חה"כ דני דנון (ליכוד) שיגר היום (רביעי)) מכתב חריף לחברת יפאורה-תבורי, למשרד הפרסום "פור" ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ודרש להוריד לאלתר את הקמפיין החדש של החברה 'שותים ונוהגים', "הקטל בכבישים הוא מלחמה של כולנו. אל תהיו גיס חמישי מבלי שהתכוונתם לכך!", כתב דנון.
חברת יפאורה-תבורי, המשווקת את המותג "שוופס", השיקה לאחרונה קמפיין שילוט חוצות לסדרת המשקאות החדשה של המותג: מרגריטה, קוסמופוליטן ופינה קולדה, המשקאות האלכוהוליים הפופולריים רק ללא אלכוהול, הקמפיין הושק תחת הקונספט"Drink And Drive" . כנראה בכוונת יפאורה-תבורי להמשיך את הקמפיין גם בפעילות קידום מכירות.
"סיסמת הקמפיין 'שותים ונוהגים' מקבלת נפח רחב באמצעי המדיה, וכיאה לחברה מסחרית בעלת ממון רב, סיכוי גדול, לשמחתכם, שהמסר יונחל בפרק זמן קצר", כתב ח"כ דנון למנכ"ל יפאורה-תבורי, רוני גת, "לאחר שנים כה רבות, ובעמל רב, הצליחה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להחדיר בקרב נהגי ישראל, ובמיוחד בקרב הצעירים, את הסיסמא 'אם שותים – לא נוהגים'. הפרסומת החדשה שלכם 'שוופס', רומסת במחי קמפיין אחד את המסר המיתולוגי ומנצלת באופן ציני את הסיסמא החברתית", הוסיף ח"כ דנון.
ח"כ דנון ביקש מהנהלת יפאורה-תבורי לגלות אחריות כלפי הדור הצעיר, "דווקא מחברה הדוגלת באחריות חברתית, הייתי מצפה שקודם תתבונן לילדים בעיניים ותדאג לשלומם ורק אחר כך תבחן את הגדלת רווחי החברה", כתב במכתבו להנהלת החברה.
חה"כ דני דנון קרא לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפעול עימו להקפאת הקמפיין וכתב במכתבו למנכ"ל הרשות, עו"ד אוריאל לין, "הפרסומת הזאת הרסנית ואסור לה להיות עוד יום באוויר. אסור לכם לשבת בשקט ולתת למיליוני שקלים ושיקולים מסחריים להרוס מסר מוצלח שדאגתם להנחלתו בציבור במשך עשרות שנים".
בכוונת ח"כ דנון לפנות ליו"ר הכנסת לקיים דיון חירום בנושא הקמפיין בועדת הכלכלה במהלך פגרת הכנסת.