עובדי הרכבת פותחים בעיצומים החל מהערב (רבייע). צפויים עיכובים בהגעה וביציאת הרכבות בכל רחבי הארץ. ההסתדרות וועד העובדים קוראים לציבור הנוסעים למצוא דרכי נסיעה חלופיות. ההסתדרות והעובדים החליטו לנקוט בעיצומים לאחר שהפגישה שנערכה הערב בין נציגי ההסתדרות והעובדים לבין נציגי האוצר וההנהלה לא הניבה את השינוי בעמדת האוצר. נציגיו המשיכו לדבוק בעמדתם הבלתי מתפשרת להפרטת מערך התחזוקה של הקרונות החדשים, תוך פגיעה בעבודה המאורגנת והכנסת עובדי קבלן. במהלך הפגישה היום הציע יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, לנציגי האוצר וההנהלה לפנות לשר התחבורה לפני פתיחת העיצומים ובטרם ינקטו בעמדה נחרצת. נציגי האוצר וההנהלה דחו את בקשתו. אדרי, אומר כי " זהו מאבק עקרוני נגד הפרטת העבודה והכנסת עובדי קבלן. המחאה החברתית הוכיחה כי הציבור מבין היום, יותר מתמיד, כי הרחבת תופעת עובדי הקבלן היא אחד מהגורמים לאי-צדק חברתי. חבל שהאוצר ממשיך להתעקש ולהתבצר בעמדתו". יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה ארדעי, אמרה לאחר הפגישה כי "המאבק הזה הוא למען הזכויות של הדור הבא של עובדי הרכבת. אנחנו לא רוצים שדור העובדים העתידי של הרכבת יהיה דור לא מאורגן, ללא יכולת להיאבק על זכויותיו. דור שיהיה נתון לשרירות ליבו של קבלן כזה או אחר. זהו מאבק על הזכות של הדור הצעיר לעבוד בכבוד". כזכור, לפני כארבעה חודשים איים שר התחבורה, ישראל כץ, לסגור את הרכבת אם לא תשופר הבטיחות. בתחילת חודש אוגוסט נתחם הסכם בטיחות בין העובדים להנהלה שמסגרתו קיבלו העובדים את כל הדרישות המקצועיות שהתוותה ההנהלה. זאת ללא כל תמורה בדמות תוספת שכר או הטבה אחרת, כפי שנהוג, בדרך כלל, בהסכמי רפורמה במגזר הציבורי. למרות זאת ביקש משרד האוצר לפתוח במו"מ על הפרטה והכנסת עובדי קבלן למערך התחזוקה של הקרונות החדשים. בהסתדרות הסכימו לכל דרישות האוצר בקשר לתנאי העסקתם של העובדים החדשים. אולם הדרישה היחידה היא שהעובדים שיקלטו יהיו עובדי רכבת מאורגנים ולא עובדי קבלן. משרד האוצר דחה, כאמור, את בקשת ההסתדרות והעובדים.