוד הרבה לייצר. חשוב לשמור על האיכות ויותר מכל על הדגש החשוב של השירות שלאחר המסירה, שיהיה קריטי מאוד. לכן אנו מאמינים במפעל זה, בן 60 השנה, שהראה את יכולותיו".