החגיגה נגמרת. נוסעי הרכבת הקלה בירושלים יאלצו לשלם עבור הנסיעה החל מיום חמישי הקרוב, זאת לאחר שלושה חודשים וחצי של הרצת הרכבת. בראיון לערוץ 7 אמר סמנכ"ל תפעול ושירות בחברת 'סיטיפס' המפעילה את הרכבת הקלה, שי איזנברג, כי יש סיפוק רב מפעילות הרכבת עד עתה, "אנחנו מסכמים את החודשים בסיפוק רב - השקנו רכבת שהוא כלי תחבורתי חדש ואטרקטיבי בירושלים וקיבלנו הרבה משובים טובים מהציבור". "השתפרנו בצורה משמעותי בתקופה הזו ומיום חמישי נתחיל לגבות תשלום עבור הנסיעה. הנסיעה תעלה כמו נסיעה באוטובוס – 6.4 ₪ וכרטיס ה'רב קו' יהיה משותף גם לרכבת הקלה וגם לאוטובוס". בנוגע לרמזורים החכמים המיועדים לצמצם את זמן הנסיעה, אמר איזנברג, "הרמזורים החכמים עדיין לא פועלים לאורך כל הקו אך חל שיפור ניכר מהמועד בו התחלנו והשקנו את הרכבת. בהפעלה הראשונית, רק שליש מהרמזורים פעלו בצורה חכמה והיום יש למעלה ממחצית הרמזורים הפועלים כך ונותנים זכות קדימה לרכבת על פני הרכבים. הדבר מקבל ביטוי גם בזמן הנסיעה, שאם בהתחלה זמן הנסיעה מקצה לקצה ארכה למעלה מ-70 דקות, היום אנחנו עושים את הדרך ב-55 דקות בלבד ואף פחות מזה. בסופו של תהליך נגיע ל-42 דקות וזה יתבצע תוך חודשיים שלושה". איזנברג התייחס לתאונה אתמול במהלכה נפצע הולך רגל באורח קשה מפגיעת הרכב, "בשעות אחר הצהריים הולך רגל פרץ למסילה בין צמתים, במקום שאין שם כלל מדרכה ולא מיועד להולכי רגל ולצערנו הוא נפגע קשה על ידי הרכבת. אנחנו מאוד מבקשים לשים לב כי הרכבת כבדה והיא לא יכולה לעצור בפתאומיות". "הרכבת עד היום מוכיחה את עצמה כרכבת מאוד בטוחה גם בקנה מידה עולמי", הדגיש איזנברג, "אנחנו נמצאים בשיעורים מאוד נמוכים של תאונות ביחס לתקופה בה אנחנו פועלים ואנחנו מקוים להמשיך כך ושכמות התאונות רק תפחת, אבל אין ספק שלציבור יש יד ורגל בזה ואנחנו חייבים לקבל את הזהירות של הציבור ובעיקר במדרחוב יפו".