ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשות ח"כ רונית תירוש, קיימה היום (ב) דיון מיוחד במסגרת יום זכויות הילד הבין-לאומי. הדיון עסק בנושא: "אלימות ברשת האינטרנט וזכות הילד לפרטיות". בדיון התברר כי נוער וילדים חשופים לאלימות באינטרנט בעיקר ברשתות החברתיות אולם חלק ניכר מאוכלוסיית ההורים אינו מודע למתרחש ברשתות אלו. בדיון צוטט סקר דעת קהל שנערך ע"י מכון מחקר "מאגר מוחות" עבור המרכז להעצמת האזרח וביה"ס לחינוך באוניברסיטת ת"א. בסקר נמצא כי 75% מההורים אינם מעורבים בפעילות בני הנוער ברשתות חברתיות באינטרנט. כמו כן נמצא כי מחצית מבני הנוער טוענים כי גם בבית הספר לא מקיימים הסברה אודות הסכנות והמשמעויות של הגלישה ברשתות החברתיות. ח"כ רונית תירוש, יו"ר הועדה, הגיבה לממצאים אלו ואמרה כי "עלתה חשיבות הקשר הפתוח בין ההורים לילדיהם כבר מהגיל הרך על מנת ליצור פתיחות, שקיפות ואמון, כמו גם פלטפורמה להקניית ערכים של צדק, סובלנות, זהירות, אחריות ומודעות לזכויות הפרט". ח"כ תירוש קראה גם למשרד החינוך ליידע את הציבור אודות התכניות שהוא מפעיל בתחום הסכנות שברשת האינטרנט. היא ביקשה כי לכל תלמיד יימסר דף הסבר קצר המסביר את הסכנות ברשת האינטרנט והצורך להימנע מחשיפת יתר לרשת, כמו גם החובה שמירה על כבוד האדם באשר הוא, בכל גלישה ברשת האינטרנט. ח"כ תירוש המליצה כי התלמידים עצמם יופעלו בלימוד והכשרת ההורים ברשת האינטרנט על מנת לצמצם את הפער הדיגיטלי הבין - דורי. בסיכום דבריה קראה ח"כ תירוש, יו"ר הועדה, למשרד החינוך להקים באופן מיידי כתובת למצוקה ופניות הציבור, מעין "קו חם", על מנת לטפל מיידית באיומים שנוצרים ברשת האינטרנט. עו"ד עמית אשכנזי, מהרשות למשפט וטכנולוגיה במשרד המשפטים, אמר כי "תפקיד הספקים לא להעמיד ילדים בפיתוי, אנו רוצים להגן עליהם ולהעצים אותם. מושג הפרטיות השתנה, זה חלק מההגדרה העצמית שלנו ועלינו להיזהר משחקנים שונים במגרש המדובר. יש להיזהר מהפוטנציאל התקשורתי בו מפיקים רווח אותם השחקנים במגרש האינטרנטי המודרני. הכללים חייבים להיות ברורים, אנו מעוניינים בדיונים ציבוריים, ההתנהלות היא מול הגופים שעובדים למטרות רווח. התקנות מדברות על איסור של "שחקן" להשתמש בנאיביות ובחוסר הידע של הקטין". טובה בן ארי, הממונה על זכויות התלמיד במשרד החינוך, אמרה כי "בסוגיה של הפרת הפרטיות על ידי ילדים, אין לילדים את הכלים הבסיסיים בהם עליהם לנהוג כשהם לבד מול המחשב. לילדים היום יש אוטוסטראדה של מידע בעידן האינטרנט. אנו כמו "מהגרים במדינה חדשה" - הורים בעולם הדיגיטלי של הילדים, עלינו ללמוד תרבות, מנהגים,שפה וכולי... כל זה על מנת ליצור שפת תקשורת משותפת בינינו לבינם. הדבר חשוב מאוד להבנה ההדדית וליצירת הקרקע לאמון בו ניתן לבקר את הפעילות, בצורה של שיתוף פעולה עם הילדים ולא בצורת סמכות בה הילד בולם את התערבות הוריו". עו"ד יהונתן קלינגר, מעמותת אשנ"ב אמר כי "חשוב לא להרחיק את התלמידים מהאינטרנט ולא להפחיד אותם אלא לשתף איתם פעולה ולהדריכם. לדוגמא: במקום לאסור על יחסים בין מורים לתלמידים בפייסבוק, צריך לנצל את המדיה כדיי לחזק את המחויבות והתקשורת ביניהם".