בעוד בשמאל הלאומי וב'קדימה' מקווים לקצור רווחים פוליטיים ומנדטים משדה מחאת האוהלים מסתבר שהמוחים מצאו אוזן פוליטית קשבת דווקא אצל חבר הכנסת הרב חיים אמסלם, יו"ר תנועת 'עם-שלם', ולפני ימים אחדים אף קיימו ישיבה משותפת במשרדי התנועה שבירושלים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם הרב אמסלם על שיתוף הפעולה. יצוין כי בניגוד לחברי כנסת אחרים התקבל הרב אמסלם בתשואות בהפגנת המחאה שהתקיימה בירוחם. זאת לבד מהשתתפותו בשורת דיונים במאהלים שונים, אם כי לא ב'רוטשילד'. על הישיבה שקיימו ראשי המוחים במשרדי תנועתו הוא מספר כי היה זה לאחר ההפגנה הגדולה במוצאי שבת לפני כשבוע וחצי, והתקיימה שם הערכת מצב משותפת שנועדה לשקול כיצד לא למוסס את המחאה ולהביא את קולם של נזקקי הפריפריה והשכבות החלשות. "שההצלחה של ההפגנה לא תהפוך לכישלון עבור מי שאין לו אופציה והמאהל היה לביתם, אלו שקולם נדם, שלא ממומנים על ידי קרנות ולא נראים תמיד נחמדים. אנשים קשי יום שנמצאים גם בתל אביב ובחולון, אבל בעיקר בפריפריה. שהמחאה לא תהיה רק מנוף לאינטרסנטים פוליטיים". הרב אמסלם מציין כי אמנם ועדת טרכטנברג שומעת המלצות והצעות ובכוונתה להגיש את המלצותיה, אך קיימים לא מעט צעדים חברתיים שניתן לנקוט בהם כבר כעת ללא ועדות וללא בירוקרטיה. בהקשר זה הוא מעלה את האפשרות להוריד מע"מ על מוצרי יסוד וחינוך כפי שנהוג במספר מדינות במערב. "זה אמנם לא יביא למיליארדים אבל יביא לשינוי מיידי". כמו כן הוא מציע להחליף את המס העקיף במס ישיר רק לאותם שמרוויחים. עוד הוא סבור כי יש לקטוע את המסלול הקבוע בו נקבר שוב ושוב חוק הדיור הציבורי בחוק ההסדרים. "צריכה לקום מפלגה שתקבע שדיור ציבורי עבור נזקקים וסטודנטים הם בגדר ייהרג ובל יעבור". להערכתו של הרב אמסלם הצעותיו לא יובילו את האוצר למצוא חלופות כספיות מכיסים אחרים של הציבור. "יש למדינה מספיק כיסים גדולים שהתמלאו בעידודה של המדינה...", הוא אומר וקובע כי "הרזרוות של המדינה לא עלובות". "אם לא נדאג לשכבות הללו נטפח נחשלות ופשע", הוא מזהיר מהמחיר האחר של המצוקה. לדבריו יש לזכור שהקריאה העולה לפתרון המצוקות היא קריאת היהדות עצמה, "וחי אחיך עימך", וזאת בניגוד לכל אותם "שרוממות המדרשים בפיהם אך חרב הפוליטיקה הפשוטה והזולה בידם", אומר הרב אמסלם הנראה כרומז לתנועת ש"ס ממנה פרש. "ש"ס זו אשליה. ש"ס מעולם לא הייתה מפלגה חברתית אלא מפלגת גמ"ח שנועדה לדאוג שאותם תלמידי החכמים היקרים לכולנו ישרדו". לעומת גישה זו סבור הרב אמסלם שרק המעולים ילמדו ואילו האחרים יראו בתורה עיקר אך גם תהיה להם מלאכה כעראי בחייהם. "ש"ס במהותה נועדה להגדיל את מעגל הנתמכים בה כדי שיהיו תלויים בתקציביה והיא תמשיך לשרוד. לנו יש דרך אחרת. אנחנו לא באים לפגוע בעולם התורה אלא להיפך, לחזק את עולם התורה". בדבריו מתייחס הרב אמסלם גם לדברים שנאמרו אמש בערוץ 7 על ידי אדם דובז'ינסקי, ממנהיגי תנועת המחאה, שקבע 'חטאנו כשאיבדנו את ציבור המתנחלים והחרדים כשאיפשרנו לאנרכיסטים להשתלט על המחאה'. לדבריו של הרב אמסלם טענה זו "נכונה בחלקה. ידענו כבר מתחילת המחאה שגורמי שמאל קיצוני השתלטו או משתלטים על המחאה. הציבור הדתי הדיר רגליים כתגובה. הציונות הדתית הדירה רגליה כי הבינה שמדובר בחיזוק השמאל. לעומת זאת הציבור החרדי לא הגיע למרות שניסו להקים מאהלים בביתר ובאלעד כי העסקונה חוששת שהציבור יפתח את העיניים בעקבות המחאה הזו וילך לעבוד. הציבור החרדי לא בנוי למחאות שכאלה". לטעמו של הרב אמסלם ראוי היה לנהוג אחרת. "מי אמר שצריכים להתחבר למחאת השמאל?", הוא שואל ומדגיש: "לא הגעתי לרוטשילד. לא דרכתי שם. הייתי בשדרות, באופקים, דימונה, ירוחם ירושלים ובכל מקום שביקשו אותי. זה חיבר אותנו לציבור שקשה לו. החוכמה היא לקחת את המשותף, לאכול את הפרי ולזרוק את הקליפה". לדבריו בתפיסה זו הוא לא היה לבד שכן כאשר הגיע לירוחם מצא שם את אנשי הגרעין התורני וחובשי הכיפות הסרוגות שבאו מתוך תפיסה דומה לשלו.